Citat:
Ursprungligen postat av
Plexiiar
Har en fråga till er alla mello-tittare: Brukar ni kolla på "Inför eurovision song contest" som sänds typ en månad efter mellofinalen och några veckor innan Eurovision? Har själv haft som tradition att inte kolla på Eurovision-bidragen innan Inför-programmet sänds i alla dessa år. Men nu känns det som om jag inte kan sitta och vänta på att programmet ska dra igång, är verkligen intresserad av att se vilka bidrag som finns. Vad tycker ni? Ska jag ta en titt på alla bidrag nu eller vänta traditionellt sätt. Är det någon skillnad egentligen om man väntar eller inte?
Det beror helt och hållet på hur intresserad/nyfiken du är på dem. Vill du höra dem på det sätt som passar dig bäst är det bara att köra istället för att vänta på någonting bara för att det är tradition.
Själv har jag tittat mindre och mindre på Inför-programmen sedan bidragen började läggas upp på YouTube efter att de valts. Eftersom deras tyckande inte gav mig speciellt mycket och det är låtarna och själva tävlingen som jag är intresserad av. Droppen var när de för några år sen tog bort poängsystemet och lät kändisarna snacka om alla bidrag utan att komma fram till något konkret. Hur i hela helvete trodde SVT att de måttligt intresserade tittarna skulle få ut något av det?
Mitt tips: Sätt igång och lyssna tills öronen blöder och sen kan du ju skriva dina åsikter i Eurovision-tråden.

Så länge du undviker My top-videosarna på Youtube av Eurovision-nördarna så kommer du nog inte att tröttna på låtarna.