Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 05:15
  #49
Medlem
Bravess avatar
Det pratas nu om att greencardlotteriet ska dras in (med omedelbar verkan helst) eftersom den senaste terrornissen i USA kom hit just via greencardlotteriet. Givetvis är det inget som händer över en natt, men det är iaf en intressant nyhet för de som har gjort en vana av att söka varje år.
Citera
2017-11-04, 05:21
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
För alla som är intresserade av att flytta till USA öppnar green card-lotteriet för 2018 den 4 oktober.
https://travel.state.gov/content/vis...tructions.html

Kostar inget att anmäla sig, använd den officiella sidan (travel.state.gov).

Det finns ett antal företag/scammers som tar betalt för att sköta ansöka åt dig, eller låtsas vara en officiell site, undvik dem. De kan till och med ta dina pengar och strunta i att skicka in din anmälan.

Finns ingen anledning att använda dem för att fylla i en blankett, klarar man inte av en så enkel sak så klarar man nog inte av att bo i USA...

Känner du till om det är någon skillnad på att ta spåret via US via Green Card eller att ta sig via Kanada till USA?

Har lagt märke till att när amerikanerna ändrade villkorden så att man ska kunna flytande engelska så gjorde kanadensarna också det.
Citera
2017-11-08, 21:26
  #51
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Känner du till om det är någon skillnad på att ta spåret via US via Green Card eller att ta sig via Kanada till USA?

Har lagt märke till att när amerikanerna ändrade villkorden så att man ska kunna flytande engelska så gjorde kanadensarna också det.

Du maste fortfarande ansoka om Green Card om du vill flytta fran Kanada till USA. Inte bara att flytta over.
Citera
2018-01-19, 10:10
  #52
Medlem
Fick mitt green card godkänt i veckan, så nu börjar en ny fas i livet. :-)
Citera
2018-01-22, 16:07
  #53
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilsson
Fick mitt green card godkänt i veckan, så nu börjar en ny fas i livet. :-)

Vad hander harnast?
Citera
2018-01-27, 13:05
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Vad hander harnast?

Semester i tre veckor för att kolla upp ett par städer som känns intressanta för att sedan flytta permanent i sommar någon gång.
Citera
2018-01-28, 15:07
  #55
Medlem
vad bra ska vinna denna gången så jag kan flytta till Pigeon forge
Citera
2018-02-25, 12:48
  #56
Medlem
Jag har en teori om att det kommer vara mycket enklare för svenskar att vinna green-cardlotteriet i år. Varför?

1. Kortsiktiga, före detta USA-fanatiska svenskar likställer Trump med USA, och eftersom de ogillar Trump bojkottar de lotteriet de annars hade ansökt till.

2. Pga ett tekniskt fel så nollställdes lotteriet två veckor in, och alla ansökningar under denna period nullifierades. Om man var ouppmärksam så missade man det lilla, nästintill osynliga mejlet från U.S Department of State där det stod att man var tvungen att ansöka igen. Mejlet såg såpass suspekt ut, trots dess officiella .gov-address, att jag själv var tvungen att verifiera på travel.state.gov för att se att det faktiskt var på riktigt. Man kunde ansöka en gång till om man redan ansökt under denna period, vilket jag gjorde.

Kan tänka mig att många Svenskar antingen missade mejlet eller viftade bort det som bluff.

Som någon nämnt i en annan tråd vill ju administrationen avskaffa lotteriet i år. Lyckligtvis har alla försök till migrationspaket i kongressen misslyckats hittills, förhoppningsvis får vi fortsatt gridlock tills DV2019 genomförts. God bless Washington and God bless America!
Citera
2018-02-28, 20:39
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafepok
2. Pga ett tekniskt fel så nollställdes lotteriet två veckor in, och alla ansökningar under denna period nullifierades. Om man var ouppmärksam så missade man det lilla, nästintill osynliga mejlet från U.S Department of State där det stod att man var tvungen att ansöka igen. Mejlet såg såpass suspekt ut, trots dess officiella .gov-address, att jag själv var tvungen att verifiera på travel.state.gov för att se att det faktiskt var på riktigt. Man kunde ansöka en gång till om man redan ansökt under denna period, vilket jag gjorde.

Kan tänka mig att många Svenskar antingen missade mejlet eller viftade bort det som bluff.

Hoppas på samma sak Ren tur att jag upptäckte det, gick in på sidan igen av en slump.
Citera
2018-02-28, 20:39
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snilsson
Fick mitt green card godkänt i veckan, så nu börjar en ny fas i livet. :-)

Hur många år deltog du i lotteriet innan du vann?
Citera
2018-03-01, 07:24
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafepok
Jag har en teori om att det kommer vara mycket enklare för svenskar att vinna green-cardlotteriet i år. Varför?

1. Kortsiktiga, före detta USA-fanatiska svenskar likställer Trump med USA, och eftersom de ogillar Trump bojkottar de lotteriet de annars hade ansökt till.

2. Pga ett tekniskt fel så nollställdes lotteriet två veckor in, och alla ansökningar under denna period nullifierades. Om man var ouppmärksam så missade man det lilla, nästintill osynliga mejlet från U.S Department of State där det stod att man var tvungen att ansöka igen. Mejlet såg såpass suspekt ut, trots dess officiella .gov-address, att jag själv var tvungen att verifiera på travel.state.gov för att se att det faktiskt var på riktigt. Man kunde ansöka en gång till om man redan ansökt under denna period, vilket jag gjorde.

Kan tänka mig att många Svenskar antingen missade mejlet eller viftade bort det som bluff.

Som någon nämnt i en annan tråd vill ju administrationen avskaffa lotteriet i år. Lyckligtvis har alla försök till migrationspaket i kongressen misslyckats hittills, förhoppningsvis får vi fortsatt gridlock tills DV2019 genomförts. God bless Washington and God bless America!

Jag tror du har helt rätt faktiskt. Jag tror även mina chanser var högre än tidigare år, just pga Trump. Men som du säger, vem bryr sig långsiktigt och vad gör det mig personligen om han sitter där?

Citat:
Ursprungligen postat av pr0ph3t
Hur många år deltog du i lotteriet innan du vann?

Jag vann på första försöket faktiskt!
Citera
2018-03-01, 11:02
  #60
Medlem
Fast man behöver ej flytta om man vinner om man vinner kan man fortfarande bo i sberige halva året och usa halva året
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2765059

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback