Citat:
Ursprungligen postat av
Kausti
Varför tror du inte att juryn väljer Jon Henrik? Jag tror att dom kan se lite charm i det "ursvenska" som låter representerar.
Robin Bengtsson tror jag inte får många röster från juryn tyvärr, även om jag har mina pengar på honom. Han är för "vanlig" och tråkig, och även om låten är bra så tror jag inte att han får mycket kärlek av juryn.
Tror Jon Henrik kan gå ganska bra hos juryn men absolut inte att han är juryns vinnare. Trea bland juryn kanske, men ett bland svenska folket. Då skulle han kunna vinna.
Varför jag tror på Robin är mest för att juryn brukar rösta på kommersiella låtar. Juryns vinnare förra året var Oscar Zia, och det var inte heller en särskilt rolig låt. Samtidigt har Robin oerhört många visningar på Youtube vilket kan innebära att han kan få mycket av folkets röster också. Tycker också han är för vanlig och tråkig, men kan däremot bli en farlig konkurrent om han blir typ tvåa-trea både bland folket och juryn.
Nano börjar jag bli mer osäker på. Känns som han tappat momentum. Tror mest hypen i början berodde på att det var oerhört dålig konkurrens i första deltävlingen. Juryn kan nog gilla detta, men samtidigt finns det redan oerhört många liknande låtar i Eurovision redan, så tror inte han kommer ha någon chans väl i Eurovision. Juryn brukar väl gå lite på det som går hem internationellt, och då tror jag Nano kan få svårt.
Ingrosso kan nog bli lite som Ace Wilder förra året. Går hem hos juryn men inte hos folket.