• 6
  • 7
2016-09-20, 10:19
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag har läst igenom samtliga 24 inlägg du har skrivit. Inte någonstans ger du någon koppling mellan kvinnor som "inte följer sin natur" och ditt förakt för dessa. Det enda du gör är att konstatera att du föraktar kvinnor som inte agerar enligt historien.

Så nej, du har inte motiverat det ett enda dyft.

Då får du lägga krutet på att läsa andra trådar. Allting står där, så ödsla tid på någon som inte ens läser vet jag inte om jag har lust med.
Citera
2016-09-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Då får du lägga krutet på att läsa andra trådar. Allting står där, så ödsla tid på någon som inte ens läser vet jag inte om jag har lust med.
Är det verkligen så svårt att bara länka till ett av de inlägg där du förklarar kopplingen mellan ditt hat och att en kvinna "går emot sin natur"?
Citera
2016-09-20, 14:10
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Barn för all del.

Men att ligga med kvinnor är ju inte så dumt ibland. Har forskarna något sådant på gång också?

Människoliknande robotar är väl något som är på G redan idag. Antar att det är något som kommer komma tidigare än det TS nämner.

Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Precis som någon redan nämnt, så visade en liknande forskning för några år sedan att kvinnor med största sannolikhet skulle kunna skaffa barn utan mäns inblandning. Och andra undersökninar pekade på att mannen var "utrotningshotad".
Y-kromosomen – ömtålig resurs eller evolutionär återvändsgränd?

Det som är intressant, eller snarare skrämmande, är hur vissa reagerar på sådana nyheter, till exempel din reaktion; "Varför behöver vi män ens ha kvinnorna?"

Menar du på allvar att du hade trivts bättre i en värld enbart befolkad av män?
(Ps. Det är okej att vara homosexuell. Det behöver inte gömmas bakom kvinnohat.)

Även om jag själv har en del negativa upplevelser av män, så har jag även många positiva upplevelser, och anser att en värld befolkad av enbart kvinnor (eller enbart män) vore rätt tråkig.

Du tror inte att personer som TS skriver detta som en motreaktion på de provocerande utläggen från vissa kvinnor, dvs att män inte behövs? Behöver inte betyda att han innerst inne tycker så.
Citera
2016-09-20, 15:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Hur skall man sedan få detta konstgjorda embryo att utvecklas till ett barn utan en livmoder? Har man en teknik att få en helt syntetisk livmoder att fungera? Annars behövs allt en kvinna ändå även om inget ägg behövs.
Citera
2016-09-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur skall man sedan få detta konstgjorda embryo att utvecklas till ett barn utan en livmoder? Har man en teknik att få en helt syntetisk livmoder att fungera? Annars behövs allt en kvinna ändå även om inget ägg behövs.
Om inte så är det bara en tidsfråga.
Citera
2016-09-20, 17:37
Medlem
asameras avatar
Citat:
Är det verkligen så svårt att bara länka till ett av de inlägg där du förklarar kopplingen mellan ditt hat och att en kvinna "går emot sin natur"?

Men herregud. Kan du inte läsa? Det står ju överallt. Var först och främst tydlig och specifik. Jag vänder mig emot svenska kvinnor generellt som tycks ha gått emot sina biologiska förutsättningar som kvinna. Kvinnor och män är olika. Deras biologiska förutsättningar är olika. Låt män få vara män och kvinnor få vara kvinnor. Svårare än så är det inte. Frågor på det?
Citera
2016-09-20, 17:39
Medlem
Citat:
Men herregud. Kan du inte läsa? Det står ju överallt. Var först och främst tydlig och specifik. Jag vänder mig emot svenska kvinnor generellt som tycks ha gått emot sina biologiska förutsättningar som kvinna. Kvinnor och män är olika. Deras biologiska förutsättningar är olika. Låt män få vara män och kvinnor få vara kvinnor. Svårare än så är det inte. Frågor på det?
Om det står överallt borde det väldigt lätt att länka ETT inlägg som gör det. Kom igen, citera ETT enda ställe där du tydligt redogör kopplingen mellan ditt hat och att kvinnor inte "följer naturen".

Något som däremot står överallt är ATT du hatar kvinnor SOM inte följer naturen. Det jag letar efter är ett VARFÖR det ena implicerar det andra.
Senast redigerad av RulleRivare 2016-09-20 kl. 17:58.
Citera
2016-09-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ja, ja du verkar vara en fjantig person likaså. Du uttrycker dig inte korrekt. Jag diskuterar gärna med dig om detta ämne, fast då gäller följande. Hitta inte på egna saker som du själv kopplar ihop som jag inte ens har sagt. Då är det totalt meningslöst att diskutera med dig. Dessutom om du ska hålla på och fjanta dig utan att läsa det som står eller att försöka förlöjliga det som står är det heller ingen ide att vi diskuterar.
Diskussionen skulle gå framåt betydligt snabbare om du bara kunde svara på det jag frågar.

Citat:
Det visar bara att du inte kan ta en annan åsikt än din egen och det blir fruktansvärt banalt. Jag hade tidigare startat en tråd som tog upp att mannen söker variation medan kvinnan söker målinriktad kärlek. Där stod allt det som du nu efterfrågar. Lite märkligt att du inte läste det tidigare kan jag tycka. Det fanns där och var inte alls svårt att hitta.
Tycker du att det är märkligt att jag inte läst dina tidigare trådar? Vad fan menar du?

Citat:
Vet inte om jag ändå kan hitta det någonstans även om moderatorn har tagit bort det. Eller så kan vi göra såhär att du får börja med två referenser, dvs. böcker som tar upp ämnet. Jag delar dessa författares åsikter och då får du svart på vitt vad jag tycker. Hör av dig om du är intresserad.
Nej, jag är inte speciellt intresserad av att gå och låna böcker på biblioteket för att få reda på vad du tycker. Gäller det rena faktakällor kan det vara av intresse, men inte för rena åsikter. Jag vill veta vad DU tycker. Jag undrar varför du X Y för att Y Z. Om du inte tycker att det blir rättvist att säga att substituera med X=hatar, Y=kvinnor och Z=inte följer naturen, så får du mer än gärna modifiera detta till något som du tycker passar bättre.
Citera
2016-09-20, 18:50
Medlem
asameras avatar
Citat:
Diskussionen skulle gå framåt betydligt snabbare om du bara kunde svara på det jag frågar.

Tycker du att det är märkligt att jag inte läst dina tidigare trådar? Vad fan menar du?

Nej, jag är inte speciellt intresserad av att gå och låna böcker på biblioteket för att få reda på vad du tycker. Gäller det rena faktakällor kan det vara av intresse, men inte för rena åsikter. Jag vill veta vad DU tycker. Jag undrar varför du X Y för att Y Z. Om du inte tycker att det blir rättvist att säga att substituera med X=hatar, Y=kvinnor och Z=inte följer naturen, så får du mer än gärna modifiera detta till något som du tycker passar bättre.

Det var en enkel fråga. Referenser eller inte? Det är upp till dig.

Ja, det är märkligt att du inte har läst därför att du tog dig tid tidigare att leta igenom 24 inlägg som du sa att du hade läst.

Du behöver inte gå till biblioteket och låna böcker. Vad är du för en knas. Hehe. Jag skickar dig underlag här. MEN, det jag skickar ska du i så fall läsa! Bestäm dig hur du vill ha det. Vill du att jag skickar referenser via länk? Självklart är det så att jag stödjer mig på fakta och källor. Varför skulle det överhuvudtaget vara ett problem att jag tar min utgångspunkt i referenser? Du får skriva tillbaka hur du vill ha det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in