2016-09-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll

- För att de tar sig själva på så jävla stort allvar, samt är extremt måna om att uppfattas såsom de vill av omgivningen. Kämpar hårt för att "hävda sig själva", som någon redan sa.
Orka människor som baserar sin självkänsla i att deras egenkomponerade persona uppfattas såsom de vill av omgivningen.

- Arrogansen. De tycker sig ha så jävla förädlad smak gällande det mesta.
Drygt att ha att göra med människor som inte kan uppskatta saker utan att samtidigt uttrycka hur jävla mycket bättre deras egen smak är än omgivningens.

- De har ofta bajsnödiga åsikter - som följs av instabila utspel/oönskade argumentationer när någon tycker annorlunda. Man får liksom passa sig för vad man säger/vilka skämt man drar för att ej bli halalslaktad på plats. Orka censurera sig själv för att andra ska stå ut med en.

Slutsats: om jag beskrev detta beteende för en psykolog, skulle han antagligen klassa det som Narcissism, och narcissister är jobbiga jävla skithål som saknar självkänsla och är beroende av att kompensera för det för att stå ut med sig själva.

Typ så.
Föredrar att umgås med människor som är mer avslappnade och som ej konstant tvingar mig att lyssna på monologer om deras egen inbillade överlägsenhet.

En väldigt bra analys av hur hipsters och millenial-generationen beter sig i allmänhet. Kan du vänligen förklara för mig varför detta beteende är just unikt för Hipsters? Jag misstänker att du endast lägger märke till detta beteende hos hipsters eftersom de inte är en del av den subkultur/socioekonomiska livsstil du själv följer.

Förklara för mig varför exempelvis fotbollshuliganer och stureplansbrudar inte tar sig själva på minst lika mycket på stort allvar, är arroganta, har bajsnödiga åsikter och är narcissistiska.
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 16:01.
Citera
2016-09-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Eftersom du så uppenbart saknar värde och autenticitet förtjänar du inte en enda kommentar efter denna.

Med andra ord menar du:

Citat:
Du är dum-dum och därför förtjänar du inte en enda kommentar för jag har inget att komma med i sakfrågan så mina undermedvetna försvarsmekanismer gör att jag flyr ifrån att bemöta dig och detta manifesteras genom att jag kalla dig för skällsord och görapersonliga attacker på din personlighet för jag vet att jag kommer förlora i slutändan.

Vad är du för en man egentligen om du inte ens kan argumentera mot en feminiserad beta-male hipster som jag? (Jag använder detta ad hominem argument för att jag vet att detta är något som Seven Nation Army-killar som du värderar):

En video som du säkert kommer uppskatta väldigt mycket:
https://www.youtube.com/watch?v=piEWdXQSgA8

Citat:
Ursprungligen postat av FFV
Jag hatar inte hipsters, lika lite some jag hatar skator eller ekorrar. Dom bara sitter där i caféet med sinna skrivmaskiner och ser korkade ut.

Motivera varför de ser korkade ut istället för att bara säga att de "ser korkade ut". Ja, det ser väldigt pretentiöst ut ur ett objektivt perspektiv, men de kanske inte vill använda modern teknik av diverse anledningar? Om jag var tvungen att få välja mellan en skrivmaskin eller en dator skulle jag välja skrivmaskinen för jag vill bli kvitt mitt internetberoende och skärmtid.

Citat:
Det enda jag stör mig lite på är att de tror andra är avundsjuka på dem för den ena eller andra anledningen.
Men de finns så många som tror det så det ät ju knappast unikt för hipsters.

Om du frågar mig, som faktiskt är en pretto-hipster så skulle jag nog säga att avundsjukan manifesteras inte som avundsjuka brukar göra traditionellt vis, utan den är dold bakom mindervärdeskomplex som grundar sig i att hipsters och kulturelitister har ett högre kulturellt kapital än människor som sjunger Seven Nation Army i kör på fotbollsmatcher har.

Citat:
PS: För att vara någon som älskar de "sköna konsterna" så är den andra punkten ("Jag gillar även att klä mig i svarta t-shirts") imponerade dåligt skriven med nästan sju rader utan punkt.

Vad kul att du lade märke till det, jag hade tänkt bli författare och skulle behöva en redigerare som kan korrigera mina stavfel. Jag ber samtidigt så hemskt mycket om ursäkt för att jag uttryckte mig slarvigt på ett internetforum där majoriteten av användarna skriver på nobel-nivå.

På tal om Nobelpriset, visste du att nobelpristagarna Hemingway och Faulkner var fullkomligt värdelösa på att stava och behövde redigerare som dig att hjälpa dem på traven?
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 16:26.
Citera
2016-09-23, 16:25
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
En väldigt bra analys av hur hipsters och millenial-generationen beter sig i allmänhet. Kan du vänligen förklara för mig varför detta beteende är just unikt för Hipsters? Jag misstänker att du endast lägger märke till detta beteende hos hipsters eftersom de inte är en del av den subkultur/socioekonomiska livsstil du själv följer.

Förklara för mig varför exempelvis fotbollshuliganer och stureplansbrudar inte tar sig själva på minst lika mycket på stort allvar, är arroganta, har bajsnödiga åsikter och är narcissistiska.

Hmm bra fråga.
Asså anser nog att punkterna jag tog upp tillsammans utgör hipsterattityden, och att alla dessa element alltså ingår i den. Tror detta beror på att viktigpetter-arrogant-uptight-attityden är det som är socialt accepterat, och det som belönas hos hipsters. De försöker bräda varandra med sina kunskaper/sin smak - vem som lyssnar på det mest okända bandet, eller vem som har sett de djupaste filmerna.

I andra subkulturer ser jag ej samma sorts "jag är mer bildad än du, HA!"-attityd, om du förstår vad jag menar. Hos hipsters finns någon jävla elitism som går ut på att vara så extrem eller konstig det bara går att vara, och att bli fangirlad av andra hipsters som ej är lika bildade.

Fotbollshuliganers kultur går ej ut på att vara bildade, pålästa, ha dyr/specifik smak och udda kläder, vad jag vet... åtminstone inte på samma vis som hipsters.
Inte heller hos stureplansbrudar tycks dessa element finnas i samma kombination som hos hipsters (obviously, höhö). Istället finns andra utseendemässiga ideal/värdegrunder ... vilket ju typ är definitionen av subkultur.

Tror självklart att vissa av karaktärsdragen jag nämner, i enskild form, kan hittas bland ex. huliganer och sture-p-människor, men, alla karaktärsdragen i kombination, måste jag säga att jag endast sett hos hipsters som subkultur.
Vetefan VARFÖR asså, bortsett från att alla subkulturer typ har ideal och oskrivna regler för hur man ska bete sig för att få delta i gemenskapen. Hos hipsters är idealet att se "tumblr" ut, samt anse sig vara "intellektuell" och ha vänsterpolitiska åsikter.
Bara så det är, liksom.
Citera
2016-09-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är klart det finns special snowflakes inom metal och punkscenen med, det var inte riktigt det jag sa. Att vara intresserad av något är inte detsamma som att pretentiöst fnysa åt folk "som inte kan".

Men om en metalnörd säger att han hatar all mainstream metal och endast gillar Tribulation och Sunn O))) skulle nog hipsteralarmet väckas hos de flesta, även om han tycker detta genuint och utan att försöka hävda sig som en special snowflake.

Citat:
Misfits är ju så jävla mainstream det kan bli märkesmässigt, och visst kan det vara ett störande element att HMsäljer Misfitströjor, men egentligen bryr jag mig inte om det heller.

Jag syftade inte på kultbandet "Misfits" om du undrar, jag syftade just på att metalheads känner sig "speciella" för att de är "missanpassade" enligt dem själva. Jag tycker ändå att du visar hipstertendenser här när du stör dig på att misfits är "så jävla mainstream" och att H&M säljer dem, men samtidigt klargör att du inte bryr dig? Men om du inte bryr dig så borde du väl ändå inte störa dig på det, eller hur? Jag brukade också störa mig på att hollywood popstjärnor sprang omkring med metal t-shirts och att h&m sålde misfits-tröjor när jag var ett fjortonårig metal-entusiast med hipstertendenser.

Citat:
Jag har min musiksmak och musik jag absolut inte kan lyssna på, men jag skulle exempelvis på en fest aldrig gå och ändra till min musik för att "lära upp" oinsatta heller.

Går du på en fest och försöker läxa upp andra på samma vis som jag gör i denna tråd kommer du nog inte att släppas in på så många fester framöver.

Citat:
Klart alla har säregna special snowflake-grejer vi gillar hos sig självt, men hipsterns special snowflake-grej är ju att allting måste vara special snowflake. Det ska vara speciellt bröd, überobskyr öl från mikrobryggerier, det ska vara second hand, det ska vara lite tramsigt men ändå inte, det ska vara Kronans cykel eller damcykel, Apple, det ska vara hälsosamt och det är saker som alltid kommer upp också.

Här gör du en extremt bra analys av hipsterfenomenet, men detta är ändå rätt så självklart redan från start. Det jag försöker proklamera dock är att alla andra människor har hipstertendenser, även mainstreamers som gör allting tvärtom istället, fast av samma grupptrycksanledningar.

För en mainstreamer (sheeple, drönare, får, konformist) måste allting vara bröd som är socialt accepterat, öl som är socialt accepterat från systemet, märkeskläder, tramsigt men ändå inte ifall det är trendigt just nu, fräsch bil eller dyr cykel, apple om det är trendigt just nu, hälsosamt om det är trendigt just nu, eller allt som hipsters gillar när det blir trendigt för resten av befolkningen.

De är minst lika osäkra och grupptänkande och försöker hävda sig som hipsters, skillnaden är bara att hipsters vill sticka ut och mainstreamers vill passa in. Det roliga är att majoriteten av alla hipsters är egentligen mainstreamers som kommer sluta bete sig som hipsters när det inte är trendigt längre.

Citat:
"Fniss, dricker du vanlig lager? LOL"
"Fniss, äter du vanligt vitt bröd, vet du inte hur farligt det är?"
"Jag köper bara mina kläder på en second handbutik i hamnen i Lidköping, det tar fyra timmar dit, men den är obskyr och bra"
"Jaha,du gillar även nya skräckfilmer? Nåja, min favorit är Nosferatu."

Alltså, om en hipster eller mainstreamer i hipsterförklädnad i det verkliga livet skulle bete sig så där skulle jag faktiskt förstå och sympatisera med de som slår ner hipstern. Detta förekommer dock säkert överallt, det är bara det att jag har haft oturen att aldrig möta på en sådan extrem hävdelse.

Här kommer ett inside-tips på hur du skulle få denna hipster att omvandla sig själv till ett emo igen och börja skära sig själv, vi börjar om från början:

Fråga: "Fniss, dricker du vanlig lager? LOL"

Svar: "Ja, jag tycker det är ett bra sätt att relatera till den förtryckta arbetarklasskulturen och påminna mig själv om klasstrukturer när jag super"

Fråga: "Fniss, äter du vanligt vitt bröd, vet du inte hur farligt det är?"

Svar: "Ja, jag gör det för att jag är en självdestruktiv själ och jag bryr mig inte om det skadar mig".

Påstående: "Jag köper bara mina kläder på en second handbutik i hamnen i Lidköping, det tar fyra timmar dit, men den är obskyr och bra"

Svar: "Jaha, det gör du alltså? Jag åker aldrig till second hand-butiker, utan jag går och knackar dörr på ålderdomshem i Litauen och frågar om de vill skänka bort sina gamla kläder. "

Fråga: "Jaha,du gillar även nya skräckfilmer? Nåja, min favorit är Nosferatu."

Svar: "Nej, jag bara skojade! Haha Nosferatu, den är ju ändå fett mainstream! Det har ju till och med gjorts en remake på den av Werner Herzog och han är ju riiiktigt jävla mainstream asså. Om jag kollar på skräckfilm så får det nog bli den första filmen av Lumierebröderna från 1895 som är en 50 sekunder lång tagning på arbetarkvinnor som lämnar en frabik någonstans i Frankrike. Jag tycker den är väldigt läskig för den illustrerar enligt mig klassamhällets utsugning och skräckinjagande förtryck!"
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 17:06.
Citera
2016-09-23, 17:05
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Men om en metalnörd säger att han hatar all mainstream metal och endast gillar Tribulation och Sunn O))) skulle nog hipsteralarmet väckas hos de flesta, även om han tycker detta genuint och utan att försöka hävda sig som en special snowflake.

Jag syftade inte på kultbandet "Misfits" om du undrar, jag syftade just på att metalheads känner sig "speciella" för att de är "missanpassade" enligt dem själva. Jag tycker ändå att du visar hipstertendenser här när du stör dig på att misfits är "så jävla mainstream" och att H&M säljer dem, men samtidigt klargör att du inte bryr dig? Men om du inte bryr dig så borde du väl ändå inte störa dig på det, eller hur? Jag brukade också störa mig på att hollywood popstjärnor sprang omkring med metal t-shirts och att h&m sålde misfits-tröjor när jag var ett fjortonårig metal-entusiast med hipstertendenser.

Går du på en fest och försöker läxa upp andra på samma vis som jag gör i denna tråd kommer du nog inte att släppas in på så många fester framöver.

Här gör du en extremt bra analys av hipsterfenomenet, men detta är ändå rätt så självklart redan från start. Det jag försöker proklamera dock är att alla andra människor har hipstertendenser, även mainstreamers som gör allting tvärtom istället, fast av samma grupptrycksanledningar.

För en mainstreamer (sheeple, drönare, får, konformist) måste allting vara bröd som är socialt accepterat, öl som är socialt accepterat från systemet, märkeskläder, tramsigt men ändå inte ifall det är trendigt just nu, fräsch bil eller dyr cykel, apple om det är trendigt just nu, hälsosamt om det är trendigt just nu, eller allt som hipsters gillar när det blir trendigt för resten av befolkningen.

De är minst lika osäkra och grupptänkande och försöker hävda sig som hipsters, skillnaden är bara att hipsters vill sticka ut och mainstreamers vill passa in. Det roliga är att majoriteten av alla hipsters är egentligen mainstreamers som kommer sluta bete sig som hipsters när det inte är trendigt längre.

Alltså, om en hipster eller mainstreamer i hipsterförklädnad i det verkliga livet skulle bete sig så där skulle jag faktiskt förstå och sympatisera med de som slår ner hipstern. Detta förekommer dock säkert överallt, det är bara det att jag har haft oturen att aldrig möta på en sådan extrem hävdelse.

Här kommer ett inside-tips på hur du skulle få denna hipster att omvandla sig själv till ett emo igen och börja skära sig själv, vi börjar om från början:

Fråga: "Fniss, dricker du vanlig lager? LOL"

Svar: "Ja, jag tycker det är ett bra sätt att relatera till den förtryckta arbetarklasskulturen och påminna mig själv om klasstrukturer när jag super"

Fråga: "Fniss, äter du vanligt vitt bröd, vet du inte hur farligt det är?"

Svar: "Ja, jag gör det för att jag är en självdestruktiv själ och jag bryr mig inte om det skadar mig".

Påstående: "Jag köper bara mina kläder på en second handbutik i hamnen i Lidköping, det tar fyra timmar dit, men den är obskyr och bra"

Svar: "Jaha, det gör du alltså? Jag köper inga kläder utan jag går och knackar dörr på ålderdomshem i Litauen och frågar om de vill skänka bort sina gamla kläder. "

Fråga: "Jaha,du gillar även nya skräckfilmer? Nåja, min favorit är Nosferatu."

Svar: "Nej, jag bara skojade! Haha Nosferatu, den är ju ändå fett mainstream! Det har ju till och med gjorts en remake på den av Werner Herzog och han är ju riiiktigt jävla mainstream asså. Om jag kollar på skräckfilm så får det nog bli den första filmen av Lumierebröderna från 1895 som är en 50 sekunder lång tagning på arbetarkvinnor som lämnar en frabik någonstans i Frankrike. Jag tycker den är väldigt läskig för den illustrerar enligt mig klassamhällets utsugning och skräckinjagande förtryck!"

Haha, måste medge att jag tar med mig tipsen på comebacks ut i det verkliga livet, det där var genialt.
Citera
2016-09-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Hipsters är falska personer. Det är en stil de skaffar sig när bönderna flyttar till stan för att studera, då blir det hipster-stilen. Politiskt korrekta är dom också.

De flesta hipsters verkar härstamma från Blekinge, Småland, Värmland eller Dalarna.

Nja, vad jag minns så är majoriteten av Södermalmskolonisatörerna norrlänningar. Det är därför Norrland sällan får stöd i MSM, eftersom hipsterjävlarna skäms för sin bakgrund.
Citera
2016-09-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Hipsters har kläder och utseende som är dirrekt motsats mot vad de flesta andra tycker ser bra ut. Killarna ser feminina ut. Tjejer har jeans som framhäver deras fula breda höfter. De har fula jeans- eller mockatygsjackor, sotarmössor, äckliga mustascher, fula fjällräven ryggsäckar. De är bleka och äckliga.
Och det värsta är att de är allt det här med flit. Deras äckliga utsidor är ett reultat av deras äckliga insidor:

De gör det här som nån sorts nostalgisk extrem-marxistisk protest. Dessa människor röstar antingen fi, mp eller vänster. De har aldrig normala jobb utan parasiterar på resten utav samhället genom att göra något skattefinansierat som ingen annan vill ha, ā la "kulturarbetare" eller genusvetare. De är helt söndercurlade och kräver specialrättigheter överallt, t.ex. att man ska bygga om alla toaletter så att de är anpassade efter deras vanföreställningar om att de inte är det könet de faktist är.
Dessa människor tror inte på egen vilja, eget ansvar eller att sträva efter att stå på egna ben. De tycker att allt som resten av mänskligheten tycker om och uppskattar beror på "normer". De anser inte att människor har en egen vilja, utan att deras åsikter beror på att de har blivit programmerade "olyckligt".
Dessa människor är en cancer-svulst på sammhällskroppen. De parasiterar utan att bidra med någonting. Och de förtjänar att dö.

Sen kanske man inte passar in på alla ovan egenskaper. Men passar man in på något så har man helt klart en glidning åt parasit-hållet.

Den bästa analysen hitintills.

Men jag vill meddela dig att jag är väldigt blek, ser relativt feminin ut eftersom jag är spinkig, jag vill inte ha ett normalt jobb utan skulle helst vilja ha en "statlig inkomstgaranti" om jag fick välja, är relativt söndercurlad, jag anser att människor inte har en egen vilja innerst inne vare sig det är en hipster eller vanlig medborgare, just för att jag personligen anser att hela civilisationen och universum är fundamentalt beroende av att det finns exempelvis konservativa och progressiva; människor som skyddar civilisationen och krossar den, etc.

Jag antar att det blir gaskammaren för mig va?

VIKTIGT ATT LÄSA OM NI VILL VETA SANNINGEN OM HIPSTERS OCH ER SJÄLVA (VARNING FÖR VÄRLDSOMSKAKANDE INFORMATION):

Min teori angående hipsters som jag egentligen borde ha framfört i trådstarten är att Hipsters egentligen är en modern reinkarnation av 1800-tals människan i form av dess aristokrati & övre medelklass (i den mån att de påminner väldigt mycket om dem i sitt beteendemönster just för att de har en dragning till exempelvis baron-mustascher och allt som är gammalt, samtidigt som de värderar kulturellt kapital och snobberi).

De gillar även kvinnor som är lite rundare och inte lika snygga som resten av befolkningen, och dessa kvinnor ser väldigt mycket ut som kvinnorna på 1800-talet gjorde rent fysiskt. Jag råder er att söka på "19th century women" och bara kolla på deras ansikten, ni kan även skriva in "19th century men" och göra samma sak där.

Idag beter sig Hipstern som en Marie Antionette som leker fattig bondflicka när de vill få sig själva att se fattiga ut genom att värdera arbetarklassvärderingar och klä sig likt exempelvis skogshuggare, eller hänga på spännande ställen som tidigare var arbetarslumkvarter. De är biologiskt exakt likadana som denna typ av 1800-tals aristokrati fast skillnaden är att de har bytt ut den klassiska konsten mot modern konst; monarki och konservatism mot politisk korrekthet och socialliberala värderingar.

Jag är faktiskt helt övertygad om att detta är sant, eftersom som jag tidigare nämnt har bondeklassen också överlevt in i 2000-talet, skillnaden är bara att de nu bor i radhus och inreder sina hem i vita tapeter och "carpé diem"-citat i skrivstil på väggarna, och sedan äter ostbågar framför Big Brother (detta är dock den extremaste formen av den moderna bondeklassen), om ni vill ha ett illustrativt exempel på denna typ av människa så rekommenderar jag att ni kollar på youtubekanalen: "Jocke & Jonna", för att förstå vad syftar på.

Denna typ av moderna bonde-medelklass avskyr hipsters och kulturelitister just för att de känner sig hieratiskt hotade av dem när det kommer till just "kulturellt kapital", på samma vis som hur pigorna och bönderna avskydde den feminina och bleka överklassen på 1800-talet (Ta hatet mot Prince Albert i Viktorianska England som exempel). Jag tror faktiskt att folk ogillar blekhet i allmänhet för att förr i tiden (och idag) betydde det att människan i fråga inte behövde jobba hela dagen utomhus på fälten och bada omkring i leran.

