2017-05-15, 14:59
Medlem
Fnatte420s avatar
Tänkte checka in på Tingrätten denna onsdag, checka vad de har att säga.
Citera
2017-05-15, 15:09
Medlem
simme1988s avatar
Tror att de googlat på psd och inte på shaken baby syndrom. Det senare är ett fenomen och inte nåt symptom i sig.

Förstår hur den som skrev det tänkte. Men om man vet vilken information de var ute efter och översätter det till "full retard" så får man fram typ : blaumarke bejbi skaukningar. De ville veta om blåmärke och skakiga darriga armrörelser.

Vad jag förstått så har de aldrig googlat på engelska. Mestadels på svenska?
Citera
2017-05-15, 15:25
Medlem
simme1988s avatar
Shaken baby syndrome :
Vanliga symtom är att barnet får svårt att andas eller blir medvetslöst, men det kan också bli slött, kräkas utan synbar anledning och ha svårt att suga eller svälja.
Citera
2017-05-15, 16:09
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Tycker nog snarare att de flesta i tråden har uppfattningen att AL är den skyldige och att det är synd om E som var kuvad.
Personligen lutar jag nog också åt att tro att det är A som utfört själva misshandeln, men jag hyser inga sympatier för E för det eftersom jag definitivt tror att hon visste vad som pågick utan att agera.
Jag är en av dem men håller med dig ang E -hon har inte sett till att skydda sitt barn. Hoppas hon åker dit på det, jag fattar att hon var kuvad och osäker men ändå-hon har ett ansvar för det som hände. Hon verkar trots allt medveten om att de levde ett torftigt liv samtidigt som hon anammade livsstilen, hon kände sig trygg med tölpen,säger hon. (Tölp är mitt ordval och inte hennes). Han gick omkring och lekte man samtidigt som han började gråta då han inte hade dator att spela på. De var tvungna att i ilfart åka till media markt och köpa dator så han kunde få spela, torts att han nyss blivit förälder.
Citera
2017-05-15, 16:21
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Tycker nog snarare att de flesta i tråden har uppfattningen att AL är den skyldige och att det är synd om E som var kuvad.
Personligen lutar jag nog också åt att tro att det är A som utfört själva misshandeln, men jag hyser inga sympatier för E för det eftersom jag definitivt tror att hon visste vad som pågick utan att agera.

E är ju snabb på att svartmåla A iallafall. Jag tror att hon är lika skyldig till hårda tag och vanvård. Hon SPELAR den ömma modern bara. Från FUP sid 3345. (DH är E):

"L1: Vad tror du nu då?
DH: Jag tror att han gjorde nånting, samma natt. Mmm. De han gjorde gick snett. Att han fick
panik. O väckte mig.
Tystnad, 04:38 ? 04:51.
DH: Han har antagligen gjort nånting nåra dar innan också. Antagligen fler gånger än vad jag
vill veta.
FL1: Varför tror du att de är nånting, antagligen några dar innan, vad syftar du på då?
DH: Jag tror att han har gjort de mer än en gång. Vid flera tillfällen. Jag tror att varje gång de
kom nya blåmärken så var de för att han hade gjort nånting. Varje gång de var nånting, så har
han gjort nånting. O sen så, jag vet inte, men de kom nya märken, nya blåmärken, de hände
saker med henne på olika sätt. Men vem behö? asså de behöver ju inte betyda att de blev ett
märke varje gång. Tänk om han gjorde de ännu oftare. Tänk om han var elak mot henne fler
gånger, bara de att de inte blev märken."

Att ingen av dem skulle få Nobelpriset bevisar de också gång på gång. Om att blanda vällingen, citat FUP:

"FL1: Men hur mycke visste ni att ni skulle blanda då? Med hur mycke pulver?
DH: De var Alexander som sa hur mycke, men hur han fick veta de, vet jag inte. Men han
kanske hade kvar de från tiden med Tindra, för hon åt också ersättning.
FL1: Fast de finns ju olika sorter. O olika mycke hur gamla dom är.
DH: Mmm. De kanske var hon som sa till honom. Hon som lämnade de.
FL1: Var de, var de ett öppet paket ni fick då? Eller?
DH: Eh"

Osv osv. De bevisar själva att de inte är kapabla att ta hand om ett barn.
Senast redigerad av halvfestligt 2017-05-15 kl. 16:39.
Citera
2017-05-15, 16:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Shaken baby syndrome :
Vanliga symtom är att barnet får svårt att andas eller blir medvetslöst, men det kan också bli slött, kräkas utan synbar anledning och ha svårt att suga eller svälja.

