Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2005-12-11, 22:47
Medlem
snapcases avatar
Jag brukar göra mina med ett par matskedar chilisås. Ger lite extra zing och bidrar till att höra dom saftiga.
2021-08-13, 22:40
Medlem
Sant att köttbullar kan göras på tusentals olika vis.. min mormor hade catering på 50 talet, hon använde flera av de tips som nämnts i tråden.. de ska vara små, inte stora vidriga klumpar som lätt spricker vid tillagning. Anjovisspad ska i, gul lök ska finhackas, stekas i rejält med smör o sen i grädde och lite skorpmjöl som får svälla medans färs blandas av fläsk och lamm, eller fläsk o nöt.. nymald vitpeppar, stark mörk buljong, lagom salt och socker, helt nödvändigt.ibland om tid fanns stektes de i panna och vändes runt. Eller lades på bakplåtspapper och fick gå klart i ugnen. Då brukade de frysas in direkt efter och vid upptining stektes de lätt för färg. Vansinnigt goda
2021-08-14, 00:29
Medlem
Frågan är väl om five spice varianten inte är miljoner gånger vanligare än våra gamla svenska recept..lejonhuvuden äter väl varannan kines dagligen. Världens största köttbullar f.ö
2021-09-29, 18:24
Medlem
Rullade egna köttbullar för ett tag sedan, med pepparsås och stekt rundpotatis, supergott, men tänkte finns det Kebabbullar om man fick till kebabköttet till färs etc.. eller någon som testat.
2021-09-29, 18:53
Moderator
Allaballawallas avatar
Låser denna och hänvisar till den något mer aktiva (FB) Hur gör man köttbullar?
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in