Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-21, 06:05
  #1
Medlem
Recores avatar
Jag har länge varit intresserad av ufologi av alla dess slag.
Sett många intervjuer, dokumentärer, läst artiklar m.m.

Jag tänker ibland ganska djupgående om roswellincidenten bl.a, varför det mörklagdes och blev väldigt tyst om, för att senare blossa upp till någon slags rymdvarelsegrej.

På senare år har jag senare sett artiklar om hur vi människor kan komma att se ut om 100.000 år.
Artikel om det här.
Jag vet varken bu eller bä, men rent logiskt så känns det nästan som att dessa "greys" som dom i nutid kallas, faktiskt är vi människor, från framtiden.

För att böja tid och rum känns det också rent logiskt att detta sker i totalt vakum, alltså i rymden, via ett maskhål kanske?
Och därför kommer dessa "greys" eller "aliens" då ifrån rymden.
Om man är påläst om just tidsresor (som givetvis inte existar ännu) så kan man nog se ett slags mönster. Eller är det bara jag som kan se det mönstret?
Nu spekulerar jag bara och kan inte backa upp vad jag ser för mönster, såklart. Men, det är en teori jag har tänkt på en tid, och som faktiskt känns ganska logisk i praktiken.

Vad tror ni?
Har ni några teorier om ämnet?
Citera
2016-09-21, 06:09
  #2
Medlem
Semenomore2s avatar
Detta har pratats om tidigare. Det kallas för Grey Alien Evolved Human Theory. Tror man på Grey Aliens så går det att läsa om det lite här:
http://arcturi.com/GreyArchives/humanevolvedtheory.html

Hade dessa tankar smått när jag var barn, frågan är varför man inte har tagit kontakt med oss nuvarande människor. Nu tror jag inte på Grey Aliens alls.
Citera
2016-09-21, 06:33
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Nope, det är bara så ansikten ser ut om man genomgår sleep paralysis, iallafall som jag förstått det.

Tidsresor existerar inte ännu? De existerar väl alltid eller aldrig?
Citera
2016-09-21, 07:09
  #4
Medlem
Recores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Nope, det är bara så ansikten ser ut om man genomgår sleep paralysis, iallafall som jag förstått det.

Tidsresor existerar inte ännu? De existerar väl alltid eller aldrig?



Jag har aldrig upplevt några såna ansikten överhuvudtaget under mina sömnparalyser, eller astraldrömmar faktiskt.

Läste du inte texten jag skrev, eller läste du bara rubriken?
Läs texten också, innan du svarar.
Citera
2016-09-21, 07:11
  #5
Medlem
Recores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Detta har pratats om tidigare. Det kallas för Grey Alien Evolved Human Theory. Tror man på Grey Aliens så går det att läsa om det lite här:
http://arcturi.com/GreyArchives/humanevolvedtheory.html

Hade dessa tankar smått när jag var barn, frågan är varför man inte har tagit kontakt med oss nuvarande människor. Nu tror jag inte på Grey Aliens alls.


Mycket möjligt att det pratats om innan, men, och..?

Så vad är dina teorier om ämnet i fråga?
Att logiken inte finns där? Eller att roswellincidenten är fake? (trots att flera tidningar rapporterat om det vid tidpunkten m.m?)
Eller vad/hur tänker du?
Citera
2016-09-21, 07:20
  #6
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Jag har aldrig upplevt några såna ansikten överhuvudtaget under mina sömnparalyser, eller astraldrömmar faktiskt.

Läste du inte texten jag skrev, eller läste du bara rubriken?
Läs texten också, innan du svarar.

Har ej heller sett några alien-liknande typer, mest typ Gunde Svan fast jag inte ens kollade åt TVns håll.
Det är dock många olika dröm-foster som kan uppkomma vid sömnparalys, som på den här gamla beskrivelsen av att vara 1.paralyserad 2. halv-vaken och drömma saker omkring sig.
https://horrorpediadotcom.files.word.../n51.jpg?w=700
Låter inte helt omöjligt att någon sett "grays" eller liknandne.

Nej men vadå om det är människor från framtiden är det ju i en annan dimension än oss, så ja kanske är det människor från en civilisation väldigt lik kanske nästan identisk med vår egen - men deras dimension är framspolad våran.
Som två olika VHS filmer, båda är exakt likadana men den ena är längre framspola.

Dom kan ju inte åka tillbaka i sin egen tidsdimension iallafall då kan dom ju påverka utvecklingen pch time-travel aldrig blir uppfunnit.
Jo det finns väl gamla populära filmer om den paradoxen men det har du säkert redan skrivit där
//rubrikläsarn)
__________________
Senast redigerad av FashionMonster 2016-09-21 kl. 07:22.
Citera
2016-09-21, 08:43
  #7
Medlem
Logisksvensks avatar
Intressant, personligen får jag känslan av att "kineser" eller "asiater" kommer från en annan planet då de har väldigt konstiga ögon som påminner om "greys" De verkar också vara lite smartare. Kan det vara så att kineser eller asiater (Inte MENA blattar, utan riktiga asiater = Kinseser eller japaner) är Aliens?
Citera
2016-09-21, 09:56
  #8
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Rätt intressant ämne. Har tänkt lite i banorna att framtida tidsresenärer planterat våra religioner och fått kontroll över hur världens historia ska utspela sig. Framtida superdiktator som vill ha en fanatisk befolkning att kunna styra/ha makt över? Eller är den (religionen) nödvändig för jordens överlevnad? Eller är det ett enormt experiment?

Detta är inget jag tror på alls, men möjligheten finns så jag finner det intressant. Tycker religion är ett så jävla abstrakt och sinnessjukt fenomen som format oss så länge och fortfarande har en enorm makt 2016 att det är något som luktar skevt.
Så visst, att Greys är människan i framtiden känns troligare än att dom kommer från en annan planet. Men ärligt talat så tror jag Greys och aliens överhuvudtaget (obs, som besökt oss) är fiktion.
Citera
2016-09-21, 13:54
  #9
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Mycket möjligt att det pratats om innan, men, och..?

Så vad är dina teorier om ämnet i fråga?
Att logiken inte finns där? Eller att roswellincidenten är fake? (trots att flera tidningar rapporterat om det vid tidpunkten m.m?)
Eller vad/hur tänker du?
Nej, det var mer att du kunde läsa om det ifall du var intresserad så viste du vad det kallades.

Min teori är att människor som har sett detta har helt enkelt sett något annat och misstolkat det som aliens. Ang. Roswell så vet jag att president Clinton har släppt ett uttalande om det efter att han begärde ut dokumenten som jag inte riktigt minns men som lät rimligt i mina öron.
Citera
2016-09-21, 15:00
  #10
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
--------------------8<---------------------
För att böja tid och rum känns det också rent logiskt att detta sker i totalt vakum, alltså i rymden, via ett maskhål kanske?
Och därför kommer dessa "greys" eller "aliens" då ifrån rymden.
----------------------8<-------------------------
Hur kommer du fram till detta påstående med hjälp av logik? Massa böjer rumstiden, inte motsatsen till massa, dvs vakuum.
Citera
2016-09-23, 14:06
  #11
Medlem
visdomst4nds avatar
Nej, det lär finnas miljoner intelligenta varelser därute så det låter som ett långskott.
Citera
2016-09-23, 21:35
  #12
Medlem
Recores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Hur kommer du fram till detta påstående med hjälp av logik? Massa böjer rumstiden, inte motsatsen till massa, dvs vakuum.



Jaja, men vart nånstans böjs tidsrummet? Inte här på jorden iallafall, eller?
Nu har jag inte skrivit så nogrant, och jag är heller inte SÅ jävla inne på tidsresor och liknande, men, jag har väl lite koll och har läst en del.
Men eftersom det inte, så vitt jag vet, existerar officiellt ännu så kan man bara spekulera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback