2016-09-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Varför tror alla att hon måste vara en asylsökande ? Kan hon inte vara anhörigsinvandrare som är på väg till sin man?

Och det som styrker den teorin är att inga poliser eller personal från migrationsverket var inkopplade.

Vill också tillägga anhörigsinvandrare som hade levt mer än två år med personen i Sverige får också put direkt innan hen anländer till Sverige.
Hennes man uppges vara död. Ja vi antar att hon är asylsökare eftersom hur många av de som kommer till Sverige från Syrien är typ turister?
Citera
2016-09-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Hon flög från Turkiet. Säkert land. Hon har ingenting i Sverige att göra. Repatriera direkt.

Det kan ju tyckas logiskt men nu har ju politikerna bestämt att alla syrier får PUT i Sverige och någonstans kan vi inte riktigt klandra denna mamma för att hon då tar sig hit. Problemet ligger ju på en helt annan nivå.
Citera
2016-09-19, 18:45
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Och tur var det väl att familjen var så pass välbeställd att man kunde skicka ett ankarbarn i förväg .
Det som slår mig är att många verkar ta kvinnans utsagor som helt och hållet sanna. Vilka bevis finns det egentligen för att den nu aktuella kvinnan och "ankarbarnet" överhuvudtaget är mor och son, eller släkt med varandra på något som helst sätt? DNA-bevis? Åldersbestämning på "ankarbarnet"? Kanske det skulle visa sig att "ankarbarnet" är lika gammal som kvinnan?
Citera
2016-09-19, 19:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Olika flygbolag har olika regler för hur långt gången en kvinna får vara för att få flyga, men senast jag kollade (flera år sedan) var vecka 34 det absolut senaste något bolag tillät.

Men kvinnan kanske dolde sin graviditet under heltäckande kläder?
Självklart dolde hon graviditeten under säckiga tältkläder i lager på lager. Bedrägligt beteende.
Citera
2016-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det som slår mig är att många verkar ta kvinnans utsagor som helt och hållet sanna. Vilka bevis finns det egentligen för att den nu aktuella kvinnan och "ankarbarnet" överhuvudtaget är mor och son, eller släkt med varandra på något som helst sätt? DNA-bevis? Åldersbestämning på "ankarbarnet"? Kanske det skulle visa sig att "ankarbarnet" är lika gammal som kvinnan?
Det är skrattretande att folk tror på alla snyfthistorier. Håller med dig helt, "sonen"är väl kusin ,bror eller vem fan vet vad detta inavel är
Citera
2016-09-19, 21:58
Medlem
Jag kallar det bra timing för barnbidragbidragsökning, hon kom säkert med 17 barn och nu har hon 18, hon har bara bra framförhållning.
Citera
2016-09-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netdog
Jag kallar det bra timing för barnbidragbidragsökning, hon kom säkert med 17 barn och nu har hon 18, hon har bara bra framförhållning.

Tro fan att det var planerat. Man skiter inte ut ungar under krig... eller hur tänker dom?
Citera
2016-09-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Hennes man uppges vara död. Ja vi antar att hon är asylsökare eftersom hur många av de som kommer till Sverige från Syrien är typ turister?
Asylsökande är väl de som ansöker om asyl inte de som ansöker om uppehållstillstånd som anhörigsinvandrare, eller?
Citera
2016-09-19, 22:15
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Tro fan att det var planerat. Man skiter inte ut ungar under krig... eller hur tänker dom?

Att det är skönt att bli penetrerad och att det gör inget om man blir gravid på kuppen - svenskarna betalar för allt. Svenskar är till och med så korkade att de tycker ännu mer synd om en ifall man föder ett barn!

Som Arkiater påpekar är det inte nödvändigtvis sant att ankarbarnet och kvinnan är släkt. Kan man förresten vara säker på att kvinnan verkligen är änka?
Citera
2016-09-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller

Ditt antagande förutsätter att hon bodde i ett land i krig, viket hon antagligen inte någonsin gjort
Citera
2016-09-19, 22:53
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdog
Ditt antagande förutsätter att hon bodde i ett land i krig, viket hon antagligen inte någonsin gjort

Citat:
Min man gick bort i Syrien för 12 dagar sedan när vi var på väg till Sverige.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C...rige-1.3796439
Citera
2016-09-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
http://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C...rige-1.3796439

Jag fattar inte, vad menar du? Är det något slags argument, motbevis eller fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in