Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-08, 16:51
  #1
Medlem
Jag vart friad för drograttfylla/ringa pga passiv rökning och undrar nu hur det blir med körkortet? Får jag tillbaka det direkt eller vad händer ens?

Undrar även om det här "Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649" vad betyder det att det står 2 st? Att jag har blivit friad 2 stycken olika rattfyllerier eller vad är det frågan om?
__________________
Senast redigerad av imotbh 2016-09-08 kl. 17:31.
Citera
2016-09-08, 16:55
  #2
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imotbh
Jag vart friad för drograttfylla/ringa pga passiv rökning och undrar nu hur det blir med körkortet? Får jag tillbaka det direkt eller vad händer ens?

Pröva att kontakta Transportstyrelsen.
Citera
2016-09-08, 17:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Pröva att kontakta Transportstyrelsen.
Stängt just nu, tänkte om någon annan visste något.
Citera
2016-09-08, 18:58
  #4
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imotbh
Jag vart friad för drograttfylla/ringa pga passiv rökning och undrar nu hur det blir med körkortet? Får jag tillbaka det direkt eller vad händer ens?

Undrar även om det här "Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649" vad betyder det att det står 2 st? Att jag har blivit friad 2 stycken olika rattfyllerier eller vad är det frågan om?
Självklart får du tillbaka lappen på en gång om nu en domstol har frikänt dig.

"2 st" betyder andra stycket. Alltså fjärde paragrafen, andra stycket i trafikbrottslagen,
Citera
2016-09-13, 23:12
  #5
Medlem
Du får gärna berätta din historia om hur du lyckades få det att bli passiv rökning istället. Aldrig hört tidigare att någon lyckats ta sig ur ringa ens på det sättet.
Citera
2016-09-13, 23:42
  #6
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voltio
Du får gärna berätta din historia om hur du lyckades få det att bli passiv rökning istället. Aldrig hört tidigare att någon lyckats ta sig ur ringa ens på det sättet.

Var några artiklar härromåret om någon som kommit undan på det viset, så visst har det hänt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback