Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-22, 16:40
  #1
Medlem
Idag ringde min sambo mig och sa att han var på sjukhuset....han berättar att han har skadat sig på jobbet (jobbar som svetsare).
Han har fått en kofot i ansiktet när han höll på med att dra isär två plåtar. Han skar upp två fingrar och spräckte ögonbrynet. Han hade blivit körd till sjukhuset för att sy både i pannan och fingrarna.

Nu är min fråga, kan man få någon slags ersättning för detta?
Det i ansiktet kommer ju lämna ett synligt ärr.

Tacksam för svar!
Citera
2016-09-22, 16:43
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Gissningsvis har han en försäkring via jobbet/facket, kolla upp detta & ring försäkringsbolaget.
Citera
2016-09-22, 16:46
  #3
Medlem
Om han bara har akassa så kolla hemförsäkringen.
Citera
2016-09-22, 16:51
  #4
Medlem
-defekt-s avatar
Arbetsskadeanmälan där arbetsgivaren skriver under, det är arbetsgivarens ansvarsförsäkring som täcker det.
Spara alla kvitton mm..
Efter 2 år får man ersättning för ärr, sveda o värk kan man få direkt, och ersättning för kostnader.
Viktigaste är skadeanmälan.
Citera
2016-09-22, 16:55
  #5
Medlem
kordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toovee7
Idag ringde min sambo mig och sa att han var på sjukhuset....han berättar att han har skadat sig på jobbet (jobbar som svetsare).
Han har fått en kofot i ansiktet när han höll på med att dra isär två plåtar. Han skar upp två fingrar och spräckte ögonbrynet. Han hade blivit körd till sjukhuset för att sy både i pannan och fingrarna.

Nu är min fråga, kan man få någon slags ersättning för detta?
Det i ansiktet kommer ju lämna ett synligt ärr.

Tacksam för svar!

Din sambo ligger på sjukhus och du kollar om han får pengar, normalt folk börjar luska efter sånt nån v efter olyckan.

Pengarkåt?
Dålig ekonomi?
Citera
2016-09-22, 17:22
  #6
Avstängd
jonnajo88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toovee7