Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Tycker nog snarare att de flesta i tråden har uppfattningen att AL är den skyldige och att det är synd om E som var kuvad.
Personligen lutar jag nog också åt att tro att det är A som utfört själva misshandeln, men jag hyser inga sympatier för E för det eftersom jag definitivt tror att hon visste vad som pågick utan att agera.
E är ju snabb på att svartmåla A iallafall. Jag tror att hon är lika skyldig till hårda tag och vanvård. Hon SPELAR den ömma modern bara. Från FUP sid 3345. (DH är E):
"L1: Vad tror du nu då?
DH: Jag tror att han gjorde nånting, samma natt. Mmm. De han gjorde gick snett. Att han fick
panik. O väckte mig.
Tystnad, 04:38 ? 04:51.
DH: Han har antagligen gjort nånting nåra dar innan också. Antagligen fler gånger än vad jag
vill veta.
FL1: Varför tror du att de är nånting, antagligen några dar innan, vad syftar du på då?
DH: Jag tror att han har gjort de mer än en gång. Vid flera tillfällen. Jag tror att varje gång de
kom nya blåmärken så var de för att han hade gjort nånting. Varje gång de var nånting, så har
han gjort nånting. O sen så, jag vet inte, men de kom nya märken, nya blåmärken, de hände
saker med henne på olika sätt. Men vem behö? asså de behöver ju inte betyda att de blev ett
märke varje gång. Tänk om han gjorde de ännu oftare. Tänk om han var elak mot henne fler
gånger, bara de att de inte blev märken."
Att ingen av dem skulle få Nobelpriset bevisar de också gång på gång. Om att blanda vällingen, citat FUP:
"FL1: Men hur mycke visste ni att ni skulle blanda då? Med hur mycke pulver?
DH: De var Alexander som sa hur mycke, men hur han fick veta de, vet jag inte. Men han
kanske hade kvar de från tiden med Tindra, för hon åt också ersättning.
FL1: Fast de finns ju olika sorter. O olika mycke hur gamla dom är.
DH: Mmm. De kanske var hon som sa till honom. Hon som lämnade de.
FL1: Var de, var de ett öppet paket ni fick då? Eller?
DH: Eh"
Osv osv. De bevisar själva att de inte är kapabla att ta hand om ett barn.