Och EA pratar om att HA kaskad kräktes, så högst troligt har hon blivit skakad tillsammans med alla andra symtom i hjärnan som hon hade.
Har EA googlat enbart "Shaken baby syndrom" så visste hon om att dottern blivit skakad, tror jag.
Om det är hon själv eller pappan, vet vi inte ännu, kanske aldrig?
Men visste EA endast så är ju hon skyldig ändå att inte ha larmat och skyddat sin dotter.
Utan istället valt att ligga i sängen med hörlurar och inte vara ett dugg rädd om vad som händer med hennes dotter i skakarens vård, fast hon kanske inte trodde det var så farligt med att skaka ett spädbarn? Saknas många skruvar i deras hjärnkontor så helt förvånad om de inte fattade det är man inte.
Jag tror personligen att dem båda har skadat sitt barn fysiskt, mer eller minde.
Kan inte förstå att vissa här kan tro att mamman kan vara undergiven med sitt humör, då är man återhållsam och undviker konflikter med alla runt om sig.
Däremot är E väldigt manipulativ, verkar det som, då hon t.o.m lurar många här att tro på att hon var osäker, rädd och kuvad. Det tror jag inte ett dyft på! Förhoppningsvis ser de i rätten igenom hennes falskhet och dömer de båda hemska individerna till ett kännbart straff!
Senast redigerad av rubin22 2017-05-15 kl. 16:40.
Citera
2017-05-15, 16:37
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Kan inte förstå att vissa här kan tro att mamman kan vara undergiven med sitt humör, då är man återhållsam och undviker konflikter med alla runt om sig.

Mm jag vet hur det ibland fungerar för såna: de kan ( beroende på dagsformen) ha en otroligt hög stressnivå. Denna visar sig inte men det är när bägaren rinner över som det svartnar och personen kan få ett raseriutbrott utan dess like. Ofta pga nå liten petitess eller småsak som vi andra inte brytt oss om. Men för personen i fråga har just denna lilla grej varit den utlösande faktorn.

Dessa personer är svåra att läsa av. Man måste typ utgå från att de kommer att bli arga närsomhelst.
Lågaffektivt bemötande fungerar bra i många fall.
Citera
2017-05-15, 19:54
Avslutad
Citat:
Tror att de googlat på psd och inte på shaken baby syndrom. Det senare är ett fenomen och inte nåt symptom i sig.

Förstår hur den som skrev det tänkte. Men om man vet vilken information de var ute efter och översätter det till "full retard" så får man fram typ : blaumarke bejbi skaukningar. De ville veta om blåmärke och skakiga darriga armrörelser.

Vad jag förstått så har de aldrig googlat på engelska. Mestadels på svenska?
E du en redig skauning?
Alla googlar på allt möjligt skit. Intressant är ju hur deras källkritik ser ut, om den existerar.
Och hur vet man vad de bryr sig, personligen, om resultatet de får? När jag sitter på FB, så googlar jag all möjlig skit som folk påstår. Inte f-n är jag dödsknarkarrasist för det (bara lite).

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och EA pratar om att HA kaskad kräktes, så högst troligt har hon blivit skakad tillsammans med alla andra symtom i hjärnan som hon hade.
Har EA googlat enbart "Shaken baby syndrom" så visste hon om att dottern blivit skakad, tror jag.

Min ena unge kaskadkräktes några gånger. Och det enda den ungen har fått är kärlek. Kaskadkräkas kan man göra av massor av anledningar, speciellt när man är så liten som Hailey var.
I mitt barns fall var det att denne varit för glupsk, och att magmunnen inte var färdigutvecklad/mogen för frosseri. Hailey måste ju ha ätit någon gång, under sin korta månad i livet. Och åt hon dåligt ofta, så är det inte orimligt att hon slök en flaska ibland, i ren hunger.
Citera
2017-05-15, 19:57
Medlem
Miniwas avatar
Har inte hängt med alls, är rättegången redan över?
Citera
2017-05-15, 20:30
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Min ena unge kaskadkräktes några gånger. Och det enda den ungen har fått är kärlek. Kaskadkräkas kan man göra av massor av anledningar, speciellt när man är så liten som Hailey var.
I mitt barns fall var det att denne varit för glupsk, och att magmunnen inte var färdigutvecklad/mogen för frosseri. Hailey måste ju ha ätit någon gång, under sin korta månad i livet. Och åt hon dåligt ofta, så är det inte orimligt att hon slök en flaska ibland, i ren hunger.

Vad jag förstår är en av de åtalade en skåning.
Bäbisar brukar även stoppa sina fingrar i munnen. Pga fingrarna har min bebis kastat upp lite grann. Att just kräkas lite tillhör väl spädbarns tiden. Nu när jag tänkte på det så kaskadspydde min lilla när vi hade satt på nya fina kläder och hade packat ihop oss och var på väg hem från BB.
Citera
2017-05-15, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miniwa
Har inte hängt med alls, är rättegången redan över?
Den är på G. Den 17:de hörs föräldrarna. Liverapportering på Kristianstadsbladet.
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Försökte registrera mig på mord.nu för att kunna läta fupen ..Men registreringen lyckades inte och göra ett nytt användare funkar inte Heller 😯
Finns i första inlägget i tråden.
Citera
2017-05-15, 20:39
Avslutad
Citat:
Vad jag förstår är en av de åtalade en skåning.
Bäbisar brukar även stoppa sina fingrar i munnen. Pga fingrarna har min bebis kastat upp lite grann. Att just kräkas lite tillhör väl spädbarns tiden. Nu när jag tänkte på det så kaskadspydde min lilla när vi hade satt på nya fina kläder och hade packat ihop oss och var på väg hem från BB.

Självklart gör de så.
Kaskadkräkningar är dock något annat.
Min partner blev livrädd och började lipa, när det hände. Och det ser ju rätt brutalt ut.

Å andra sidan kaskadkräkte ungen senare också, och då handlade det om hjärnskakning efter hoppande på de där (j-vla) studsmattorna.

Så visst kan det bero på olika saker. I det här fallet är möjliga orsaker fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in