Hipsters beter sig som de gör eftersom de är innerst inne från en annan tid, men det är även du och dina seven nation army kamrater också, skillnaden är bara att du är en arbetare/bonde/soldat och de är från den finkulturella överklassen baserat på deras beteendemönster. Hela universum är även beroende av att du hatar dessa människor, för om alla ville vara hipsters så skulle civilisationen inte fungera, och om alla hipsters ville vara som dig så skulle civilisationen inte heller fungera (eftersom det skulle inte ens bli någon civilisation överhuvutdaget).

Låt dessa videos förklara saken närmare:

C and the Basis of Civilization: An Introduction to Biohistory #1
https://www.youtube.com/watch?v=b4-Od8cq5Gk

Democracy, Money & Violence: An Introduction to Biohistory #2
https://www.youtube.com/watch?v=CFku9NgUIkI

The Civilization Cycle: An Introduction to Biohistory #3
https://www.youtube.com/watch?v=k8rsb7qILgE

Efter du kollat igenom dessa tre videos:

Hipsters är som gibbonapan, men de är dekadenta gibbonapor.
Du och Seven Nation Army-bönderna är dekadenta babianer.

Dock måste jag klargöra att jag är fullkomligt medveten om att jag tror inte att du kan ta till dig det som jag säger eller sägs i videon, eftersom då skulle du din babiannatur hotas och hela universum är beroende av att du fortsätter vara en babian.

I ditt svar skulle jag även vilja att du ska förklara varför just du och dina likar står över Hipsterklassen.
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 18:17.
Citera
2016-09-23, 18:04
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Dessa människor är en cancer-svulst på sammhällskroppen. De parasiterar utan att bidra med någonting. Och de förtjänar att dö.

Sen kanske man inte passar in på alla ovan egenskaper. Men passar man in på något så har man helt klart en glidning åt parasit-hållet.

Du tycker inte att du överdriver lite?
Citera
2016-09-23, 18:17
Medlem
beardbraids avatar
Man ser på nästan varje inlägg av ts att det handlar om ett ängsligt behov av att skilja sig från medelmåttorna, pöbeln, den breda massan. Hipsters är förvirrade stackare som försöker konsumera till sig en identitet som är unik. Alla hipsters kan bara dö.

Med det sagt vill jag förtydliga följande saker:
1et är bara mitt gamla hårdrocksskägg som jag faktiskt haft sen 90 talet.
2: Jag råkar bara gilla att röka pipa. Men det är inget fel på cigarrer heller. Europeisk rulletobakk är ju också gott.
3.Jag har använt otvättade jeans sen högstadiet, och råkar bara gilla känslan av riktig denim.
4.Vinyl låter ju bäst. Analogt ljud är ju självklart egentligen.
5.Mitt barn bara råkar vara döpt efter en jazz-musiker.
Citera
2016-09-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Man ser på nästan varje inlägg av ts att det handlar om ett ängsligt behov av att skilja sig från medelmåttorna, pöbeln, den breda massan. Hipsters är förvirrade stackare som försöker konsumera till sig en identitet som är unik. Alla hipsters kan bara dö.

Väldigt bra analys! Ja, behovet finns ju helt klart där (det är ingen tvekan om saken). Det ligger förmodligen bakomliggande och undermedvetna faktorer som får mig att skriva på detta vis. Jag tvekar inte för en sekund på att jag har både ett hävdelsebehov och att jag vill vara världsunik.

Jo, jag kan förstå varför du tycker att alla hipsters dö, men varför är du så mycket mer värdig än dessa hipsters?

Skillnaden mellan dig och mig (och det som gör mig ovanlig verkar det som) är att jag har en enorm självinsikt och självdistans som resten av alla flashbackers tycks sakna enligt mina observationer, för här är ett exempel på en flashbacker som tycker att alla hipsters ska dö, men samtidigt uppvisar starka hävdelsebehov likt en traditionell hipster:

Citat:
Med det sagt vill jag förtydliga följande saker:

1et är bara mitt gamla hårdrocksskägg som jag faktiskt haft sen 90 talet.

Betyder: "Jag hade långt skägg innan det blev coolt"

Citat:
2: Jag råkar bara gilla att röka pipa. Men det är inget fel på cigarrer heller. Europeisk rulletobakk är ju också gott.

