2018-04-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hovcrates1
Haha, är du Putilovs ende kompis? Han är en värdelös skribent dom knappt ens har trovärdighet bland wannabenazis av din sort. Det enda han bygger sina artiklar på är att han ibland lyckas spela in när nån svarar i telefon och säger att de inte tänker snacka med nån piercad bloggfjant. Eller så broderar han fritt runt rykten och antydnigar med ett kreativt men knappt funktionellt språk. Du och dina heilande polare kanske tror vad Putilov skriver. Men det gör ni på exakt samma sätt som en salafist VILL tro att vad som står i Koranen är sant (medan resten världen vet att det som står där är fantasy). Men hej, man FÅR tro. Och BTW, främlngsfientlighet kan du väl inte vara emot? Ryssar är OK när de är hemma hos sig. Men de ska ge fan i att asylbluffa sig in i Sverige och sänka trovärdigheten på våra stolta alternativmedier!

Extrem trollvarning på dig. Två inlägg, varav du ägnat båda åt att smutskasta Putilov. Nästan lite rörande att du registrerar dig här bara därför. Tänker inte spekulera i varför, men skumt är det.

Nej, jag känner inte Putilov över huvud taget, och han har förstås både bra och dåliga sidor. Jag bryr mig inte om hans förehavanden med svenska myndigheter. Har han bluffat sig in i landet är jag okej med det också, han borde ha släppts in direkt. Alla typer av produktiv, vit invandring är för min del välkommen i Sverige. Det får gärna komma många fler ryssar.

Han är en intressant skribent som driver vänstern till vansinne. Det är det som betyder något för min del.

Att du skulle ha ett intresse för "våra stolta alternativmedier" var roligt skrivet.

Kör på nu. Shilla hårt.
Citera
2018-04-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Extrem trollvarning på dig. Två inlägg, varav du ägnat båda åt att smutskasta Putilov. Nästan lite rörande att du registrerar dig här bara därför. Tänker inte spekulera i varför, men skumt är det.

Nej, jag känner inte Putilov över huvud taget, och han har förstås både bra och dåliga sidor. Jag bryr mig inte om hans förehavanden med svenska myndigheter. Har han bluffat sig in i landet är jag okej med det också, han borde ha släppts in direkt. Alla typer av produktiv, vit invandring är för min del välkommen i Sverige. Det får gärna komma många fler ryssar.

Han är en intressant skribent som driver vänstern till vansinne. Det är det som betyder något för min del.

Att du skulle ha ett intresse för "våra stolta alternativmedier" var roligt skrivet.

Kör på nu. Shilla hårt.

Du verkar inte fatta. Skriver ut det klartext: Putilov är knappast högproduktiv. Vänstern och resten av samhället skiter högaktningsfullt i hans bloggtrollerier. De enda som läser och bryr sig är hobbynationalister/pyjamaskrigare som du, som inte ser att Putilovs fanzineaktivitet för egen maskin sänker trovärdigheten för Samnytt. Nuförtiden är det bara totala idioter som läser sajten och tycker den funkar. Putte funkar möjligtvis som en hejaklacksledare för den minst brighta halvan av den svärjevänliga rörelsen. Resten skruvar generat på sig. Du välkomnar alltså Putilov och tycker han gör ett bra jobb i altrightmiljön. Men tror du att han tror på saken? Inte riktigt va? Fundera lite på vilka som skulle kunna tjäna på att Putilov har hög cred och inflytande i alternativ högermedia. Det är inte Ryssland. Det är inte SD. Det är inte svenska folket. Sug lite och fundera på det en stund.
Citera
2018-04-14, 07:33
Medlem
Citat:
Du verkar inte fatta. Skriver ut det klartext: Putilov är knappast högproduktiv. Vänstern och resten av samhället skiter högaktningsfullt i hans bloggtrollerier.

Nja, det gör de ju inte. De kör ju stora kampanjer mot honom, bland annat Aftonbladet och Arbetaren har gjort det, och han är väldigt hatad i olika läger på sociala medier. Men ditt minne är väl passande nog selektivt.

Citat:
De enda som läser och bryr sig är hobbynationalister/pyjamaskrigare som du, som inte ser att Putilovs fanzineaktivitet för egen maskin sänker trovärdigheten för Samnytt. Nuförtiden är det bara totala idioter som läser sajten och tycker den funkar. Putte funkar möjligtvis som en hejaklacksledare för den minst brighta halvan av den svärjevänliga rörelsen.

Mhm. Vi förstår att du är en riktig nationalist, och inte en vänstermänniska som poserar som en, särskilt när du pratar om "den svärjevänliga rörelsen", något som annars brukar användas hånfullt för att antyda att SD-väljare är lågutbildade eller dyslektiker.

Citat:
Du välkomnar alltså Putilov och tycker han gör ett bra jobb i altrightmiljön.

