2017-05-20, 20:55
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenavsex
Jag känner många som har en IQ runt 80 men som ändå klarar av att ta hand om barn, kanske kan vara svårt om man har under 70

Mja, kanske, beror väl på begåvningsprofil säkert och massa faktorer. Jag gissar runt 80 i så fall utifrån att man måste plussa på lite extra för att uppväga spånighet som kan vara resultatet av hennes ADD.
Men herregud, jag är inte psykiater och har inte träffat människan så.

Men ibland låter det nästan som att hon brer på mer i förhören med sitt "handikapp" än vad han gör - han HAR förmodligen större problem, eller det finns mer som talar för att hans minnessvårigheter är större över lag, och hans ADHD gravare, ändå är han mer on point många gånger, och verkar mer tydligt NPF med någorlunda normalbegåvning och hon mer lågbegåvad - men detta är ju spekulationer, kan ju bara vara att hon är extremt svag person och reagerar annorlunda på stress et c.

Med reservation att jag inte läst alla hans förhör - jag är ändå förvånad att han verkar minst lika geniun och emotionellt adekvat ändå, trots allt. Samma med honom, om han ljuger och manipulerar så är han ganska bra på det, i alla fall i skrift så framstår det som att han faktiskt ville barnet väl och kände starkt för henne och lider av att inte veta vad som hänt. :/
Citera
2017-05-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Mja, kanske, beror väl på begåvningsprofil säkert och massa faktorer. Jag gissar runt 80 i så fall utifrån att man måste plussa på lite extra för att uppväga spånighet som kan vara resultatet av hennes ADD.
Men herregud, jag är inte psykiater och har inte träffat människan så.

Men ibland låter det nästan som att hon brer på mer i förhören med sitt "handikapp" än vad han gör - han HAR förmodligen större problem, eller det finns mer som talar för att hans minnessvårigheter är större över lag, och hans ADHD gravare, ändå är han mer on point många gånger, och verkar mer tydligt NPF med någorlunda normalbegåvning och hon mer lågbegåvad - men detta är ju spekulationer, kan ju bara vara att hon är extremt svag person och reagerar annorlunda på stress et c.

Med reservation att jag inte läst alla hans förhör - jag är ändå förvånad att han verkar minst lika geniun och emotionellt adekvat ändå, trots allt. Samma med honom, om han ljuger och manipulerar så är han ganska bra på det, i alla fall i skrift så framstår det som att han faktiskt ville barnet väl och kände starkt för henne och lider av att inte veta vad som hänt. :/

Den bilden får jag inte alls av honom, absolut inte. Han verkar snarare obehagligt känslokall, irriterad och nonchalant. Ingen av dem har visat några känslor som tex sorg vilket borde va normalt om man förlorat ett barn.

Sen vet han ju precis vad som hänt. Bara de två har haft hand om barnet. Hon har då plågats, skadats och slutligen dött till följd av detta. En av dem eller båda har ju skadat och dödat henne.
Citera
2017-05-20, 23:02
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Den bilden får jag inte alls av honom, absolut inte. Han verkar snarare obehagligt känslokall, irriterad och nonchalant. Ingen av dem har visat några känslor som tex sorg vilket borde va normalt om man förlorat ett barn.

Sen vet han ju precis vad som hänt. Bara de två har haft hand om barnet. Hon har då plågats, skadats och slutligen dött till följd av detta. En av dem eller båda har ju skadat och dödat henne.

Jag har endast läst FUP, och i skriften där får inte jag den bilden,
i alla fall inte än - är inte klar än.
Men det är ju precis det - det känns overkligt utifrån bådas ord att en av dem råljuger och har mördat henne. Tycker inte FUP ger en ensidig bild att hon inte kan ha gjort något, och han måste gjort allt, när man läser hela deras förhör.

Men kanske rättegången ger en annan känsla...
Citera
2017-05-20, 23:17
Medlem
Extremeflys avatar
Tror Erika är oskyldig.
Hon fick inte kontakta sjukvården av Alex, han kolla hennes mobil för att kanske kolla så hon inte skulle avslöja honom , han var tvungen att följa med ut på fotografering fast han inte gillade det, han var tvungen att vara med på sjukhus kanske även där för att ha koll på Erika så hon inte skulle avslöja.

Alex har tagit på sig nästan alla skador, han verkar hårdhänt med henne och kanske knäckt hennes revben totalt när hans dator gick sönder.

Släpp Erika anser jag döm Alex hårt så dom kommer ifrån varandra
Citera
2017-05-20, 23:18
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73
Ja han är den skyldige och E har liksom inte fattat allvaret. Han var ju en sån fantastisk erfaren man i hennes ögon och han kände att han kunde lura henne hur lätt som helst. Han körde sina sadistiska övningar med flickan när han var ensam med henne och sen låtsades som ingenting när E frågade vad som hänt med barnet.

