Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 20:17
  #217
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Låter väl som den mest sannolika förklaringen dessvärre.

Polisen skriver:

"Tyvärr är jag helt övertygad om att de två männen, som var väldigt svenska.."

Trodde inte polisen fick nämna etnicitet när det gäller brottslingar..

Samt att jag är lite osäker på vad "väldigt svensk" skulle innebära.

Där blev vittnena påverkade. Fy farbror polisen.
Citera
2016-09-28, 20:20
  #218
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Det var kvart i sju en söndagskväll. Den där bänken men i synnerhet den vid taxistationen rakt över gatan brukar frekventeras av missbrukare. Vid denna hållplats går bussarna mot Fårösund och Slite förbi och på dessa orter finns boenden för ensamkommande flyktingbarn. 15 åringen som benämns min pojke bor nog i visby men var kanske med kompisar?

Signalementet är nog ur ynglingarnas munnar och de är inte alltid så bra på svenska och har nog aldrig hört talas om skinheads. Det verkar som polisledningen tycker inlägget på facebook var pinsamt och oproffsigt men det kan man nog vara ganska säker på att vanliga medier inte kommer uppmärksamma. Dessutom verkar inte alls sidan vara avstängd pga rasism som de påstått på östnytt?

Och männen lämnade platsen i riktning mot härberget som öppnar klockan 7. Jag tror det var några av missbrukarna (i stort sett samtliga i gänget där bor på nämnda härberge) som hänger på denna plats hela dagarna som kommit i bråk med "barnen". Dom skulle dock aldrig få för sig att hoppa på någon oprovocerat så jag är övertygad om att något hänt. Dom flesta är också närmare 50 än i 30-årsåldern men vi har ju lärt oss att "flyktingbarn" har svårt med åldrar.
Citera
2016-09-28, 20:21
  #219
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jaha, du var där, just de här barnen poserade alltså med vapen?
Tråden har bestämt sig för att det rör sig om två personer som figuererar på en Fejjanbild från i juli månad. Detta eftersom kvinnan som har Fejjansidan i en artikel säger sig vara bekant med en av de misshandlade pojkarna.

Trådens eminenta slutledningsförmåga har då bestämt sig för att det då givetvis måste vara de två personerna på Fejjanbilden, och någon av dessa två poserar tydligen med vapen på sin egen Fejjansida.

http://www.helagotland.se/samhalle/m...-13124476.aspx

(FB) Två män misshandlar invandrarungdomar i Visby 20160926

(FB) Två män misshandlar invandrarungdomar i Visby 20160926
Citera
2016-09-28, 20:32
  #220
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Är det män som slagit barn så är de bara fega och svaga. Vem gör sånt?

Vi vet ju ingenting om "BO", de kan ju ha levt jävel när de varit i större gäng. Nu var de själva och fick betalt i efterskott.

De kan ju ha tafsat på någon tjej killarna kände så det är ju lite vanskligt att vara säker på varför det hände.
Citera
2016-09-28, 20:43
  #221
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Förundersökningsledaren Ayman Aboulaich säger att han så här tidigt inte vill gå ut med att det handlar om ett misstänkt hatbrott.

Källa: Hela Gotland.

Om en svensk smäller till en utlänning så kan det vara hatbrott. Om en "ensamkommande" våldtar en svensk tjej och säger:"Svart kuk kostar". Är det ett hatbrott?
Citera
2016-09-28, 20:44
  #222
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tråden har bestämt sig för att det rör sig om två personer som figuererar på en Fejjanbild från i juli månad. Detta eftersom kvinnan som har Fejjansidan i en artikel säger sig vara bekant med en av de misshandlade pojkarna.

Trådens eminenta slutledningsförmåga har då bestämt sig för att det då givetvis måste vara de två personerna på Fejjanbilden, och någon av dessa två poserar tydligen med vapen på sin egen Fejjansida.

http://www.helagotland.se/samhalle/m...-13124476.aspx

(FB) Två män misshandlar invandrarungdomar i Visby 20160926

(FB) Två män misshandlar invandrarungdomar i Visby 20160926

Jag vet ingenting om det där stämmer eller ej.

Däremot tycker jag att polisen som säger att det rör sig om barn bör kunna avgöra det innan de uttalar sig.

Säg nu att dessa 13-15-åringar poserat med vapen. Man får ju utgå från att en yngre tonåring inte fattar vad det innebär, vare sig han är svensk eller ej.

Och ska man "uppfostra" barn med våld?

Jag hade blivit lika förbannad om det gällt svenskar i den åldern som blivit sparkade av utlänningar. För mig handlar det om barn vs vuxna och inte om svenskar vs ickesvenskar.

Jag vet att det finns många starka känslor bland folk angående den minst sagt okontrollerade flyktingströmmen som varit, men är det så här vi löser det?
Citera
2016-09-28, 20:46
  #223
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag vet ingenting om det där stämmer eller ej.

Däremot tycker jag att polisen som säger att det rör sig om barn bör kunna avgöra det innan de uttalar sig.

Säg nu att dessa 13-15-åringar poserat med vapen. Man får ju utgå från att en yngre tonåring inte fattar vad det innebär, vare sig han är svensk eller ej.

Och ska man "uppfostra" barn med våld?

