• 3
  • 4
2016-09-12, 11:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag gissar att varesig pizzabagaren eller ni skattade för dessa pizzor? Alltså skattebrott.

Vem bryr sig?

Kan nog tänka att mycket sker under radarn på många av dessa ställen.

Men så länge politiker och höga bankchefer myglar och fifflar kommer jag inte ha nåt problem med att några uselt betalda slavar får en gratis lunch.
Citera
2016-09-12, 11:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vem bryr sig?

Kan nog tänka att mycket sker under radarn på många av dessa ställen.

Men så länge politiker och höga bankchefer myglar och fifflar kommer jag inte ha nåt problem med att några uselt betalda slavar får en gratis lunch.

Jag bryr mig inte nämnvärt heller. Jag bara upplyser om att reglerna gör att stora kedjor inte är lika benägna att fuska eftersom det kan bli förbannat dyrt för dem.
Citera
2016-09-12, 12:29
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Varje Subway är ett franchise som drivs av en chef som själv bestämmer de dagliga rutinerna. Jag fick äta valfri lunch gratis varje dag (som jag lagade själv).

Det stället jag jobbade på var även ganska noga med hygienen i "köket", dock använder man en hel del "processed foods" bland sina råvaror - så om du är mån om vad du äter så bör du undvika Subway egentligen.

Jag vet en tjej som jobbade på Subway. När hon började så tjatade hon om att vi borde komma ner och äta när hon jobbade. Det drog ut på tiden och när vi en dag var där nere (hon hade då jobbat i ca 2 månader) så ställde vi oss i kön. Hon tittade på oss med allvarlig min och skakade på huvudet och pekade med ögonen på dörren, diskret så ingen annan av kunderna skulle se det.

Vi gick därifrån undrandes över vad vi gjort. Hon berättade senare samma dag om hur äcklig/ofräsch maten är. De förvarade öppna påsar längs med väggen/golvet osv. Hon hade sett kryp i maten lite då och då. Första gången hon såg kryp så "larmade" hon om att de borde stänga och göra rent. Men chefen sa att det går inte. Ta bort krypen bara, sa han. Hon slutade några månader senare när hon fått ett annat jobb.
Citera
2016-09-12, 13:37
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Kommer ihåg när jag jobbade på Burger King (-98). Då drog dom 25kr från ens lön/arbetspass oavsett om man åt eller inte. Då fick man dock äta och dricka hur mycket man ville, så det var sjukt prisvärt. Dessutom var det ju brutto så kanske 18kr netto eller så.

/V_V
Citera
2016-09-12, 13:42
Är nog (som redan sagts) samma som på McDonalds o andra snabbmatskedjor, har med skatteförmåner att göra. Men tror det fuskas friskt med det.

Klart man gör sig en egen sub gratis, om man inte har en gnällig chef.
Citera
2016-09-12, 19:37
Medlem
Sluta, ta dig en macka och är det någon som säger något så säger du att du självklart kommer betala för den och dumförklara dom.
Citera
2016-09-14, 17:36
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Är nog (som redan sagts) samma som på McDonalds o andra snabbmatskedjor, har med skatteförmåner att göra. Men tror det fuskas friskt med det.

Klart man gör sig en egen sub gratis, om man inte har en gnällig chef.

Det gäller på alla ställen som serverar någon form av mat till andra än de anställda. Klart att vissa ser mellan fingrarna angående att ta något och käka. Men båda begår ju ett typ av skattebrott om man ska se det krasst.
Jobbar man i en kiosk och tar lite godis så är det stöld, jobbar man på restaurang och tar lite mat utan att betala så är det skattebrott
Citera
2016-09-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Är ryktet sant att snabbmatskedjor är sponsrade med läsk från vissa tillverkare?? Sponsorerna aka läsktillverkarna räknar att man går över kunderna och då pengarna om de istället köper deras läsk i affärerna. Stämmer detta?

Sant men det beror också på om restaurangen vill servera alkohol eller ej. Coca-Cola tillverkar inte alkohol och då får restaurangen inte möjlighet till det. Däremot pepsi (spendrups?) i Sverige har alkohol i sitt sortiment. Därför är pepsi ganska vanligt på pizzerior osv.
Citera
2016-09-27, 20:55
Bannlyst
Det beror på restaurangägaren. Jag jobbade på Subway i några månader, då ingick det en 30cm smörgås med vad vi än ville ha på, vi fick ta extra mycket också av allt om vi så ville. Men det verkar inte vara speciellt vanligt, utan det som gäller är typ 50% off eller liknande.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in