2016-09-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Jag tecknade igr men r inte s haj p nyintroduktioner som sannolikt kommer bli vertecknade flera gnger om. Vad r det man baserar vem som fr aktier och hur mnga? r det frst till kvarn i anmlningen eller kan man dansa in i sista stund och nd f samma antal som ngon som tecknade sig frsta dagen?

Mvh
Det r olika frn gng till gng. Det r bolaget sjlva tillsammans med banken som hjlper dem med introduktionen som avgr hur det ska frdelas. Ibland fr man en procentsats av det man nskat, ibland fr alla tilldelning med minsta handelsposten (ofta en skitsumma) och ibland lottas det helt enkelt.

Hur det ser ut i just detta fallet borde st i prospektet.
2016-09-22, 07:47
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det r olika frn gng till gng. Det r bolaget sjlva tillsammans med banken som hjlper dem med introduktionen som avgr hur det ska frdelas. Ibland fr man en procentsats av det man nskat, ibland fr alla tilldelning med minsta handelsposten (ofta en skitsumma) och ibland lottas det helt enkelt.

Hur det ser ut i just detta fallet borde st i prospektet.

Jag frstr, ska lsa p lite i prospektet d. Tack fr hjlpen!
2016-09-22, 15:59
Medlem
tallskog4s avatar
Shr skriver Nordnet:

Observera att endast en teckning per personnummer r tillten. Om teckning sker p fler n en dep s kommer den frst inlmnade teckningen att skickas till emissionsinstitutet. Resterande teckning(ar) kommer att makuleras.

S d kanske man kan hoppa ver att flytta pengar fram och tillbaka mellan deper.
2016-09-22, 16:08
Medlem
edelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Shr skriver Nordnet:

Observera att endast en teckning per personnummer r tillten. Om teckning sker p fler n en dep s kommer den frst inlmnade teckningen att skickas till emissionsinstitutet. Resterande teckning(ar) kommer att makuleras.

S d kanske man kan hoppa ver att flytta pengar fram och tillbaka mellan deper.

Fy vad ruttet.
2016-09-22, 16:12
Medlem
Citat:
Varfr undviker du att svara p frgan? Du pratar bara i abstrakta uttryck om att det r ett fuskbygge utan att kunna peka p en enda specifik punkt som styrker ditt pstende. Vad r det som r ett fuskbygge?

Du kanske ska ha lite mer p benen nsta gng du beskyller ett bolag fr att fuska med bokfringen.

Du fr vl lyssna sjlv p snacket som gr p lunchen bland analytikerna. Det r hela konceptet med ledning, gare och uppblsta vinster som fr alla varningslampor att blinka.
2016-09-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Engelska skolan r ju ett fuskbygge av rang, med kriminella i ledningen och en bokfring som inte gr att lita p.

Citat:
P vilket stt menar du att bokfringen inte gr att lita p?

Citat:
Senaste revisionsberttelsen klarade sig undan frn att bli oren precis p marginalen.

Citat:
Du har fortfarande inte svarat p vilket stt bokfringen inte gr att lita p. Vilka siffror r det som inte stmmer?

Citat:
Om jag har uppfattat saken korrekt r hela Engelska skolan ett stort fuskbygge.

Citat:
Du fr vl lyssna sjlv p snacket som gr p lunchen bland analytikerna. Det r hela konceptet med ledning, gare och uppblsta vinster som fr alla varningslampor att blinka.

Nu gr jag s att jag terigen frgar vad det r som r fel med redovisningen. Varje gng jag frgar vad som r fel s upprepar du bara mantrat att det r fel, men du kan aldrig visa specifikt vad du syftar p. Om du inte kan bertta vad det r som r felaktigt s r det bttre att du r tyst.

Ett helt legitimt svar p frgan r sjlvklart ocks att du inte vet vad som r fel. Men svara d bara det s att vi kan lgga ned debatten.
Senast redigerad av _Baste_ 2016-09-22 kl. 19:22.
2016-09-23, 16:31
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Nu gr jag s att jag terigen frgar vad det r som r fel med redovisningen. Varje gng jag frgar vad som r fel s upprepar du bara mantrat att det r fel, men du kan aldrig visa specifikt vad du syftar p. Om du inte kan bertta vad det r som r felaktigt s r det bttre att du r tyst.

Ett helt legitimt svar p frgan r sjlvklart ocks att du inte vet vad som r fel. Men svara d bara det s att vi kan lgga ned debatten.
Han trollar bara. Tror Robur, resund och Norron Asset Management gjort lite research innan dom kpt ca 13%. Litar personligen mer p bolagets siffror n en random person p flashback utan ngon klla bakom sitt pstende.
2016-09-23, 18:16
Medlem
maxzs avatar
Omsttningstillvxten snittar p 18,4% och vinstmarginalen kar med 56% i snitt frn 2013 till 2015 dr siffran fr 2015 r 9,4%. P/e-talet r p 16,4 som gr att jmfra med ACAD som innan notering hade 17,8. Ser lovande ut!
2016-09-26, 21:19
Medlem
Ballfagers avatar
Antar att jag inte r ensam om att ha skapat ett konto hos Nordnet infr detta. Frskte ppna en kapitalfrskring igr frmiddag, men det str fortfarande "registrering pgr" (skulle bli klart inom 24 h enligt bekrftelsemail). Ngon annan som gjort samma sak och kan svara p hur lng tid det tar?
2016-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Antar att jag inte r ensam om att ha skapat ett konto hos Nordnet infr detta. Frskte ppna en kapitalfrskring igr frmiddag, men det str fortfarande "registrering pgr" (skulle bli klart inom 24 h enligt bekrftelsemail). Ngon annan som gjort samma sak och kan svara p hur lng tid det tar?
Jag gjorde samma sak i morse och det str "registrering pgr" fr mig med.
2016-09-26, 21:31
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Men d s. Vill dom inte ha mina pengar skall jag istllet gna tiden t att snacka ner kursen. Inte fr att det behvs, Engelska skolan r ju ett fuskbygge av rang, med kriminella i ledningen och en bokfring som inte gr att lita p. Vet brsen om att ledningen r ohederlig?
Citat:
Senaste revisionsberttelsen klarade sig undan frn att bli oren precis p marginalen. Ibland r det bra att ha riskkapitalgare som kan utva ptryckningar.
Citat:
Om jag har uppfattat saken korrekt r hela Engelska skolan ett stort fuskbygge. Det r drfr garna vljer att casha in snabbt nu. Smsparare skall pdyvlas risken nr hela bygget rmnar samtidigt som tidigare gare och ledning cashar in.

Humor att du frst vill teckna dig, sen lackar ur nr du inte varit s frutseende att du har konto hos Nordnet och sen kommer p att det r ett skitbolag som du inte vill ha nt mer att gra

Om IES nu r ett snt ruckel redo att g under som du pstr, varfr hade du d tnkt teckna dig i introduktionen?
2016-09-27, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager

S det gr att teckna Engelska Skolan p en KF, trodde det var tvunget att vara en aktiedep?

r det fram till midnatt man kan teckna?

EDIT: Str p Nordnets hemsida att KF gr.
Senast redigerad av Travelix 2016-09-27 kl. 05:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in