Suck. Du vet uppenbarligen inte ens vad alt-right är om du tror att Putilov och Samhällsnytt hör dit.

Citat:
Men tror du att han tror på saken? Inte riktigt va? Fundera lite på vilka som skulle kunna tjäna på att Putilov har hög cred och inflytande i alternativ högermedia. Det är inte Ryssland. Det är inte SD. Det är inte svenska folket. Sug lite och fundera på det en stund.

Syftar du på judarna? Säg det då. Du är väl inte rädd att framstå som antisemit?

Måste säga att din indignation är ganska roande. Att det sitter någon på sin kammare och gnisslar tänderna av ilska och hetsar upp sig så över en enskild skribent. Såg dock att du hade skrivit ett inlägg om Skurt nu, så din posthistorik är inte 100 % inriktad på Egor Putilov längre. Det är säkert bra att släppa fixeringen lite.
Citera
2018-04-14, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nja, det gör de ju inte. De kör ju stora kampanjer mot honom, bland annat Aftonbladet och Arbetaren har gjort det, och han är väldigt hatad i olika läger på sociala medier. Men ditt minne är väl passande nog selektivt.

Mhm. Vi förstår att du är en riktig nationalist, och inte en vänstermänniska som poserar som en, särskilt när du pratar om "den svärjevänliga rörelsen", något som annars brukar användas hånfullt för att antyda att SD-väljare är lågutbildade eller dyslektiker.

Suck. Du vet uppenbarligen inte ens vad alt-right är om du tror att Putilov och Samhällsnytt hör dit.

Syftar du på judarna? Säg det då. Du är väl inte rädd att framstå som antisemit?

Måste säga att din indignation är ganska roande. Att det sitter någon på sin kammare och gnisslar tänderna av ilska och hetsar upp sig så över en enskild skribent. Såg dock att du hade skrivit ett inlägg om Skurt nu, så din posthistorik är inte 100 % inriktad på Egor Putilov längre. Det är säkert bra att släppa fixeringen lite.

Aftonbladet och Arbetaren kör ”kampanjer” mot Putilov? Det är lite att ta i. Då och då fjantar han sig upp på nyhetsvärdig nivå, då skriver de. Och ibland nån ny grej om hans skumma väg till Sverige och rasserörelsens centrum. Asylbedragare som frilansar för Putler (och andra) har ibland högt läsvärde. Men han är mindre intressant som bloggare än t ex när han var i Riksdagens korridorer.

Judarna, förresten? Nah. Sån skit tror väl möjligtvis du på. Jag vet att det värker i ditt arma lilla huvud, men tänk igen. Vilka tjänar på att ha en rambling clown i alternativmediernas mitt?
Senast redigerad av hovcrates1 2018-04-14 kl. 08:55.
Citera
2018-04-19, 23:05
Medlem
Har snackat med Putilov i telefon ett par gånger (om det nu var han, ingen vet ju vem han är på riktigt). Han bryter kraftigt på ryska och missförstår ofta muntligt tal men skriver samtidigt grammatiskt korrekt svenska samt har ett rikt ordförråd med god känsla för äldre svenskspråkiga idiom. Däremot har han dålig känsla för modernt talspråk/slang, nyanser och dubbeltydigheter (t ex ironi). Ni som är kunniga i språklig utveckling vet förstås vad det betyder. Han har blivit duktigt drillad i svenska i en primärt teoretisk och skriftbaserad miljö utan möjligheter att utveckla färdigheter i vardagligt tal.
Med andra ord: han fick en intensivutbildning (á la tolkskolan) i svenska, av icke svenskspråkiga, innan han kom hit.
Citera
2018-04-19, 23:28
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putiegorlov
Har snackat med Putilov i telefon ett par gånger (om det nu var han, ingen vet ju vem han är på riktigt). Han bryter kraftigt på ryska och missförstår ofta muntligt tal men skriver samtidigt grammatiskt korrekt svenska samt har ett rikt ordförråd med god känsla för äldre svenskspråkiga idiom. Däremot har han dålig känsla för modernt talspråk/slang, nyanser och dubbeltydigheter (t ex ironi). Ni som är kunniga i språklig utveckling vet förstås vad det betyder. Han har blivit duktigt drillad i svenska i en primärt teoretisk och skriftbaserad miljö utan möjligheter att utveckla färdigheter i vardagligt tal.
Med andra ord: han fick en intensivutbildning (á la tolkskolan) i svenska, av icke svenskspråkiga, innan han kom hit.
Du har fel gällande att Putilov skulle bryta kraftigt på ryska. Det gör han inte. Jag känner ett antal som har pratat live med Egor, han snackar rätt bra svenska, långt ifrån att han "bryter kraftigt på ryska".

Stämmer heller inte direkt att han ofta missförstår muntligt tal.

Putilovs skriftspråk är uppseendeväckande bra, om vi snackar Samnytt och det mesta han bloggade tidigare. På Twitter är det mer språkliga fel emellanåt.
Jämfört med en vanlig svensson står han sig riktigt bra - både i artiklar/bloggar och i sociala medier.

En språkbegåvad man...

Se även Putilov hos Ganman förra året, där hör man att han inte bryter kraftigt på ryska:
https://www.youtube.com/watch?v=moPIYpmOCDc
Citera
2018-04-20, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell

Se även Putilov hos Ganman förra året, där hör man att han inte bryter kraftigt på ryska:
https://www.youtube.com/watch?v=moPIYpmOCDc

Det där är tydlig rysk brytning. Men visst är han språkbegåvad. Eller rättare sagt: ordentligt upptränad i svenska innan han skickades hit av FSB eller liknande. Jag vet att det just nu pågår en kampanj för att rentvå Putilov, särskilt från alla anklagelser om att han är här för att bedriva desinformation. Men nog fan är det skumt med en ryss som lärs upp i svenska innan han bluffar sig hit på asylskäl och sen dribblar med ett gäng olika identiteter medan han nästlar sig in på myndighets-, riksdags-, och mediejobb. Ingen kille jag hade anställt.
Citera
2018-04-20, 07:15
Medlem
Citat:
Det där är tydlig rysk brytning. Men visst är han språkbegåvad. Eller rättare sagt: ordentligt upptränad i svenska innan han skickades hit av FSB eller liknande. Jag vet att det just nu pågår en kampanj för att rentvå Putilov, särskilt från alla anklagelser om att han är här för att bedriva desinformation. Men nog fan är det skumt med en ryss som lärs upp i svenska innan han bluffar sig hit på asylskäl och sen dribblar med ett gäng olika identiteter medan han nästlar sig in på myndighets-, riksdags-, och mediejobb. Ingen kille jag hade anställt.

Ja håller med dig till 100%, MEN frågan man bör ställa sig är varför skall det behövs en svensktränad ryss för att vara med och avslöja alla vansinnigheter som sker i Sverige???

Svensk media och offentlig verksamhet bränner våra skattemedel i ett tempo som gör att alla kommer bli fattigpensionärer i framtiden.

Svensken ser inte skogen för alla träd som står ivägen.

.
Citera
2018-04-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Ja håller med dig till 100%, MEN frågan man bör ställa sig är varför skall det behövs en svensktränad ryss för att vara med och avslöja alla vansinnigheter som sker i Sverige???

Svensk media och offentlig verksamhet bränner våra skattemedel i ett tempo som gör att alla kommer bli fattigpensionärer i framtiden.

Svensken ser inte skogen för alla träd som står ivägen.

.
Du svarade precis på din egen fråga. Men du förstår det tyvärr inte. Tror du att Putin har koll på Rysslands ekonomi? Det är för att man snart har förbrukat alla sina råvaror utan att lyckas med vare sig innovationer eller produktutveckling som man snart måste ge sig ut på rövarstråt. Kan du komma på en enda rysk produkt som du själv skulle vilja köpa? Samridigt går svensk exportindustri på högvarv. Men du köper Putilovs domedagsprofetia och funderar på vad han gör här.....?
Citera
2018-04-20, 17:41
Medlem
JustZlatans avatar
Har Egor tatuering i nacken eller halsen?
Citera
2018-04-25, 12:19
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Det där är tydlig rysk brytning. Men visst är han språkbegåvad. Eller rättare sagt: ordentligt upptränad i svenska innan han skickades hit av FSB eller liknande.
...
Men nog fan är det skumt med en ryss som lärs upp i svenska innan han bluffar sig hit på asylskäl och sen dribblar med ett gäng olika identiteter medan han nästlar sig in på myndighets-, riksdags-, och mediejobb. Ingen kille jag hade anställt.

Egor Putilov med lösskägg och peruk?

https://www.haaretz.com/world-news/asia-and-australia/malaysian-police-release-photo-of-suspect-in-hamas-engineer-killing-1.6029039
Citera
2018-06-14, 12:00
Medlem
Den person som tidigare kallade sig Egor Putilov har sökt pressackreditering till riksdagen, något som ger journalister möjlighet att röra sig fritt i lokalerna. Riksdagsförvaltningen har nu nekat Putilov – som bytt namn och knutits som skribent till sajten Samhällsnytt – ackreditering. Motiveringen är att Putilov anses vara en ”säkerhetsrisk”, skriver Dagens Nyheter.

Citat:
Egor Putilov nekas tillgång till riksdagen – ses som säkerhetsrisk
Källa: https://www.dn.se/nyheter/sverige/egor-putilov-nekas-tillgang-till-riksdagen-ses-som-sakerhetsrisk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in