2017-05-18, 07:00
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Det låter onekligen som att de har koppat.
De har lärt sig att koppa för att "fylla på" när hon inte fått i sig tillräckligt vid bröstet. Har A fått för sig att man ska koppa efter flaskan också?
Jag uppfattar det som att om H ätit för lite vid föregående mål så har de koppat nästa mål mat.
Citera
2017-05-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tror att han kan ha tvättat flickan hårt med någon tvättlapp eller liknande, så bebisens sköra hud gick sönder, hon var ju bara ca.4 veckor!
Han blev säkert väldigt arg och irriterad av att få byta blöja och torka bajs på henne.
En riktig störd människa, varför lämnade han inte bara sin lilla familj om han hatade att vara pappa så mycket, kan man undra?

Det kan lika gärna ha varit E som råkat riva henne vid torkning tänker jag. Hon hade, i alla fall tidigare, långa naglar.
Citera
2017-05-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Nej han kan ha skadat H sexuellt med sina fingrar, därav saknad av spår från sperma osv.

Kan han iofs ha gjort, men jag tror ändå inte på det.
Citera
2017-05-18, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det kan lika gärna ha varit E som råkat riva henne vid torkning tänker jag. Hon hade, i alla fall tidigare, långa naglar.

Men inte på bilderna i fupen.
småbarn kan bli röda och irriterade av bajs och kiss, ja. Men de får väl sällan skavsår där?
Jag har aldrig sett det, och då har jag egna barn samt har jobbat på en förskola för 1-3-åringar ett tag tidigare.

Tungan.
Spekulerar. Men tror att Alex pliktskyldigast försök trycka i henne mat, och då ansett att det ska gå undan för att spelet och polarna väntar. Det går inte att stressa små barn med sådant. Och då har han väl blivit frustrerad.
Citera
2017-05-18, 08:44
Medlem
Fy fan vad hemskt och tragiskt....

Lycka till på kåken säger jag bara.... Spädbarnstorterare är populära där har jag hört....
Citera
2017-05-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Mitt första inlägg här på Flashback någonsin. Hoppas ni ursäktar om det blir galet.

Har följt den här tråden en del och har försökt söka i tråden men hittar inte att någon skrivit om att A (och E?) brukade "koppa" H om hon inte åt bra?

Det här är kanske redan skrivet men... Jag gissar att de haft en liten specialkopp som är till för att mata med om flaska eller amning inte funkar. Jag har själv "koppat" mitt barn och fick med mig såna koppar från BB. De jag fick såg ungefär ut som en fluorsköljningskopp fast med en rundad pip så att säga. Ena kanten är formad som en sked.

Jag gissar att såret/svullnaden under tungan kommer från brysk matning med en sån kopp. Jag tyckte själv det var svårt att mata min gråtande bebis med kopp eftersom pipen hamnade under tungan...

A berättar om det på s. 1808:
"Och liksom om hon äter mer än, äter hon mindre än förra gången så är det ju
liksom, det är ju inte bra liksom då koppar jag ju. Då tar jag en kopp och koppar
henne, om hon int"

Kan det stämma tror ni?

detta tror jag absolut kan stämma, låter väldigt troligt att A skulle koppa lite för hårt, kanske samtidigt som han e inne och spelar o hon inte äter tillräckligt fort.dom har ju nämnt att man står i kö till vissa spel, han kanske nästan var framme och H åt för sakta.
Citera
2017-05-18, 09:37
Medlem
Citat:

Det ska mycket till för att råka riva upp ett blödande sår, på insidan av en nyfödd flickas blygdläppar.
Detta köper jag inte alls, det är självklart bara ytterligare en skada som någon av dom ,"råkat" göra.😢
Citera
2017-05-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Det ska mycket till för att råka riva upp ett blödande sår, på insidan av en nyfödd flickas blygdläppar.
Detta köper jag inte alls, det är självklart bara ytterligare en skada som någon av dom ,"råkat" göra.😢

Just detta är faktiskt det enda jag kan tänka mig skett utan att det har varit en sak som dom råkat, till skillnad från blåmärken ,hjärnblödning och krossade revben känns det som något som kan ha blivit av en nagelbit som rivit eller att våtsevetten dragit för hårt. men visst kan de ha skett medvetet oxå, men om något av allt är en olycka så tror jag att det är den lilla skråman.
Man tvättar ju väldigt mycket på insidan av blygläpparna, ofta får dom ju in bajs där och man får sära och tvätta.
Citera
2017-05-18, 10:04
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Det är inte alls ovanligt med ganska ordentliga motoriska problem vid npf... I kombination med stress och trötthet kan det bli värre.

Alltså.. ju mer jag läser i det här fallet desto mer börjar jag fundera på om det ändå inte skulle kunna vara så att skadorna kan ha uppstått av "misstag" och oaktsamhet som kan förklaras med funktionsnedsättningar hos föräldrarna. Motoriska problem, koncentrationssvårigheter, dålig impulskontroll osv.

Någon kanske tex råkade sätta sig på flickan om hon låg i soffan i sitt näste så att revbenen gick av... Blåmärken och rivsår kan ha uppstått för att någon/båda har svårigheter med motorik och hur hårt/löst man kan hålla i ett barn osv.
Citera
2017-05-18, 10:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Ja absolut så kan det också vara.
Citera
2017-05-18, 10:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Just detta är faktiskt det enda jag kan tänka mig skett utan att det har varit en sak som dom råkat, till skillnad från blåmärken ,hjärnblödning och krossade revben känns det som något som kan ha blivit av en nagelbit som rivit eller att våtsevetten dragit för hårt. men visst kan de ha skett medvetet oxå, men om något av allt är en olycka så tror jag att det är den lilla skråman.
Man tvättar ju väldigt mycket på insidan av blygläpparna, ofta får dom ju in bajs där och man får sära och tvätta.

Ja, speciellt om någon är jävligt förbannad som åtminstone som han var, så kan ha ha tagit i och tryckt jättehårt i ilskan, och då kanske rivit med en nagel hårt?
Citera
2017-05-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är bara föräldrarna som säger att barnet var förkylt de sista dagarna när hon hade svårt att skrika och andades konstigt. Har man ett barn som är så litet och som legat på sjukhus med oklar diagnos samt inte äter och går upp ordentligt i vikt så söker man självfallet vård direkt när det tillkommer problem istället för att ge koksalt.
Hon trodde på allt han sa och han ville inte åka in på sjukhus. Tror fan det😠
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in