Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 18:00
  #1
Medlem
Hej!
Det jag undrar över är hur farligt det är att blanda receptfria sömntabletter med alkohol? Om man tar hög överdos på receptfria sömntabletter och mycket alkohol med det, är det så farligt att man kan dö av det? Nej, jag hade inte tänkt ta livet av mig, utan jag är bara nyfiken och undrar.
Vill bara ha seriösa svar tack! Är det någon som har erfarenhet av detta, så berätta gärna.
Citera
2016-09-17, 18:13
  #2
Medlem
lucifersatans avatar
Receptfria sömntabletter? Vad för tabletter? Jag tror alla sådana tabletter är receptbelagda.
Citera
2016-09-17, 18:14
  #3
Medlem
Namn på dessa tabletter?
Citera
2016-09-17, 18:20
  #4
Medlem
gurkmajjas avatar
Vad det nu är för tabletter du dillar om vet jag inte, men dö av det lär du inte göra av kombinationen i sig. Enkelt uttryckt krävs två ytterligare preparat utöver alkohol för att framkalla en direkt dödlig kombination. Dessa behöver också intas i överdosmängd

Det som kan hända är att din lever tar stryk, beroende på vad det är för piller du avser.
Citera
2016-09-18, 00:32
  #5
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Vad det nu är för tabletter du dillar om vet jag inte, men dö av det lär du inte göra av kombinationen i sig. Enkelt uttryckt krävs två ytterligare preparat utöver alkohol för att framkalla en direkt dödlig kombination. Dessa behöver också intas i överdosmängd

Det som kan hända är att din lever tar stryk, beroende på vad det är för piller du avser.

Hur ser du på alkohol och propavan som är en lugnade tablett?
Citera
2016-09-18, 08:46
  #6
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Hur ser du på alkohol och propavan som är en lugnade tablett?
Det är samma sak med Propavan och alkohol. Leverskador kan uppkomma vid för höga doser av det och alkohol. Någon andningsdepression kommer dock inte att ske, om man är fysiskt frisk i övrigt.
Citera
2016-09-18, 22:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygEstetaren
Namn på dessa tabletter?


Valerina Forte, Neurol och Neurol Forte tror jag är receptfria, i alla fall googlade jag på receptfria sömntabletter och då kom de upp på Apotekets hemsida.
Citera
2016-09-19, 19:53
  #8
Medlem
CarlXIIs avatar
Doxylamine Succinate och Diphenhydramine brukar jag svälja ner med ett glas vin. ibland även propavan. inte många tabletter då, utan en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback