Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-20, 02:09
  #1
Medlem
hej, är en kille på 24år och undra om många timmar vid datorn kan försämra synen? brukar sitta minst 6timmar varje dag å har gjort de sen jag var ungefär 14. Synen har blivit smygande sämre genom åren å idag lär jag ha starka glasögon hade inga glasögon när va 14 då synen va perfekt. brukar börja svida i ögonen efter ca 20min vid datorn sen försvinner de sen kommer tillbaka även jävligt torra ögon när man vaknar på morgonen och undrar om synen kan återhämta sig lite om man slutar sitta vid datorn i nån månad?
Citera
2016-09-20, 03:45
  #2
Medlem
iDunos avatar
Du blir äldre. Jag har inga problem att sitta 6timmar eller mer kan vara lite sjukt efter ett tag men då är jag ej nykter. Kolla synen kan vara så att åldern klättrar sig på.
Citera
2016-09-20, 07:29
  #3
Medlem
stevie1971s avatar
Mycket läsande/datorstirrande skulle kunna ge upphov till viss närsynthet har jag läst, men att det skulle ge andra större problem, det har jag inte hört talas om. Själv har jag suttit framför datorn 8-12 timmar per dygn nästan dagligen i drygt 25 år utan synförändringar.
Citera
2016-09-20, 07:37
  #4
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
hej, är en kille på 24år och undra om många timmar vid datorn kan försämra synen? brukar sitta minst 6timmar varje dag å har gjort de sen jag var ungefär 14.
Du menar datorskärmen nu hoppas jag. Låter lite dum frågeställning annars. Nej, det har med ålder att göra, den påverkar mycket så även synen. Annars hade nog inte många 3 åringar fått en Ipad av sina föräldrar.
Citera
2016-09-20, 08:03
  #5
Medlem
Jaccoos avatar
Som flera har sagt beror det troligen på din ålder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback