2016-09-16, 11:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Gällande aborter så är nog män rätt skyldiga till många av dem också. Det vanligaste är nog trots allt att det är ömsesidigt beslut taget av båda parter.
Då passar det utmärkt att dela ansvaret? När det gäller underhållet, så får barnets far skylla sig själv som ville stoppa in den.
Citat:
sen ska barn ammas, bytas på, ges omvårdnad och allt möjligt i 18 år.
Ja, tror du på fullt allvar att det bara är kvinnor som har en medfödd talang för de flesta av de där uppgifterna? Tar du bort amningen, och det gör många kvinnor också, så är resten bland det lättaste som finns. Ungar sköter sig rätt bra själva om man låter dem. Det behöver lite ombyte ibland och matas och rapas, men sen sover de mest. Vilket går över i "leker och sover de mest".
Det du inte vet att eller kommer ihåg är, att sen brukar mammor skicka dem på statlig sossefieringssanstalt. Deras uppgift har blivit mer och mer indoktrinering på vissa håll och tyvärr verkar hjärntvätten vara skevt vänstervriden för att en massa puckon inte kan tänka själv och blandar ihop värme och mänsklighet med vänsterpolitik utan att se att det är så man håvar in de mest intellektuellt utmanade. De som hellre låter andra tänka klart åt sig.
"Klart man vill va snäll"-typen. Den man vill stöta på med sitt "spam" eller pyramidspel.
Citat:
Så antar att män då får strukturera om sina samhällen så att halva gruppen män degraderas till oavlönande och statuslösa barn och hushållsslavar.
BS. Det är en högst naturlig del av livet att få tillökning och aldrig förr har man behövt, mer än tillfälligt lägga om särskilt mycket av sina rutiner för att man blivit en till. Mattider, tvätt och städning har man ju liksom haft sen man blev vuxen ändå.
Statuslösa barn, eller oäktingar slutade man kalla dem på 70-talet och idag är det ett nedsättande ord pga det faktum att feministerna fick till stånd värdegrunder som inte straffade barn för att de fötts utanför kärnfamiljen.
Då kunde en av motiveringarna vara att "mannen kunde ha förolyckats" och att barnet inte skulle behöva lida för männens frånfälle.

Det var då man bestämde sig för att det här är ju lätt, vi skiljer oss och låter staten försörja oss i stället. SÅ är vi själva fri att knulla runt som vi vill.
(Fast, det där sista sa de inte högt)
Citat:
På något sått måste ni nu vända PR maskinen till att förvandla män till känslovarelser utan logik…
värdelösa för något annat än att serva andra halvan, mycket "bättre" människor etc.
Lycka till med det.
Hur skulle det se ut? Män med känslor???
Citera
2016-09-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Min manliga intuition fick mig att dra den slutsaten. Var kommer du ifrån? Åland?
Jag kommer från Sverige, men är man.

Men det jag undrar över är logiken i att se ner på någon för att denne inte rättar sig efter hur det historiskt har sett ut. Det verkar nämligen som att du anspelar på evolutionen, och jag ser inte relevansen alls.
Citera
2016-09-16, 22:43
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag kommer från Sverige, men är man.

Men det jag undrar över är logiken i att se ner på någon för att denne inte rättar sig efter hur det historiskt har sett ut. Det verkar nämligen som att du anspelar på evolutionen, och jag ser inte relevansen alls.

Att du kallar dig man är en skymf mot de riktiga män som inte låter sig påverkas av feministskaran.

Jag har gjort klart för dig tidigare vad logiken i att se ner på någon för att denne inte rättar sig efter hur det historiskt har sett ut. Om du inte har förstått då får du läsa det som står skrivet igen. Kom vidare med argument om du inte håller med i det som jag har skrivit. Blir fjantigt att säga att det som jag skriver är fel utan att komma med några argument för att hävda din åsikt.
Citera
2016-09-16, 23:32
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Jag ska gå rakt på sak. Varför behöver vi män ens ha kvinnorna? Forskare har nu presenterat nytt underlag för att vi män kan få barn utan ägg och kvinna.

http://www.bbc.com/news/health-37337...ource=facebook

Så jag ställer frågan, vad ska vi med kvinnor till? Är det inte lika bra att vi män tar över helt? Då slipper vi alla dessa känslovarelser som leder till en allt för instabil värld.
Jag gratulerar dig till att du klivit ur garderoben. Men inte behöver du hata kvinnor. Du kan leva med din pojkvän och kanske till och med skaffa barn med honom.

För att svara på din fråga: Jag behöver kvinnor. Min tjej, min mamma, mina kompisar, min ena chef osv. Men du är fullkomligt fri att avsvära dig kvinnor.
Alla vill dock inte göra som du. Bra att du vet det.
Citera
2016-09-16, 23:46
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag gratulerar dig till att du klivit ur garderoben. Men inte behöver du hata kvinnor. Du kan leva med din pojkvän och kanske till och med skaffa barn med honom.

För att svara på din fråga: Jag behöver kvinnor. Min tjej, min mamma, mina kompisar, min ena chef osv. Men du är fullkomligt fri att avsvära dig kvinnor.
Alla vill dock inte göra som du. Bra att du vet det.

Det är märkligt att någon lyckas skriva ett relativt långt stycke utan att föra fram ett endaste argument. LOL! För att vara tydlig så är denna trådstart riktad till främst de svenska kvinnorna. Min 11 åriga vistelse i andra länder fick mig att se klarhet vad det gäller den svenska feministskarans krystade argumentation. Om du vill kalla det garderob så go ahead. Hahaha
Citera
2016-09-17, 00:07
Medlem
Xer0s avatar
Det här slutar sedermera med att man bygger artificiella livmoderenheter.
Så börjar man utkämpa krig mha. artificiellt uppfödda soldater som är förprogrammerade att göra en sak.

Och dystopin är ett faktum.

En annan möjlighet är ju att man skickar i väg dessa för att kolonialisera andra planeter.
Människorna där kommer aldrig att veta vart ifrån de kom, de bara kommer att till synes ha uppstått där. Kanske blir de religiösa och börjar tro på någon skapare, intelligent design, eller att de föddes ur askan när planeten skapades.

Visst vore det lustigt.
Senast redigerad av Xer0 2016-09-17 kl. 00:09.
Citera
2016-09-17, 00:10
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Det är märkligt att någon lyckas skriva ett relativt långt stycke utan att föra fram ett endaste argument. LOL! För att vara tydlig så är denna trådstart riktad till främst de svenska kvinnorna. Min 11 åriga vistelse i andra länder fick mig att se klarhet vad det gäller den svenska feministskarans krystade argumentation. Om du vill kalla det garderob så go ahead. Hahaha
Okej. Då får jag väl vara rakt på sak. Vad är inte homosexuellt i din trådstart? Eller ska du leva utan sex? Och allvarligt. Vilken vidrig värld att leva i, befolkad av män utan självinsikt och verklighetsförankring, en sådan som du alltså. Och jävlar vad mycket våld. Eftersom män begår maj. av alla våldsbrott och maj. av dom dessutom begås mot andra män.

Du sköna nya värld.
Citera
2016-09-17, 00:18
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Okej. Då får jag väl vara rakt på sak. Vad är inte homosexuellt i din trådstart? Eller ska du leva utan sex? Och allvarligt. Vilken vidrig värld att leva i, befolkad av män utan självinsikt och verklighetsförankring, en sådan som du alltså. Och jävlar vad mycket våld. Eftersom män begår maj. av alla våldsbrott och maj. av dom dessutom begås mot andra män.

Du sköna nya värld.

Leva utan sex gör man ju ändå, så det vore ju inte någon större uppoffring det där.
Mer en möjlighet till skillnad från rådande status quo.
Citera
2016-09-17, 00:44
Medlem
asameras avatar
Citat:

Du sköna nya värld.

Lustig-kurre där. Du kan väl se det som såhär att hade det inte varit för att min kompis där nere blir attraherad av mitt motsatta kön så hade jag helt klart valt att leva med en kille. Fast eftersom jag är klok nog att inse att det inte går att undgå de biologiska förutsättningar som mitt och tillika ditt kön har, så får jag helt enkelt lyssna på min manliga natur. Vad det gäller världen i stort så går det inte att försöka skönmåla eller dikta ihop en krystad genusanalys för att svenska kvinnor ska få lite mer positiva vibbar. Värt för dig att komma ihåg är att varje kvinna är ett resultat av något så vackert som en mans orgasm. När du på riktigt har insett det då kan vi börja prata om självinsikt och verklighetsförankring. Just nu är du inte tillräckligt mogen. Jag tror för övrigt att det skulle bli en mer fredlig värld utan svenska kvinnor. Mindre 'sticka kniv i ryggen mentalitet' från dig och dina systrar skulle bara göra gott.
Senast redigerad av asamera 2016-09-17 kl. 01:20.
Citera
2016-09-17, 02:42
Medlem
Citat:
Att du kallar dig man är en skymf mot de riktiga män som inte låter sig påverkas av feministskaran.

Jag har gjort klart för dig tidigare vad logiken i att se ner på någon för att denne inte rättar sig efter hur det historiskt har sett ut.
Jag har inte sett något inlägg där du klargör logiken i detta. Jag har enbart sett inlägg där du kräker ur dig din åsikt. Vänligen länka ett relevant inlägg.
Citera
2016-09-17, 02:48
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag har inte sett något inlägg där du klargör logiken i detta. Jag har enbart sett inlägg där du kräker ur dig din åsikt. Vänligen länka ett relevant inlägg.

Läs igenom allt det jag har skrivit. Jag kan inte hålla på och samla ihop det igen bara för att du inte orkar läsa igenom det som står. Min åsikt förmedlar jag med finess, så det borde allt vara något som du och din kompis där nere kunde lära er, dvs. om du är en riktig man.
Citera
2016-09-17, 02:57
Medlem
Citat:
Läs igenom allt det jag har skrivit. Jag kan inte hålla på och samla ihop det igen bara för att du inte orkar läsa igenom det som står. Min åsikt förmedlar jag med finess, så det borde allt vara något som du och din kompis där nere kunde lära er, dvs. om du är en riktig man.
Jag har läst igenom samtliga 24 inlägg du har skrivit. Inte någonstans ger du någon koppling mellan kvinnor som "inte följer sin natur" och ditt förakt för dessa. Det enda du gör är att konstatera att du föraktar kvinnor som inte agerar enligt historien.

Så nej, du har inte motiverat det ett enda dyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in