Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-28, 08:30
  #313
Medlem
Returpappers avatar
Nordea är väldigt kulturberikat och därmed är risken att få en sådan i kassan mycket stor. Byt bank!
Det är ett gott råd till de som inte kan hålla masken inför det de finner äckligt och vidrigt.
__________________
Senast redigerad av Returpapper 2017-01-28 kl. 08:33.
Citera
2017-01-28, 08:55
  #314
Medlem
Bankperson borde bett mannen vända sig till annan bank och det hade han väl gladeligen gjort förstår jag. Att ta detta till domstol är väl att överdriva, varför gjorde man det. När jag gick i 6:an visste jag inte vad ordet hora betydde, nu är det något som tjejer i den åldern kallas i skolan. De är barn och får stå ut med det, ingen skulle driva det till åtal. En vuxen kan väl tänka om den får ett glopord, ok inskränkt gammal gubbe. Att därifrån driva det i domstol. " Han sa att jag var terrorist för jag har slöja", " han sa att jag var hora för jag inte har slöja"
Citera
2017-01-28, 11:28
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Bankperson borde bett mannen vända sig till annan bank och det hade han väl gladeligen gjort förstår jag. Att ta detta till domstol är väl att överdriva, varför gjorde man det. När jag gick i 6:an visste jag inte vad ordet hora betydde, nu är det något som tjejer i den åldern kallas i skolan. De är barn och får stå ut med det, ingen skulle driva det till åtal. En vuxen kan väl tänka om den får ett glopord, ok inskränkt gammal gubbe. Att därifrån driva det i domstol. " Han sa att jag var terrorist för jag har slöja", " han sa att jag var hora för jag inte har slöja"
Det är ett lagbrott och du undrar varför det går till domstol? Ja du...
Citera
2017-01-28, 11:55
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Du bor i den stora staden kan man förmoda.
Ja det kan man förmoda
Citera
2017-01-28, 11:57
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan
Det är det ju. Du kan ju ställa dig i en annan kö på banken. Gå till en annan bank. Gå till en annan mataffär etc.

Du kan däremot inte kräva att bli hjälpt av en specifik anställd, om det inte är din privata bankman.

Om jag åberopar min religion så kan jag och jag har ingen orsak till att förklara min religion till någon
Citera
2017-01-28, 14:23
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det är ett lagbrott och du undrar varför det går till domstol? Ja du...
Klä ut dig till jude en dag i Malmö får du se vad som händer eller varför inte till rom utanför någon affär. Tänker du ta de gloporden till domstol med? Jag har inte sagt att mannen hade rätt, han gjorde fel, men varje gång någon människa känner sig kränkt kan man inte gå till domstol, var går gränsen? Vad kostar det samhället, skulle pengarma kunnat gå till svältande i Afrika istället?
Citera
2017-01-28, 14:33
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Det är ju inte ett "tankebrott"

Det är inte ok att stå och skrika på personal inne på deras arbetsplats på det där sättet

Varför blandar vissa ihop yttrandefrihet med någon sorts rätt att få bete sig som en gris? Ska det vara så jävla svårt att bete sig som folk?
Ok, men varför måste den förbannade slöjan sitta på huvudet till att börja med? Halalslaktat, moskéer, skilda badtider, vurm för ramadan och en massa andra anpassningar.

Om de inte kan ta seden dit de kommer så vad fan gör de här?

Även fast killen inte gjorde "rätt" så är det en spontan reaktion i frustration över allt perverst fjäskande inför den pågående islamiseringen av västerländska länder.
Citera
2017-01-28, 15:55
  #320
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Ok, men varför måste den förbannade slöjan sitta på huvudet till att börja med? Halalslaktat, moskéer, skilda badtider, vurm för ramadan och en massa andra anpassningar.

Om de inte kan ta seden dit de kommer så vad fan gör de här?

Även fast killen inte gjorde "rätt" så är det en spontan reaktion i frustration över allt perverst fjäskande inför den pågående islamiseringen av västerländska länder.

Jag skulle tro att det har med religionsfrihet att göra. Vad tror du?
Citera
2017-01-28, 17:02
  #321
Medlem
MelTorments avatar
Borde fått vård istället. Vem fan går in på en bank och börjar skrika? Jävla psykfall.
Citera
2017-01-29, 00:38
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag skulle tro att det har med religionsfrihet att göra. Vad tror du?
Det här är ett sekulärt land. Religionsfrihet eller inte.
Citera
2017-01-29, 01:02
  #323
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Det här är ett sekulärt land. Religionsfrihet eller inte.

Ett sekulärt samhälle har inget med religionsfrihet att göra. Det är inte dess motsats. Snarare kan det i många fall vara tvärtom. Ett land som är starkt genomsyrat av en viss religion (ej sekulariserat) är samtidigt ofta negativt inställt till religionsfrihet.
Citera
2017-02-03, 08:25
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Klä ut dig till jude en dag i Malmö får du se vad som händer eller varför inte till rom utanför någon affär. Tänker du ta de gloporden till domstol med? Jag har inte sagt att mannen hade rätt, han gjorde fel, men varje gång någon människa känner sig kränkt kan man inte gå till domstol, var går gränsen? Vad kostar det samhället, skulle pengarma kunnat gå till svältande i Afrika istället?
Konsekvenser för handlingar som i högsta grad formar samhället i stort är önskvärt. Utfordra en befolkningsexplosion är inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback