Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenavsex
Jag känner många som har en IQ runt 80 men som ändå klarar av att ta hand om barn, kanske kan vara svårt om man har under 70
Mja, kanske, beror väl på begåvningsprofil säkert och massa faktorer. Jag gissar runt 80 i så fall utifrån att man måste plussa på lite extra för att uppväga spånighet som kan vara resultatet av hennes ADD.
Men herregud, jag är inte psykiater och har inte träffat människan så.
Men ibland låter det nästan som att hon brer på mer i förhören med sitt "handikapp" än vad han gör - han HAR förmodligen större problem, eller det finns mer som talar för att hans minnessvårigheter är större över lag, och hans ADHD gravare, ändå är han mer on point många gånger, och verkar mer tydligt NPF med någorlunda normalbegåvning och hon mer lågbegåvad - men detta är ju spekulationer, kan ju bara vara att hon är extremt svag person och reagerar annorlunda på stress et c.
Med reservation att jag inte läst alla hans förhör - jag är ändå förvånad att han verkar minst lika geniun och emotionellt adekvat ändå, trots allt. Samma med honom, om han ljuger och manipulerar så är han ganska bra på det, i alla fall i skrift så framstår det som att han faktiskt ville barnet väl och kände starkt för henne och lider av att inte veta vad som hänt. :/