Jag hade blivit lika förbannad om det gällt svenskar i den åldern som blivit sparkade av utlänningar. För mig handlar det om barn vs vuxna och inte om svenskar vs ickesvenskar.

Jag vet att det finns många starka känslor bland folk angående den minst sagt okontrollerade flyktingströmmen som varit, men är det så här vi löser det?

Jag vet inte vem av personerna från julibilden från Fejjan det är som poserar med vapen, men en av dem är förmodligen 20 år. Inte för att jag är så imponerad av vapenbilder ens när tjugoåringar poserar med dem men det är än värre om det är yngre förmågor som gör det.

Men det är väl egentligen irrelevant här? Det finns ingenting som tyder på att personerna på julibilden är de två som ska ha blivit misshandlade.
Citera
2016-09-28, 20:49
  #224
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Källa: Hela Gotland.

Om en svensk smäller till en utlänning så kan det vara hatbrott. Om en "ensamkommande" våldtar en svensk tjej och säger:"Svart kuk kostar". Är det ett hatbrott?

Vet inte om det går under benämningen hatbrott, är inte det en brottsrubricering som används om brott mot minoriteter?

Däremot ska våldtäkten ses som lika grov som allt annat av den kalibern och brottslingen ska givetvis dömas.

EDIT: Sorry, OT?
__________________
Senast redigerad av pillowpop 2016-09-28 kl. 20:52.
Citera
2016-09-28, 20:51
  #225
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag vet inte vem av personerna från julibilden från Fejjan det är som poserar med vapen, men en av dem är förmodligen 20 år. Inte för att jag är så imponerad av vapenbilder ens när tjugoåringar poserar med dem men det är än värre om det är yngre förmågor som gör det.

Men det är väl egentligen irrelevant här? Det finns ingenting som tyder på att personerna på julibilden är de två som ska ha blivit misshandlade.

Okej, då så 🙄
Citera
2016-09-29, 02:13
  #226
Medlem
RingRing2014s avatar
Vadå "väldigt svenska"!

Sånt får man tydligen skriva utan problem, men att skriva "väldigt utländska", det skulle vara detsamma som sparken direkt. Mycket märkligt.

Polisen är fullständigt ute och cyklar med den här formuleringen. Killen som skriver känns ung, naiv och faktiskt lite korkad och det är ju tragiskt att se hur polisen förvandlats till en slags lallig arbetsplats för lätt svagsinta låginkomsttagare.

Man tappar respekten och förtroendet för poliskåren.
Citera
2016-09-29, 07:12
  #227
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vadå "väldigt svenska"!

Sånt får man tydligen skriva utan problem, men att skriva "väldigt utländska", det skulle vara detsamma som sparken direkt. Mycket märkligt.

Polisen är fullständigt ute och cyklar med den här formuleringen. Killen som skriver känns ung, naiv och faktiskt lite korkad och det är ju tragiskt att se hur polisen förvandlats till en slags lallig arbetsplats för lätt svagsinta låginkomsttagare.

Man tappar respekten och förtroendet för poliskåren.
Om man tänker ett steg längre så är det ju faktiskt väldigt lätt att avgöra, pratar de svenska, är typiskt nordiska i utseendet, så kan man lätt dra slutsatsen att de är väldigt svenska.
Men om de däremot pratar nåt annat språk, så betyder det inte automatiskt att de är utländska, därför är det svårt att säga väldigt utländska, det kan ju för all del vara svenskar som pratar annat språk.
Däremot, och det används ju ofta, så påpekas det att de inte pratade svenska.

Så tänk ett steg längre innan du kritiserar polisen för mycket. Dessutom, här gapas det ju om så tydliga signalement som möjligt, inte för att det här är tydligt, men det är ändå ett signalement så att alla som ser väldigt svenska män faktiskt kan ange dem, konstigt att det här inte applåderas här?
Citera
2016-09-29, 08:53
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Och männen lämnade platsen i riktning mot härberget som öppnar klockan 7. Jag tror det var några av missbrukarna (i stort sett samtliga i gänget där bor på nämnda härberge) som hänger på denna plats hela dagarna som kommit i bråk med "barnen". Dom skulle dock aldrig få för sig att hoppa på någon oprovocerat så jag är övertygad om att något hänt. Dom flesta är också närmare 50 än i 30-årsåldern men vi har ju lärt oss att "flyktingbarn" har svårt med åldrar.

Ja det är väl en bra gissning att ett gäng ensamkommande kommit i delo med ett par män på väg till härbärget. Eller att de två männen ingripit i någon palaver.

Enligt barnen skall någon yngre kvinna filmat på plats. Frågan är om hon kommer ge den till polisen som de nu uttalat sig?

Den här polismannen har uppenbarligen frågat de här två barnen om de kände de här två männen och om de haft någon konflikt. De har svarat att de inte kände och de inte hade en konflikt och därefter har polismannen och denna Annika Ivarsson farit ut i sina egna politiskt korrekta fantasier och trott att det var frågan om hatbrott.

Det är väl snarast ovanligt att folk svarar ärligt på frågan om varför de fick stryk?

Nu låter det på förundersökningsledare och polischef att man backar fullständigt från alla facebookpolisen David Åhlens påhitt och fantasier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback