• 1
  • 2
2016-09-14, 10:24
Medlem
asameras avatar
Jag ska gå rakt på sak. Varför behöver vi män ens ha kvinnorna? Forskare har nu presenterat nytt underlag för att vi män kan få barn utan ägg och kvinna.

http://www.bbc.com/news/health-37337...ource=facebook

Så jag ställer frågan, vad ska vi med kvinnor till? Är det inte lika bra att vi män tar över helt? Då slipper vi alla dessa känslovarelser som leder till en allt för instabil värld.
Citera
2016-09-14, 10:30
Medlem
kraftfoders avatar
Det var väldigt många "om" och "kanske" i din länk. Men forskningen är väldigt intressant, måste jag medge.
Citera
2016-09-14, 10:38
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Låter bra och poetiskt rätt att män får den feministiska drömmen.
Sade inte Bibeln något om hur kvinnan skapades ur mannens revben?
Citera
2016-09-14, 10:47
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Yeah yeah, samma sak sades om kvinnor för några år sedan och genast började Spyman tjoa om att män var överflödiga och kunde utraderas. Nu är det så att det är en väldigt stor skillnad mellan teori och experiment och mellan experiment och storskalig produktion.
Citera
2016-09-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Jag ska gå rakt på sak. Varför behöver vi män ens ha kvinnorna? Forskare har nu presenterat nytt underlag för att vi män kan få barn utan ägg och kvinna.

Barn för all del.

Men att ligga med kvinnor är ju inte så dumt ibland. Har forskarna något sådant på gång också?
Citera
2016-09-14, 11:19
Medlem
Och plötsligt så behövdes inte två föräldrar längre. Amen.
Citera
2016-09-14, 11:33
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Barn för all del.

Men att ligga med kvinnor är ju inte så dumt ibland. Har forskarna något sådant på gång också?

Jag och lite folk från byn jobbar på det där i Finn-Tomppas garage. Funkar fint, vi håller på att utöka bastun och gymmet också. Kom förbi för fan!
Citera
2016-09-14, 11:36
Medlem
Nu är ju "barn" faktiskt också människor och människan är 2 königt…så?
ska ni slakta era flickbebisar då eller?

Enbart XX i världen och du får enbart XX.

Men enbart XY i världen och jepp då uppkommer varianten XX också.
Citera
2016-09-14, 11:40
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Barn för all del.

Ähh, går väl att hitta något uppblåsbart som löser det problemet. Eller så sätter vi dem alla i bur. Där gör de mer nytta.
Citera
2016-09-14, 11:46
Medlem
Många humanister i den här tråden.
Citera
2016-09-14, 11:52
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Många humanister i den här tråden.

Humanismen är den svenska kvinnans sattyg för att hålla mannen i schack.
Citera
2016-09-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Varför behöver vi män ens ha kvinnorna?

Precis som någon redan nämnt, så visade en liknande forskning för några år sedan att kvinnor med största sannolikhet skulle kunna skaffa barn utan mäns inblandning. Och andra undersökninar pekade på att mannen var "utrotningshotad".
Y-kromosomen – ömtålig resurs eller evolutionär återvändsgränd?

Det som är intressant, eller snarare skrämmande, är hur vissa reagerar på sådana nyheter, till exempel din reaktion; "Varför behöver vi män ens ha kvinnorna?"

Menar du på allvar att du hade trivts bättre i en värld enbart befolkad av män?
(Ps. Det är okej att vara homosexuell. Det behöver inte gömmas bakom kvinnohat.)

Även om jag själv har en del negativa upplevelser av män, så har jag även många positiva upplevelser, och anser att en värld befolkad av enbart kvinnor (eller enbart män) vore rätt tråkig.
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-09-14 kl. 12:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in