Citat:
Ursprungligen postat av
Chic
Varje Subway är ett franchise som drivs av en chef som själv bestämmer de dagliga rutinerna. Jag fick äta valfri lunch gratis varje dag (som jag lagade själv).
Det stället jag jobbade på var även ganska noga med hygienen i "köket", dock använder man en hel del "processed foods" bland sina råvaror - så om du är mån om vad du äter så bör du undvika Subway egentligen.
Jag vet en tjej som jobbade på Subway. När hon började så tjatade hon om att vi borde komma ner och äta när hon jobbade. Det drog ut på tiden och när vi en dag var där nere (hon hade då jobbat i ca 2 månader) så ställde vi oss i kön. Hon tittade på oss med allvarlig min och skakade på huvudet och pekade med ögonen på dörren, diskret så ingen annan av kunderna skulle se det.
Vi gick därifrån undrandes över vad vi gjort. Hon berättade senare samma dag om hur äcklig/ofräsch maten är. De förvarade öppna påsar längs med väggen/golvet osv. Hon hade sett kryp i maten lite då och då. Första gången hon såg kryp så "larmade" hon om att de borde stänga och göra rent. Men chefen sa att det går inte. Ta bort krypen bara, sa han. Hon slutade några månader senare när hon fått ett annat jobb.