2017-03-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Som sgt, de röstade på honom senast men inte Wiktoria. Båda har låtar i samma stuk igen.

Det är fler låtar i år som har bättre chans än honom, så sannolikheten är som sagt stor att de inte kommer rösta på honom.
Citera
2017-03-09, 18:21
Avslutad
Kan inte låta bli att undra vad spektalet kostar oss skattebetalare. Den ena mer värdelösa schlagern efter den andra (jag spyr faktiskt på skiten) och vinnarlandets tv-budget lär gå minus miljoner nästa år...

Men alla idioter sitter fastklistrade framför dumburken och gör konstiga miner...
Citera
2017-03-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Kan inte låta bli att undra vad spektalet kostar oss skattebetalare. r...

Det kostar väl ingenting för skattebetalare. Svt finansieras väl med TV-licensintäkter?
Citera
2017-03-09, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Det kostar väl ingenting för skattebetalare. Svt finansieras väl med TV-licensintäkter?

Jo tjena, är inte de flesta licenbetalare även skattebetalare? Det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på det.
Citera
2017-03-09, 23:50
Medlem
gulaLejonets avatar
var kan man spela på vinnaren? har inte svenska spel odds för vem som vinner?
Citera
2017-03-10, 01:23
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
var kan man spela på vinnaren? har inte svenska spel odds för vem som vinner?

Betfair
Citera
2017-03-10, 04:33
Medlem
enklistras avatar
Vi röstar Owe till Eurovision! Må europarösterna bli en piss i våreegn!
Citera
2017-03-10, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Vi röstar Owe till Eurovision! Må europarösterna bli en piss i våreegn!

Vi skall skicka Wiktoria. Hon bör vinna. Thörnqvist kanske topp 3. Kommer inte att få några röster från Europa.
Citera
2017-03-10, 12:12
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Vi skall skicka Wiktoria. Hon bör vinna. Thörnqvist kanske topp 3. Kommer inte att få några röster från Europa.
Wiktoria går nog inte hem hos juryn heller eftersom hon sjunger falskt på sina ställen. Juryn kommer rösta på Robin, Nano och möjligtvis Ingrosso. Folket väljer Wiktoria och Jon Henrik. Kan gå lite hur som helst.
Citera
2017-03-10, 13:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Wiktoria går nog inte hem hos juryn heller eftersom hon sjunger falskt på sina ställen. Juryn kommer rösta på Robin, Nano och möjligtvis Ingrosso. Folket väljer Wiktoria och Jon Henrik. Kan gå lite hur som helst.

Varför tror du inte att juryn väljer Jon Henrik? Jag tror att dom kan se lite charm i det "ursvenska" som låter representerar.

Robin Bengtsson tror jag inte får många röster från juryn tyvärr, även om jag har mina pengar på honom. Han är för "vanlig" och tråkig, och även om låten är bra så tror jag inte att han får mycket kärlek av juryn.
Citera
2017-03-10, 13:56
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Varför tror du inte att juryn väljer Jon Henrik? Jag tror att dom kan se lite charm i det "ursvenska" som låter representerar.

Robin Bengtsson tror jag inte får många röster från juryn tyvärr, även om jag har mina pengar på honom. Han är för "vanlig" och tråkig, och även om låten är bra så tror jag inte att han får mycket kärlek av juryn.

Tror Jon Henrik kan gå ganska bra hos juryn men absolut inte att han är juryns vinnare. Trea bland juryn kanske, men ett bland svenska folket. Då skulle han kunna vinna.

Varför jag tror på Robin är mest för att juryn brukar rösta på kommersiella låtar. Juryns vinnare förra året var Oscar Zia, och det var inte heller en särskilt rolig låt. Samtidigt har Robin oerhört många visningar på Youtube vilket kan innebära att han kan få mycket av folkets röster också. Tycker också han är för vanlig och tråkig, men kan däremot bli en farlig konkurrent om han blir typ tvåa-trea både bland folket och juryn.

Nano börjar jag bli mer osäker på. Känns som han tappat momentum. Tror mest hypen i början berodde på att det var oerhört dålig konkurrens i första deltävlingen. Juryn kan nog gilla detta, men samtidigt finns det redan oerhört många liknande låtar i Eurovision redan, så tror inte han kommer ha någon chans väl i Eurovision. Juryn brukar väl gå lite på det som går hem internationellt, och då tror jag Nano kan få svårt.

Ingrosso kan nog bli lite som Ace Wilder förra året. Går hem hos juryn men inte hos folket.
Citera
2017-03-10, 15:50
Medlem
Enligt internationella juryn på webben så vinner Robin och på andra plats kommer mairette. Jon fick en femte plats

http://www.svt.se/melodifestivalen/robin-bengtsson-med-i-can-t-go-on-vinner-melodifestivalen-2017-enligt-internationella-juryn-pa-webbe n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in