2016-09-19, 00:52
Medlem
Varför tror alla att hon måste vara en asylsökande ? Kan hon inte vara anhörigsinvandrare som är på väg till sin man?

Och det som styrker den teorin är att inga poliser eller personal från migrationsverket var inkopplade.

Vill också tillägga anhörigsinvandrare som hade levt mer än två år med personen i Sverige får också put direkt innan hen anländer till Sverige.
Senast redigerad av CPU 2016-09-19 kl. 01:00.
Citera
2016-09-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Varför tror alla att hon måste vara en asylsökande ? Kan hon inte vara anhörigsinvandrare som är på väg till sin man?

Och det som styrker den teorin är att inga poliser eller personal från migrationsverket var inkopplade.

Vill också tillägga anhörigsinvandrare som hade levt mer än två år med personen i Sverige får också put direkt innan hen anländer till Sverige.

Alla svar finns ju i GP:s artikel som jag länkade till för 2 inlägg sedan.
Hon är från Syrien och hennes man dog för 12 dagar sedan. Hon var på väg med sina 4 barn till sin äldsta son Ahmed som bor i Sverige sedan ca 1 år.
Allihop har fått uppehållstillstånd.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C...rige-1.3796439
Citera
2016-09-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
En arabisktalande kvinna i 30-års åldern födde barn på flyget från Istanbul till Stockholm. Hur gick detta till egentligen? Flygbolagen har väl förbud emot att ta med höggravida som passagerare?Antar att det rör sig om en "asylsökande" som lyckats komma med ett plan från Istanbul. Hur kunde hon överhuvudtaget ta sig igenom säkerhetskontrollen på Istanbuls flygplats som är tämligen rigorös?
Förlossningsvården på Danderyds sjukhus lär väl gå lös på minst 120 000 kr(om det räcker).
Varför landande inte kapten omgående i Ukraina? Vem betalar för sjukhusvistelsen i Sverige i detta fall?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23539363.ab

En härlig solskenshistoria. Nu kan hon med barnen äntligen få trygghet och bygga upp sitt liv. Hon har flytt från Syrien, är änka. En mycket stark och modig mor. En blir glad i själen av att läsa goda nyheter. Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2016-09-19 kl. 07:19.
Citera
2016-09-19, 08:17
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
- Jag önskar att min framtid kommer att bli bra och barnens framtid kommer att bli bra. Just nu är jag kvar på sjukhuset, men jag hoppas på någonstans att bo med mina barn.

Jag kräver att svenska staten sörjer för min och mina barns framtid. Just nu är jag kvar på sjukhuset som svenska staten betalar, men jag kräver att svenska staten därefter betalar en bostad åt mig och alla mina orchungar som jag skitit ut likt en kanadagås.
Citera
2016-09-19, 11:46
Medlem
Är det inte så, att vissa utlänningar kräver allting ? Vad det än är ? Så hon kanske trodde att vi har en komplett förlossningsklinik på ett vanligt flygplan ?? Nä, var jag lite stygg, men de har ju oftast inga realistiska tankar om Västvärlden....
Citera
2016-09-19, 11:48
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Nya flugan... "flyktingar" flyger 1a klass till ett bidragsliv...
Citera
2016-09-19, 11:49
Medlem
Ännu ett äckligt och vidrigt muslimskt slödder. Denna gång med vidriga muslimska barn som ska leva på bidrag hela livet. Fy fan att vi släpper in dessa grottmänniskor.
Citera
2016-09-19, 12:11
Medlem
Ankarbarnet fick PUT, sen anländer hela familjen, bostad, soc, barnbidrag, 3 års retroaktiv barnledighet, Underhållsbidrag mm mm. Hurra för Sverige
Citera
2016-09-19, 12:35
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
En härlig solskenshistoria. Nu kan hon med barnen äntligen få trygghet och bygga upp sitt liv. Hon har flytt från Syrien, är änka. En mycket stark och modig mor. En blir glad i själen av att läsa goda nyheter. Rymdkram.

Och tur var det väl att familjen var så pass välbeställd att man kunde skicka ett ankarbarn i förväg och hade råd att betala flyktingsmugglarna. Det är bra för sådana familjer att den heliga asylrätten premierar de starka och välbeställda. Om flyktingar istället togs emot via kvotsystem skulle en massa fattiga undermännsikor kunna konkurera ut en sådan här fin och berättigad familj.

Dessutom skulle inte en massa männsikor drunkna på medelhavet och vem skulle asylkramarna då gråta krokodiltårar över?

Inte heller ger det samma godhetsknarkarkick att ta emot någon som haft en snabb och säker flygresa hit.Man känner sig då mycket godare när folk kommer hungriga och törstiga efter att ha åkt landvägen i flera dygn.

Skulle vi åtminstone kunna tvinga anhöriga att flyga Ryan Air så att det blir lite obekvämt och inget fritt kaffe? Man kunde stå på Skvavsta med termosar med gratis kaffe och ta lite godhetsbilder til fejjan.
Citera
2016-09-19, 12:37
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag kräver att svenska staten sörjer för min och mina barns framtid. Just nu är jag kvar på sjukhuset som svenska staten betalar, men jag kräver att svenska staten därefter betalar en bostad åt mig och alla mina orchungar som jag skitit ut likt en kanadagås.

Det är inte hennes fel.
Citera
2016-09-19, 12:47
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Det är inte hennes fel.

Sant. Tillfället gör tjuven, och det är media och politiker som skapat tillfället.
Citera
2016-09-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kvinnan och hennes barn är enligt uppgift från Syrien, maken är död. Att ge skydd till ensamma kvinnor och barn från Syrien ser inte jag som jättekontroversiellt?
Hon flög från Turkiet. Säkert land. Hon har ingenting i Sverige att göra. Repatriera direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in