Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-24, 17:07
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Anklagelserna är hitintills till 100% helt grundlösa.

Detta har dock inte hindrat Aftonbladet, SVT och SR från att komma med åtminstone "antydande" om att det skulle lägga till på det viset.

Etablissemanget verkar tro på en nationalistisk internationell konspiration där det är Putin som drar i trådarna bakom kulisserna.

Men låt oss för ett ögonblick ponera att så var fallet, alltså att PK-media till sist efter år av grävande, så hittar de den saknande länken, mullvaden, som via baltiska banker för över pengar från Kreml till SD.

Att Putin finansierar Front National i Frankrike är det ingen som höjer på ögonbrynet. Trots det så ångar Front National i opinionen där. Med all sannolikhet lär FN bli Frankrikes största parti inom en snar framtid.

Till slut så utgår rimligen fransmännen utifrån det rationella. Det röstar på partiet som vill sätta stopp för massinvandringen av MENA, avveckla feminismen och utföra Frexit. Oavsett om Putin finansierar dem eller inte.

Från de allra flesta SD-anhängare jag har mött, så har jag fått samma intryck. Det finns dock en liten högljudd klick som verkar beredda att svika sitt land och öppna upp för fortsatt massinvandring, feminism och EU, bara pga Putin. Putin-frågan är alltså viktigare för dessa idioter än Sveriges ödesfrågor.

Så då tänkte jag att vi skulle diskutera detta här.

Hur tror ni att det skulle påverka opinionen?

Skulle det påverka eran bild av SD?
Citera
2016-09-24, 17:19
  #2
Medlem
Enydrions avatar
Jag skulle inte bry mig, jag har tex röstat på S trots att de får mutor från LO som inte redovisas. Tror tom att jag tipsade Anders Lindberg om detta, efter att han skrivit att M tog mutor från företagen... som väntat utan reaktion.
Citera
2016-09-24, 17:21
  #3
Medlem
Det skulle inte vara bra för SD, men jag skulle rösta SD oavsett. De får svära sig till djävulen eller vad som helst, jag har ändå mer respekt för dem än för sjuklövern.
Citera
2016-09-24, 17:22
  #4
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag skulle inte bry mig, jag har tex röstat på S trots att de får mutor från LO som inte redovisas. Tror tom att jag tipsade Anders Lindberg om detta, efter att han skrivit att M tog mutor från företagen... som väntat utan reaktion.

Kanske inte är riktigt samma sak....
Citera
2016-09-24, 17:24
  #5
Medlem
Rickuzs avatar
Det skulle inte påverka min bild av SD på ett negativt sätt iaf. Putin är en stormrik nationalist som brinner för sitt land, och han sitter mycket säkert på sin tron.

Om han finansierar SD, så kanske det beror på att han (likt många andra) är oroad över den smygande islamiseringen av Europa, och vill medverka till att sätta stopp för den.

Men visst, på grund av MSMs ständiga skräckpropaganda mot Ryssland, så finns det säkert en hel drös av svenska väljare som skulle bli helt galna om det visar sig att Putin stödjer SD.
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2016-09-24 kl. 17:28.
Citera
2016-09-24, 17:31
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Putin är den enda räddningen för Sverige, om vi inte ska bli en islamistisk stat inom överskådlig framtid. SD skulle få ökat förtroende.
Citera
2016-09-24, 17:35
  #7
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Putin är den enda räddningen för Sverige, om vi inte ska bli en islamistisk stat inom överskådlig framtid. SD skulle få ökat förtroende.
Inte från den stora breda massan, tyvärr.

Nu syftar jag på folk som stolt proklamerade sig som "87%" efter senaste valet. Majoriteten av svenskarna är ett svagt och förvirrat folk, och hämtar hela sin verklighetsuppfattning från Aftonbladet och SVT.
Citera
2016-09-24, 17:37
  #8
Medlem
Nurjenfs avatar
tycker överlag det är förmycket gränslös ormpolitik inom nuvarande västerländska etablissemang. varav jag där ser ett skutt eller två till högerbänken som ett steg till mer raka förhållningssätt som nått positivt.

sen hur det kan slå på ekonomisk trygghet att låta det etablissemanget som lagt ut kablarna få fortsätta, och inte koppla in nått mer "osäkert"/otestat. så klart vill man åt trygghet så brukar man som sagt rösta för det "nuvarande" samtidigt som man sitter tyst och ber.