Betyder: "Jag tyckte om att röka pipa och cigarrer innan alla äckliga hipsters gjorde det mainstream!"

Citat:
3.Jag har använt otvättade jeans sen högstadiet, och råkar bara gilla känslan av riktig denim.

Betyder: "Jag hade otvättade jeans innan det blev trendigt, och jag måste skriva detta för att klargöra att jag verkligen inte är en hipster överhuvudtaget"
Citat:
4.Vinyl låter ju bäst. Analogt ljud är ju självklart egentligen.

Betyder: Jag måste återigen hävda mig själv för jag vill inte bli förknippad med hipsters, eftersom jag själv är en och hipsters hatar som regel andra hipsters och är totalt blind inför det faktum att jag själv är det.

Citat:
5.Mitt barn bara råkar vara döpt efter en jazz-musiker.

Betyder: Jag vill bara avsluta med att säga att jag inte är en Hipster, även fast jag döpte mitt barn till "John Coltrane Andersson"

Ja, jag är en ängslig jävla hipster med hävdelsebehov, men samtidigt verkar du minst lika tvungen att skilja dig från hipsterna som i slutändan är en del av medelmåttorna, pöbeln, den breda massan.

Kan du vänligen förklara för mig och resten av flashback varför du inte projicerar dina innersta svagheter när du skriver detta till mig och fortsätta motivera oss varför du inte är en hipster?

Edit: Tror du verkligen inte att en person som har skapat och skrivit över 37 inlägg i en tråd som heter: "Varför hatar alla Hipsters", inte har något form av komplex och innerlig osäkerhet inför att bli kallad hipster och själva "subkulturen" i allmänhet?
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 18:43.
Citera
2016-09-23, 18:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig (och det som gör mig ovanlig verkar det som) är att jag har en enorm självinsikt och självdistans som resten av alla flashbackers tycks sakna enligt mina observationer, för här är ett exempel på en flashbacker som tycker att alla hipsters ska dö, men samtidigt uppvisar starka hävdelsebehov likt en traditionell hipster:
Du missuppfattar grovt. beardbraid menar på att han uppvisar saker som ytligt kan uppfattas som hipsterattribut när det i själva verket handlar om att det här är saker som han alltid har gjort och gillat men som nu har blivit hipsterattribut.
Citera
2016-09-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du missuppfattar grovt. beardbraid menar på att han uppvisar saker som ytligt kan uppfattas som hipsterattribut när det i själva verket handlar om att det här är saker som han alltid har gjort och gillat men som nu har blivit hipsterattribut.

Jo, det förstod jag. Det som får mig att hipsteranklaga honom är just för att han var tvungen att påpeka det och att han verkligen inte är en hipster enligt sig själv trots att han har dessa beteendemönster.

Jag påpekade också i trådstarten att jag har attribut som skulle identifiera mig som hipster, skillnaden är att jag är medveten om att jag en ultra-hipster om man ser det ur en viss synvinkel (och jag är inte rädd över att bli kallad det, tar det nästan som en komplimang faktiskt, eftersom då blir jag påmind om att jag står över den som säger det ur ett kulturkapitalt perspektiv).

Edit: Om jag fick välja mellan att förvandlas till en babianhunk som knullar tior och kan slå ner vem som helst, eller att fortsätta vara en spinkig och blek hipster med ett högt kulturellt kapital så skulle jag inte ens tveka en sekund på att välja det sistnämnda. Jag är bekväm och självsäker i mina intressen och livsval (Men man kan ju undra hur det egentligen står till eftersom jag är tvungen att påpeka och hävda det), jag brinner för mina passioner och ett liv med mina så kallade hipsterintressen är det jag lever för. Jag vet att detta framstår som en väldigt konstig sak för babianmänniskor eftersom brudar, pizza, vedugnar, brum brum, och att sjunga seven nation army på sportevenemang är det som betyder mest av allt för er, men hör och häpna att detta inte är vad alla människor anser som ett idealiskt liv.

Edit: Sedan är det även alarmerade hur pass ofta jag måste hävda att jag har ett högt kulturellt kapital. Det kan mycket väl vara så att jag kompenserar att min snopp inte är stor eller för att jag faktiskt inte har speciellt högt kulturellt kapital när det kommer till kritan (båda alternativen är det mest sannolika). Man kompenserar sina brister hela tiden och döljer dem bakom hävdelse.
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-23 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in