2017-05-21, 08:21
Medlem
Lolinona12s avatar
Detta är en av de sakerna som får mig att tro på teorin att E egentligen är en väldigt smart, manipulerande lögnare:

Citat:
FL- Eh, hur ofta brukar hon sitta i den gungan?
HP- Hon har inte gjort de så många gånger. Ja ville inte först, eh de va hans mamma tror ja som fick oss att pröva den första gången när dom va o hälsa på. Just för att ja gärna, ja gillade inte o lägga ifrån henne utan når- förutom när hon sov då. Att ja ville gärna ha henne hos mej. Men vi prövade gungan hon gillade den

Flera olika personer under sjukhusvistelsen berättar om anknytningsproblematik, att E inte vill ha H nära. Jag har svårt att förstå att samma person som inte vill ta i sitt barn eller mata det samtidigt vill vara nära konstant och står och väntar över bebisen tills hon får ta upp henne (när de kör 5 min metoden)
Citera
2017-05-21, 09:12
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Detta är en av de sakerna som får mig att tro på teorin att E egentligen är en väldigt smart, manipulerande lögnare:

Flera olika personer under sjukhusvistelsen berättar om anknytningsproblematik, att E inte vill ha H nära. Jag har svårt att förstå att samma person som inte vill ta i sitt barn eller mata det samtidigt vill vara nära konstant och står och väntar över bebisen tills hon får ta upp henne (när de kör 5 min metoden)

Båda föräldrarna berättar i förhör att de spelade på förlossningsdepression/anknytningsproblematik bara för att få stanna. När de var inne med tungan Altså. Det kan mycket väl vara en efterkonstruktion från deras sida.
Citera
2017-05-21, 09:20
Medlem
simme1988s avatar
De kanske ville vara i kontakt med vården så mycket som möjligt för att skaffa sig massa alibi därigenom. Om all sjukvårds personal berättar att de var fina föräldrar och de har låtit undersöka barnet ett flertal gånger och sen helt plötsligt ringer 112 och befarar psd. Hade de inte röntgat så noga i Lund hade de nog kunnat komma undan.

Mycket bra att de var noggranna i Lund iaf när de inte var det nån annanstans
Citera
2017-05-21, 09:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
De kanske ville vara i kontakt med vården så mycket som möjligt för att skaffa sig massa alibi därigenom. Om all sjukvårds personal berättar att de var fina föräldrar och de har låtit undersöka barnet ett flertal gånger och sen helt plötsligt ringer 112 och befarar psd. Hade de inte röntgat så noga i Lund hade de nog kunnat komma undan.

Mycket bra att de var noggranna i Lund iaf när de inte var det nån annanstans

Jag får inte uppfattningen att dessa två var så beräknande. Det känns mer som att de tog dagen som den kom, och försökte stå ut med bebisen som de egentligen inte orkade med eller var motiverade att sköta om...
Citera
2017-05-21, 09:26
Medlem
simme1988s avatar
Men även i Lund tvistades det om man skulle anmäla eller inte
Citera
2017-05-21, 09:32
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag får inte uppfattningen att dessa två var så beräknande. Det känns mer som att de tog dagen som den kom, och försökte stå ut med bebisen som de egentligen inte orkade med eller var motiverade att sköta om...

Nä jag håller med. Känns som om de är lite udda eller bakom flötet på ett eller annat sätt. Kanske uppväxt kanske diagnoser. men när de nekar till brott är ju väldigt magstarkt när H föddes frisk och man kan påvisa regelbunden form av yttre våld.
Citera
2017-05-21, 10:50
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Båda föräldrarna berättar i förhör att de spelade på förlossningsdepression/anknytningsproblematik bara för att få stanna. När de var inne med tungan Altså. Det kan mycket väl vara en efterkonstruktion från deras sida.

Samtidigt får E det att låta i alla förhör som att hon var oerhört tajt med bebisen, som var enkel att ta hand om, och säger mer och mer för varje förhör att det var A som i blev sur när hon ringde in, och inte ville söka/inte var orolig. Han säger också att hon inte var besvärlig, annars verkar det som att E ljuger mycket mer uppenbart än honom på många ställen, så förstår inte varför hon är mer trovärdig enligt så många?
Citera
2017-05-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12

Precis! Är mycket de säger som inte går ihop. Hon la sig ju även och sov hela nätterna med öronproppar och vet inget, vad hon säger, om vad som hände när pappan hade henne. Sjukt provocerande att de ens försöker. Ingen tror att de är oskyldiga. De har haft barnet, barnet har bevisade allvarliga skador nya som gamla och barnet har slutligen dött. Det finns inga tvivel.
Citera
2017-05-21, 11:04
Medlem
simme1988s avatar
Det kan ju vara så att H råkade födas till två efterblivna idioter som behandlade henne klumpigt och hårdhänt. Att hon dog av en hjärnblödning är ju både tur och otur i så fall.
Annars hade hon kanske kunnat leva ett långt och bedrövligt wt liv
Citera
2017-05-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spettish
Det va en intressant teori, visst kan det vara så, att deras bråk kan ha eskalerat och bebisen kom i kläm, så båda känner sig skyldiga.
Båda känner sig skyldiga? Jag tycker inte det verkar som om någon av dom känner sig skyldiga på något sätt, vilket i sig är helt sjukt för både borde känna en enorm skuld...
Citera
2017-05-21, 11:45
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Det kan ju vara så att H råkade födas till två efterblivna idioter som behandlade henne klumpigt och hårdhänt. Att hon dog av en hjärnblödning är ju både tur och otur i så fall.
Annars hade hon kanske kunnat leva ett långt och bedrövligt wt liv

Jag har tänkt samma tanke, fast den är förbjuden... Försöker att tänka på det, för att inte behöva vara så ledsen, när jag läser om WT-idioter som dödat sina barn, eller vanvårdat dem till döds. Att p.g.a. det sociala arvet, så hade de barnen antagligen blivit likadana när de blev stora... Äpplet brukar ju inte falla så långt från trädet.
Citera
2017-05-21, 11:55
Medlem
simme1988s avatar
Man blir ju heligt förbannad på dem när de nekar inte ser blåmärken och skyller på varandra. Flickan har ju inte orsakat revbens brott och blåmärken själv.

Hoppas tingsrätten ger dem ett lagom straff för vad de gjort.
Överklagar de så blir det nog hårdare straff i hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in