2016-09-17, 22:42
Medlem
sonicguides avatar
Det framgår av artikeln att pappan dött för två veckor sedan så det var kanske inget märkligt val av tid att flyga till Sverige.
Citera
2016-09-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Hur fan går det till rent praktiskt med kvinnan som föder på planet?

Syriska medborgare behöver visum för att besöka Sverige likt en väldigt lång lista med övriga länder.
Har man inte visum kommer man inte ombord planet.

Så jag förutsätter att hon hade visum. Vilken instans utfärdar visum till Sverige från tredje världen för för personer som är höggravida? I min enfald så tror jag att sådana omständigheter borde ge avslag på ansökan?

Det stod ju i artikeln att kvinnan kom till Sverige för att familjeförenas med sina fyra barn som redan bor här. Om hon har fått familjeåterförening beviljad har hon fått alla papper som behövs för att komma in i Sverige. Jag tror att Sverige betalar resan och ordnar det praktiska kring den.

Flygbolagen brukar dock inte tillåta höggravida kvinnor att flyga. Så det är konstigt att hon fick.
Citera
2016-09-17, 22:45
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nu är det ju inte passagerarens ansvar, idiot. Känner uteslutande helsvenska kvinnor, varav de flesta gärna hade flugit i nionde månaden.
Nej, folk har ju inget eget ansvar i Sverige. Det är alltid någon annans fel.
Citera
2016-09-17, 22:48
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Hur fan går det till rent praktiskt med kvinnan som föder på planet?

Syriska medborgare behöver visum för att besöka Sverige likt en väldigt lång lista med övriga länder.
Har man inte visum kommer man inte ombord planet.

Så jag förutsätter att hon hade visum. Vilken instans utfärdar visum till Sverige från tredje världen för för personer som är höggravida? I min enfald så tror jag att sådana omständigheter borde ge avslag på ansökan?
.
Graviditet är knappast en fråga för visumutfärdande instans. Det är en fråga för flygbolagen. Dom lär inte göra någon medicinsk underökning om personen ljuger om graviditetslängden.

Visumansökningar tar tid så personen behöver inte vara uppenbart gravid när ansökan sker. I det här fallet lär visum ha utfärdats av sveriges ambassad i Amman så man har nog aldrig sett kvinnan.
Citera
2016-09-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det ser ut som om familjen tidigare skickat sin son till Sverige som ankarbarn och att de nu återförenas. Wafaa blir kvar här med sina numera fem barn:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23542581.ab

Ja, det verkar dessutom troligt. Den påstått sjuttonårige sonen är här och nu sker familjeåterföreningen man investerat i.

När ska det gå upp för politiker och migrationsverk att familjeåterförening lättast sker genom att skicka hem "ankaret" därifrån det kom? Bättre flytta en person hem än att importera fem arabisktalande hit.
Citera
2016-09-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det framgår av artikeln att pappan dött för två veckor sedan så det var kanske inget märkligt val av tid att flyga till Sverige.

Pappan lever nog,kommer senare med ytterligare familjemedlemmar,lyxflyktingar. Hur hade dom råd med flygbiljett?

Kvinnan skulle besöka sin son,som varit i landet 1år,dvs ensamkommande,ja,jätte-ensam

Alla har fått asyl redan.

Jag spyr på detta land!
Citera
2016-09-17, 22:54
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, det verkar dessutom troligt. Den påstått sjuttonårige sonen är här och nu sker familjeåterföreningen man investerat i.

När ska det gå upp för politiker och migrationsverk att familjeåterförening lättast sker genom att skicka hem "ankaret" därifrån det kom? Bättre flytta en person hem än att importera fem arabisktalande hit.
Det är som att vinna högsta vinsten på Triss.
Citera
2016-09-17, 23:10
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dom ska t o m upp i luften och värpa som hucklet här. Babylycka kallar AB det.:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23543135.ab

På flygplatsen möttes modern och hennes nyfödde son av ambulanspersonal som klippte navelsträngen och som sedan tog med dem till sjukhus. Wafaa Galia som är från Syrien var på väg till Sverige för att återförenas med sina övriga fyra barn då flygplanet fick ytterligare en - nyfödd - passagerare.
Hon berättar för Aftonbladet att lillebrodern har fått namnet Amer.
– Det är efter hans pappa som dog för två veckor sedan. Han hann aldrig träffa sin son, men jag vill att han alltid ska minnas hans namn.
Jag är lite förvirrad nu.
Citat:
När hon förstod att de ville nödlanda i Ukraina så blev hon jätterädd för hon kom från Syrien och var ensam med tre barn ombord och det här var första gången hon skulle komma till Sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23539363.ab

4 barn i Sverige + 3 barn på flygplan + 1 nyfödd pojke. 8 barn?
Citera
2016-09-17, 23:20
Medlem
Steinarrs avatar
Resten av världen garvar åt Sverige.

Är rätt så säker på att Danmark spränger Öresundsbron snart.
Citera
2016-09-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Jag är lite förvirrad nu.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23539363.ab

4 barn i Sverige + 3 barn på flygplan + 1 nyfödd pojke. 8 barn?
Dom gillar att föröka sig so what. Inte mer än rätt att Sverige och väst får känna på det dom serverat den kristna ursprungsbefolkningen i världen under väldigt lång tid.
Citera
2016-09-17, 23:25
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

Du verkar ha bra koll på läget så du kanske skulle erbjuda dina tjänster till Mig.verket och sticka ned till Syrien och samordna alla återföreningar i det landet då....
Citera
2016-09-18, 00:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Någon som vet om Sverige har likt USA "Birthright Citizenship"?

Vilket betyder att om en icke-svensk medborgare/kvinna föder sitt barn inom Sveriges gränser så blir barnet automatisk svensk medborgare?

Troligtvis inte men inget förvånar en längre med detta dårhus kallat Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in