Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Jag tvivlar på att huvudet - hjärnblödningarna, dvs dödsorsaken - är helt intressant för denna rättegång. Detta isf för att man fastslagit i medicinska utredningen att det kan ha varit förlossningsskada dvs med dateringen 1-4 veckor.
A och E är ju frikända från mord/dråp sedan februari. Se:
http://24kristianstad.se/2017/02/15/just-nu-paret-inte-langre-misstankt-for-spadbarnsmordet/
Rättegången gäller ju grov misshandel/grovt vållande vilket snarare är kopplat till revbensfrakturerna som sannolikt skett till följd av yttre våld. Och mer sannolikt nu efter den första kompletteringen.
Men hjärnblödningarna menar man alltså att man inte kan utesluta att de skett som förlossningsskada, hur orimligt (eller rimligt) man än kan tycka att det låter.
Så har iaf jag tolkat FUP och senare händelseförlopp med frikännande och åtal.
Ja, just nu så ser det klent ut gällande åklagarens påstående om våldet mot huvudet som hon faktiskt
skrivit i åtalet. Jag förväntar mig inte heller att hon har medicinsk expertis som motsäger Olofsson yttrande. Så då återstår blåmärken och frakturerna. Så får vi se vad dom har med sig från båda sidor den 13 rättegångsdagen.
Det lär inte sluta i TR utan fortsätter förmodligen så långt det går. Det som stör mig är åklagarens taffliga agerande redan inledningsvis med att gapa mord och sedan fick hon backa. Dom här har suttit nu extremt lång tid, och säkerligen under restriktioner, och hon bara velar trots att man påpekat att hon ska utreda bredare, men hon har nekat. I slutet fattar häxan att det är nog bäst att utreda lite till.
Jag litar inte på henne och jag gillar inte henne och hon borde få en reprimand från högre ort. Det här allvarliga anklagelser och det måste bli rätt.