Varför tror du att E*ika är oskyldig till misshandel? Jag ser INGET i fupen som bevisar detta?
Citera
2017-05-20, 23:20
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tror Erika är oskyldig.
Hon fick inte kontakta sjukvården av Alex, han kolla hennes mobil för att kanske kolla så hon inte skulle avslöja honom , han var tvungen att följa med ut på fotografering fast han inte gillade det, han var tvungen att vara med på sjukhus kanske även där för att ha koll på Erika så hon inte skulle avslöja.

Alex har tagit på sig nästan alla skador, han verkar hårdhänt med henne och kanske knäckt hennes revben totalt när hans dator gick sönder.

Återigen: varför är du så övertygad om att E*ika är oskyldig? Bara för att du vill ha det så? Länka gärna till övertygande källa.
Citera
2017-05-20, 23:24
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Återigen: varför är du så övertygad om att E*ika är oskyldig? Bara för att du vill ha det så? Länka gärna till övertygande källa.

Viktig poäng. Svårt att bortse från fördomar, bias, osv, hur man tolkar det man hör i detta fall.
Bara för att någon säger att de är oskyldig högre än någon annan (eller skyller på någon annan), så betyder det ju, som bekant, inte att så är fallet. Tyvärr. Hade ju varit enkelt jobb annars inom det rättsliga.
Citera
2017-05-20, 23:31
Medlem
PrincessDaisys avatar
Frågan kanske har vart uppe förut,men jag tycker jag hängt med i tråden rätt bra så tror inte det.
Vet någon om Haileys begravning redan varit?
Citera
2017-05-20, 23:34
Medlem
Att han söker anledningar till blåmärkerna tycker jag är helt naturligt som han själv kan ha råkat göra. Man rannsakar sig själv.

Mitt barn har ett mongolmärke på kroppen. Syntes inte efter förlossningen. Men ca 1-2 veckor efteråt.

Minns inte hur de var men bvc sköterkan upptäckte de. Vi blev mkt oroliga och funderade på om vi hade gjort nått!! Visade sig senare vara ett mongolmärke. Ser precis ut som ett blåmärke.

Säger inte att han inte ha gjort de. Men man rannsakar sig själv och försöker hitta anledningen. Kan vara så.också.

Verkar minst sagt som att båda föräldrarna inte begriper bättre alltså eftersom inget erkännande har gjorts.

Har Erika tillfrågats om hon kan ha gjort nått?
Tror vi flickan var hjärndöd ett par dagar innan den 10. När dom var hemma?

Mamman måste ha haft inblandning i detta. Annars hade hon kontaktar sjukvården helt övertygad. Tror nått har hänt. Mamman känner sig skyldig eftersom hon inte har kontaktat sjukvården.

Båda håller varandra bakom ryggen. Kan ha varit ett bråk som eskalerar och båda är medskyldiga för att dottern kom i klämm!
Citera
2017-05-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Att han söker anledningar till blåmärkerna tycker jag är helt naturligt som han själv kan ha råkat göra. Man rannsakar sig själv.

Mitt barn har ett mongolmärke på kroppen. Syntes inte efter förlossningen. Men ca 1-2 veckor efteråt.

Minns inte hur de var men bvc sköterkan upptäckte de. Vi blev mkt oroliga och funderade på om vi hade gjort nått!! Visade sig senare vara ett mongolmärke. Ser precis ut som ett blåmärke.

Säger inte att han inte ha gjort de. Men man rannsakar sig själv och försöker hitta anledningen. Kan vara så.också.

Verkar minst sagt som att båda föräldrarna inte begriper bättre alltså eftersom inget erkännande har gjorts.

Mamman måste ha haft inblandning i detta. Annars hade hon kontaktar sjukvården helt övertygad. Tror nått har hänt. Mamman känner sig skyldig eftersom hon inte har kontaktat sjukvården.

Båda håller varandra bakom ryggen. Kan ha varit ett bråk som eskalerar och båda är medskyldiga för att dottern kom i klämm!

Nej, flickan hade inte varit hjärndöd i flera dagar. När någon är hjärndöd så är man redan död. Ingenting i kroppen fungerar, vilket innebär att hon inte skulle kunna andas själv och hjärtat skulle också stanna.
Citera
2017-05-21, 00:15
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag

Det va en intressant teori, visst kan det vara så, att deras bråk kan ha eskalerat och bebisen kom i kläm, så båda känner sig skyldiga.
Citera
2017-05-21, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tror Erika är oskyldig.

OSKYLDIG?
Hon kunde tagit barnet till sjukhuset när hon märkte dessa saker i stället för att googla. Vilken förälder som helst för står detta. Båda är precis lika delaktiga i det här. Och borde dömmas. De borde häller aldrig få skaffa barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in