2016-09-17, 21:56
Allting där förklaras ju med Guds vilja. De är så indoktrinerade att de aldrig tänker själva kring eller om något. Om det verkligen finns ett problem förväntas mannen lösa det. Och han är oftast en översexuell jävel så inte så konstigt att det sprutas ut barn. Och i Sverige får man dessutom betalt för att ha barn, ju fler desto bättre. Det blir som knulljackpot för muslimerna när de kommer hit.
Citera
2016-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Födseltalen går ner i världen i de flesta länder. Livslängd ökar.

Hans Rosling har bl a kommenterat detta, men en enkel sökning ger bl.a. detta

http://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN

Födelsetalen går ner i stora delar av världen. Undantagen är vissa länder i Asien, särskilt i Mellanöstern, och Afrika.

Afrikas befolkning är nu ca 1 miljard och beräknas öka till ca 4 miljarder år 2100.
Citera
2016-09-17, 21:58
Medlem
Citat:
Tror ni inte - sådär lite konspirationsteoretiskt - att kvinnorna blir med barn först när de bestämt sig för att åka till Sverige? Naturligtvis har de det jättebra i sina krigshärjade länder och naturligtvis vet de att kommer de till Sverige så får de stanna (de kan ju läsa svensk juridisk text). Så jag tror att det är ett led i en långsiktig plan.

Sverige är känt i arabländer och afrika för att ta emot flyktingar och ge dem gratis skit och alla får stanna. Ryktena är till och med bättre än verkligheten, vilket är en anledning till varför många som kommer hit vägrar kliva av bussen, matstrejkar osv - de tror och förväntar sig att de ska bli överösta med lyx
Citera
2016-09-17, 21:58
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
För dem är det lika skit samma var de befinner sig när det gäller att alstra barn som det INTE är det för oss. Återigen en tydlig markör för hur olika vi är: I Afrika och MÖ spelar det ingen roll hur dyster livssituationen är, man knullar utav bara fan ändå. Här är vi tvärtom nästan för försiktiga. Tro inte att det kommer att förändras. Varför skulle det vara intressant att ta till sig av just denna bit av den svenska mentaliteten när man så glatt förkastar precis allt annat?
Dom kommer endast hit för bidragen, dom vet att dom inte behöver lyfta ett finger för att få pengar, mat och tak över huvudet.
Citera
2016-09-17, 21:59
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Födseltalen går ner i världen i de flesta länder. Livslängd ökar.

Hans Rosling har bl a kommenterat detta, men en enkel sökning ger bl.a. detta

http://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN
Det som har mest betydelse just nu verkar vara barnadödlighetens minskning. Rosling hävdade för några år sedan att "peak children" (<15 år) hade uppnåtts men den beräknas nu hända år 2050. Afrikas befolkning kommer växa till runt 5 miljarder år 2100 enligt FN och Världsbanken och då är 40% av mänskligheten afrikansk.

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk...
Citera
2016-09-17, 22:01
Medlem
Otippat att hon hade fyra barn redan.
Citera
2016-09-17, 22:05
Medlem
pinger99s avatar
Det finns gott om tekniska lösningar på det här, men ledargarnityret ser
gärna att vi tar in folk på det här viset.
Citera
2016-09-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Se inlägg 14, det var Pegasus Airlines som har generösa regler och låter gravida flyga till graviditetsvecka 36.

26 - 28 är vanligast vad jag erfarit av bekanta.

Hon har redan fått asyl, så ungen blir per automatik svensk. Hon har fått asyl på anknytning via sin son som redan finns "etablerad" här sedan tidigare.

Mest uppseendeväckande är dock flygbolagets gravid regler.
Citera
2016-09-17, 22:19
Medlem
Hur fan går det till rent praktiskt med kvinnan som föder på planet?

Syriska medborgare behöver visum för att besöka Sverige likt en väldigt lång lista med övriga länder.
Har man inte visum kommer man inte ombord planet.

Så jag förutsätter att hon hade visum. Vilken instans utfärdar visum till Sverige från tredje världen för för personer som är höggravida? I min enfald så tror jag att sådana omständigheter borde ge avslag på ansökan?
Citera
2016-09-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quickhook
... Hon har redan fått asyl, så ungen blir per automatik svensk. ...
Om du menar svensk medborgare så, nej. Svensk i övrigt, tja, kanske det? Av syrisk härstamning. Och kanske också svensk medborgare, men inte på grund av detta.
Citera
2016-09-17, 22:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hmm jag kollade på Arlandas hemsida vilket flygbolag det var som landade 0.25 från Istanbul och det var Pegasus Airlines.

De har generösa regler för gravida, fram till v 36 är ok.

https://www.flypgs.com/en/useful-inf...ules#item-1386

Så möjligheten finns att hon varit ärlig men födde för tidigt.

Med tanke på att det är vecka 37 nu, så borde det inte varit okej för henne att flyga..
-Skämt åsido, jag kommer ihåg från 90-talet när jag kollade sist, att det var okej att flyga som gravid kvinna fram till åttonde månaden, därefter kan flygbolagen ha "egna" villkor vad de tillåter eller inte.

Det är nog värre om det rör sig om amerikanska flygbolag gällande gravida, där har ju barn som föds på flyget rätt till medborgarskap i USA. Det räcker alltså att barnet föds på ett flygplan som är registrerat i USA, behöver inte födas i USA:s luftrum eller i USA. Läste att amerikanska flygbolag haft trubbel med en massa höggravida utländska kvinnor, som hoppats föda i flygplanet alternativt i USA när de kommit fram. "Ankarbarn" kanske man kan kalla det för.
Citera
2016-09-17, 22:30
Medlem
OvissFramtids avatar
Vad står det i artiklarna som du länkar? Vore bra med lite citat, för de som inte vill stödja skittidningarna med klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in