2017-03-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Bara jag som tänkte på att SVT straffade oss med Zara Larsson och sketchen med muslimen och den korpulenta och mindre estetiskt tilltalande vänsterpartisten för att vi röstade ut Loreen?

Och är det bara jag som tyckte FO&O s låt var rätt trallvänlig?

Tycker även idag att Wiktoria skulle ha vunnit och Ace borde kommit tvåa.
Lär ju visa sig under våren vilka som spelas på radio.

Vi straffades med ett uruselt manus och innehåll för att det var dåliga personer som stod för innehållet. Det var kasst redan innan Loreen röstades ut.

Jag gillar också FO&O i smyg.

Citera
2017-03-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Han hatar ju i princip allt som är med i Mello...

Nej, han verkar gilla Nano, Wiktoria, Mariette, och avguda Loreen.
Citera
2017-03-12, 19:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ganska trött på att praktiskt taget alla bidrag har massa bakgrunds-dansare, inget som sticker ut direkt. Robin kommer säkert gå hem i Europa. Det är en catchig låt och ett proffsigt framträdande. Nano hade den absolut bästa låten, gillar även hans röst och den sköna kören i bakgrunden. Det här kan nog vara starten på en hyfsat bra karriär för honom.
Jag håller med, en bra sammanfattning. Robins låt kommer att gå hem i Europa. Nanos låt var starkare än vinnarens och den kommer han att nå framgång med.
Citera
2017-03-12, 19:40
Medlem
Jag måste vara en av de tre människor i Sverige som rostade på David Lindgren när han var med 2012 (Shout it out) och 2013 (Skyline). Gillade inte så mycket We are your tomorrow förra året. Men, med en bra låt och awesome koreografi är jag övertygad om att han skulle kunna ta hem det hela. Killens voice range är inte av denna värld. Har sett honom sjunga Bonjovi, Journey och Foreigner låtar live enklare än jag ätter pannkakor. Underskattad jävel.
Senast redigerad av PolisenYeah 2017-03-12 kl. 19:46.
Citera
2017-03-12, 19:47
Medlem
Jag älskar Robins låt, den och framträdandet är skithäftigt! Det är Justin Timberlake över hela låten. Påminner mig på något sätt om låten Can't stop the feeling/Trolls filmen.

Detta blir skit bra ska ni se.

Nano och låten tyckte jag ingenting om, helt blasé. Inget för mig. Skrikig och fel.
Citera
2017-03-12, 19:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag älskar Robins låt, den och framträdandet är skithäftigt! Det är Justin Timberlake över hela låten. Påminner mig på något sätt om låten Can't stop the feeling/Trolls filmen.

Detta blir skit bra ska ni se.

Nano och låten tyckte jag ingenting om, helt blasé. Inget för mig. Skrikig och fel.
Önskar verkligen att jag kunde gilla Robins låt
Men hur jag än lyssnar fattar jag inget av vad som är bra, tjatig refräng och inte många ord i låten.
Den blir också sämre ju mer jag lyssnat.
Men det är väl jag som har konstig smak?
Senast redigerad av rubin22 2017-03-12 kl. 20:13.
Citera
2017-03-12, 20:03
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plexiiar
Har en fråga till er alla mello-tittare: Brukar ni kolla på "Inför eurovision song contest" som sänds typ en månad efter mellofinalen och några veckor innan Eurovision? Har själv haft som tradition att inte kolla på Eurovision-bidragen innan Inför-programmet sänds i alla dessa år. Men nu känns det som om jag inte kan sitta och vänta på att programmet ska dra igång, är verkligen intresserad av att se vilka bidrag som finns. Vad tycker ni? Ska jag ta en titt på alla bidrag nu eller vänta traditionellt sätt. Är det någon skillnad egentligen om man väntar eller inte?

Det beror helt och hållet på hur intresserad/nyfiken du är på dem. Vill du höra dem på det sätt som passar dig bäst är det bara att köra istället för att vänta på någonting bara för att det är tradition.

Själv har jag tittat mindre och mindre på Inför-programmen sedan bidragen började läggas upp på YouTube efter att de valts. Eftersom deras tyckande inte gav mig speciellt mycket och det är låtarna och själva tävlingen som jag är intresserad av. Droppen var när de för några år sen tog bort poängsystemet och lät kändisarna snacka om alla bidrag utan att komma fram till något konkret. Hur i hela helvete trodde SVT att de måttligt intresserade tittarna skulle få ut något av det?

Mitt tips: Sätt igång och lyssna tills öronen blöder och sen kan du ju skriva dina åsikter i Eurovision-tråden. Så länge du undviker My top-videosarna på Youtube av Eurovision-nördarna så kommer du nog inte att tröttna på låtarna.
Citera
2017-03-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Önskar verkligen att jag kunde gilla Robins låt
Men hur jag än lyssnar fattar jag inget av vad som är bra, tjatig refräng och inte många ord i låten.
Den blir också sämre ju mer jag lyssnat.
Men det är väl jag som har konstig smak?

Nej, jag tycker i princip samma sak. Låten i sig är medelmåttig. Det är scenshowen som är intressant.
Citera
2017-03-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Nej, jag tycker i princip samma sak. Låten i sig är medelmåttig. Det är scenshowen som är intressant.

Så det är typ bara en sämre version av Måns, som hade lite bättre låt och lite bättre show.
Citera
2017-03-12, 20:28
Medlem
Råkade hamna in på finalen igår, och det roligaste tyckte jag var att Lisa Ajax hade sig själv på en gigantiskt (tv? fan kommer inte på ordet) under hela framträdandet, hahaha hennes ego alltså, va lite kul tyckte jag iallafall. Förövrigt tyckte jag mest om Nano, han är real den snubben.
Citera
2017-03-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Så det är typ bara en sämre version av Måns, som hade lite bättre låt och lite bättre show.

Ja, så skulle man kunna säga.
Citera
2017-03-12, 20:35
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Råkade hamna in på finalen igår, och det roligaste tyckte jag var att Lisa Ajax hade sig själv på en gigantiskt (tv? fan kommer inte på ordet) under hela framträdandet, hahaha hennes ego alltså, va lite kul tyckte jag iallafall. Förövrigt tyckte jag mest om Nano, han är real den snubben.

Detta reagerade min fru också på. Jag tror det var många kvinnor som störde sig på fröken Ajax; kanske bara avundsjuka, men hon kan förlorat kvinnors röster genom att vara så kär i sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in