Citat:
Ursprungligen postat av
freeriderXII
Hur tror du Sveriges låt står sig mot de andra Eurovisionlåtarna?
Och vad tycker du är bra och dåligt med I cant go on?
Nu har jag bara lyssnat på 29 av bidragen, men utifrån de kan jag säga att Robin sticker ut. Dock kan det bara vara så för att det är mitt lands bidrag, och det kanske ser annorlunda ut för de yttre länderna. Men när man skummar igenom alla bidragen är det nog Robin man stannar kvar för att lyssna på. Det är för att låten är catchy och skön att lyssna på. Kameraverket är också dynamiskt och man märker att de har tagit vara på scenen och lyckats skapa någonting värt att minnas.
En dålig grej är väl att det är vanlig tuggimmipop toppat med en dressman-liknande reklam utan ett viktigt budskap som eurovison-nördarna lär ogilla. De vill komma åt politiska budskap, kultur och unikhet. Jag är säker på att Europa ser oss som ett land som bara tror pop är alternativet. Synd att de allra flesta inte vet om Jon Henrik Fjällgren

Det som gav mig gåshud av den låten är den klara tanken av att Sverige, av alla länder, väljer att skicka en jojkande same och kulturhipster som sjunger på svenska att sjunga på eurovisionscenen. Man skulle ju tänka "Är det verkligen Sverige". Tyvärr blev det inte så nu men iallafall har vi skickat någonting som duger till topp 10 åtminstonde. Vi ser ju hur den internationella juryn tyckte om Robin.
Å andra sidan har vi schlagernördarna som vill komma åt de lite catchy-låtarna. Specifikt de som kommer snabbt till handlingen. Där har vi en fördel tror jag. Det är också en fördel att vi är Sverige och inte Cypern, hade Cypern skickat Robin Bengtsson hade inte folk tror lika bra om låten enbart för att man inte vill tro att såna länder har en säkerhet i det de gör.