låt och gå ifrån det förhållningssättet. tack. men givetvis skulle det dra ned 5-10% iaf om det kom fram tydliga källor. folk röstar på det som är, eftersom dom har mat på bordet. finns inget enklare än att ha hand om kassaapparten.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-24 kl. 17:46.
Citera
2016-09-24, 18:01
  #9
Medlem
tryggtochbras avatar
Om ryssen vill splittra Sverige vore det mer logiskt att stödja MP eller F!, något far out extremistparti som de stora etablerade partierna ändå gärna samarbetar med och som får sätta agendan helt oproportionellt mycket. Stöder de SD så vore ett tackbrev mer på sin plats. Hade vi fört SD:s politik, istället för MP:s, så hade vi inte suttit lika mycket i skiten som vi gör idag.

Jag skulle mao inte bry mig. Skulle inte heller förvåna mig om V stöds av Hizbollah och MP av Muslimska Brödraskapet.
Citera
2016-09-24, 18:27
  #10
Medlem
CommanderTaylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Om ryssen vill splittra Sverige vore det mer logiskt att stödja MP eller F!, något far out extremistparti som de stora etablerade partierna ändå gärna samarbetar med och som får sätta agendan helt oproportionellt mycket.

Det är detta som är så märkligt i debatten. När vänstern vill destabilisera sitt land så gör dom allt för att bjuda in så många av sina "trosfränder" (läs: icke vita) som möjligt. Ingen kan väl direkt anklaga SD för det va?

Yuri Bezmanov var en avhoppare som avslöjade hur KGB arbetade att förstöra länder och vi känner mycket väl till detta även i Sverige:

"Embedding a new societal design upon the psyche of generations through ideological academia. Peer pressure by elites upon academics and society to convince that prior values were inherently flawed, racist, prejudiced etc. National identity is diluted with aspersions toward historical references. National history is re-written, re-defined, and molded to fit the new intended behavioral model and create the new values.

https://theconservativetreehouse.com...-new-normal-2/

Detta är ju typiskt 7-klöver politik som SD varnar för. Kulturmarxism.

Jag förstår syftet bakom regeringens agerande att försöka hetsa mot ett land som man traditionellt hetsat mot (för att skrämma upp den svenska befolkningen) men här har ju uppenbarligen något gått i baklås tankemässigt. Det är ju inte Ryssland som har tvingat en massa invandrare hit och det är ju inte de som med sina bidrag och sina fanatiska feminister försökt få dom att stanna ...

Fienden är redan här. Invasionsstyrkorna har redan börjat ta för sig av våra kvinnor och våra ägodelar. Quislingarna i regeringen låter det ske. Hur i all sin dar kan ett parti som försöker återställa ordningen i ett land beskrivas som ett fiende till landet?

Jag fattar ingenting av detta.
__________________
Senast redigerad av CommanderTaylor 2016-09-24 kl. 18:31.
Citera
2016-09-24, 18:37
  #11
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Putin är den enda räddningen för Sverige, om vi inte ska bli en islamistisk stat inom överskådlig framtid.
Hoppas att du skämtar. Ryssland är det landet i Europa med störst muslimsk befolkning. Det finns mer muslimer i Ryssland än i hela EU.



Det skulle helt klart påverka SD negativt. Folket hade väl börjat undra om ett parti som säger säg vill skydda Sverige samarbetar med fienden.
De hade tappat ett antal procent men det hade inte skadat partiet så mycket att det är över.
Citera
2016-09-24, 18:43
  #12
Medlem
Jag har inte brytt mig om "SD-skandaler" förut och egentligen inte nu heller. Men detta är lite märkligt ändå, magkänslan är inte helt hundra. Hoppas det kommer fram okej förklaringar för jag kan inte se att "egor" skulle lurat hela SD. Samt så kan jag inte få ihop det att man skulle vilja ha stöd av Ryssland, SD är ju ändå i princip ett självspelande piano i dagsläget på en del fronter.

Visst SD-väljare inklusive mig själv är immuna mot skandaler, men denna har faktiskt fått mig lite förvirrad. Hoppas verkligen det inte ligger något i skiten.

Sen ogillar jag Ryssland stort, men inte lika mycket som Islam.

Så SD-rösten är förmodligen stabil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback