Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-25, 09:30
  #1
Medlem
kostymnisses avatar
Nu igår var det andra delen av "Sveriges Bästa" på TV4.
Förra lördagen handlade det om "Sveriges bästa film" och igår "Sveriges bästa komiker".

Det hela går ut på att presentera en "tio-i-topp" lista efter vad "Svenska folket" röstat fram inom olika kategorier. Förutom det självklara att svenska folket antagligen är en försvinnande liten del i detta fall så blir ju listorna till stora delar löjliga när det i princip enbart är nyare filmer/komiker som listats.
Det i sig var ju väldigt väntat dock.

Är det någon mer som sett dessa avsnitt?
Citera
2016-09-25, 11:20
  #2
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu igår var det andra delen av "Sveriges Bästa" på TV4.
Förra lördagen handlade det om "Sveriges bästa film" och igår "Sveriges bästa komiker".

Det hela går ut på att presentera en "tio-i-topp" lista efter vad "Svenska folket" röstat fram inom olika kategorier. Förutom det självklara att svenska folket antagligen är en försvinnande liten del i detta fall så blir ju listorna till stora delar löjliga när det i princip enbart är nyare filmer/komiker som listats.
Det i sig var ju väldigt väntat dock.

Är det någon mer som sett dessa avsnitt?

Nej, TV4 undviks som pesten i min familj.
Citera
2016-09-25, 13:46
  #3
Medlem
c0930s avatar
Har inte tittat. Det gick ett likadant program på SVT för en massa år sedan som hette Folktoppen, var inte sådär jättebra och jag tvivlar på att fyran gör det bättre.
Citera
2016-09-28, 08:18
  #4
Medlem
Mikeyjamess avatar
Har för mig när man kunde rösta att det var framtagna alternativ och inte att man kunde skriva egna val.
Citera
2016-09-28, 09:16
  #5
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Har för mig när man kunde rösta att det var framtagna alternativ och inte att man kunde skriva egna val.

Ok, jag har aldrig ens hört talas om nån omröstning och med förvalda alternativ känns det som upplagt för att få dit de gäster fyran själva ville. Icke förvånade att fyran inte gör nåt vidare bra program dock.
Citera
2016-09-30, 12:21
  #6
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ok, jag har aldrig ens hört talas om nån omröstning och med förvalda alternativ känns det som upplagt för att få dit de gäster fyran själva ville. Icke förvånade att fyran inte gör nåt vidare bra program dock.

TV4 hade en reklamsnutt med Hellenius i somras där de berättade om omröstningen. Gick kanske bara 2 veckor
Citera
2016-09-30, 12:30
  #7
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
TV4 hade en reklamsnutt med Hellenius i somras där de berättade om omröstningen. Gick kanske bara 2 veckor

Jag har sett reklam inför morgondagens avsnitt om "Sveriges Bästa Artist" och där är både Darin och Måns Z med...Var det bara idolgenerationen som röstade?
Nåväl så är det ju alltid och inget att bli upprörd över.
Citera
2016-09-30, 13:50
  #8
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har sett reklam inför morgondagens avsnitt om "Sveriges Bästa Artist" och där är både Darin och Måns Z med...Var det bara idolgenerationen som röstade?
Nåväl så är det ju alltid och inget att bli upprörd över.
Sverige har inte artister som Brian Wilson eller Paul McCartney och varken Björn eller Benny skulle ställa upp i ett program som Sveriges bästa.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2016-09-30 kl. 13:54.
Citera
2016-09-30, 18:47
  #9
Medlem
exoticspices avatar
Var och när fanns den här röstningen för svenska folket?
Citera
2016-09-30, 18:51
  #10
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Var och när fanns den här röstningen för svenska folket?

TV4.se tror det var i våras/somras man kunde rösta.
Citera
2016-09-30, 18:59
  #11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicki-Lilltroll
TV4.se tror det var i våras/somras man kunde rösta.
Jaha, okej. Tack.
Citera
2016-10-01, 22:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har sett reklam inför morgondagens avsnitt om "Sveriges Bästa Artist" och där är både Darin och Måns Z med...Var det bara idolgenerationen som röstade?
Nåväl så är det ju alltid och inget att bli upprörd över.

Darin på listan känns lite PK-infriande.

2:a Håkan Hellström
1:a Måns Zelmerlöw

WTF!!!!?

Gick det inte att rösta på Per Gessle eller Björn och Benny? Håkan är ju totalt tondöv! Röstningen skedde i samband med att Månsan går och vinner ESC. Har röstarna inget minne?! Måste man rösta på det som sker just nu? Eller kan man faktiskt rösta på en person som under längre tid byggt upp en idolkrets?

Att Robert Gustavsson tog hem priset som Sveriges bästa komiker var tämligen givet. Men idag tappade jag lite förtroendet för programmets representativitet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback