2016-09-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, i grunden har hon rätt. Fast enbart utifrån sina premisser. För det första skall inte "vi" lösa problemen. Vi har inte åstadkommit dem, och har heller inget ansvar i frågan.

Det är helt ok att utan ryggrad bara stå och titta på.
Citera
2016-09-10, 01:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det är helt ok att utan ryggrad bara stå och titta på.

Det är framför allt ok att engagera sig för att driva problemen ut ur landet, gärna tillbaka dit de kom från, men annars duger litet vad som helst bortom Sveriges gränser. Det "löser" i sig inte problemet, men det skickar problemet dit där det hör hemma.

Det borde fler engagera sig i - inte försöka lura i svenskarna att de har en massa ansvar för något de inte har bett om att få hantera.
Citera
2016-09-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är framför allt ok att engagera sig för att driva problemen ut ur landet, gärna tillbaka dit de kom från, men annars duger litet vad som helst bortom Sveriges gränser. Det "löser" i sig inte problemet, men det skickar problemet dit där det hör hemma.

Det borde fler engagera sig i - inte försöka lura i svenskarna att de har en massa ansvar för något de inte har bett om att få hantera.

Ja du är verkligen genomgod som står upp för alla kvinnliga sexoffer, för det är ju därför du röstar precis som du gör..eller?
För inte är det väl så att du använder sexbrottsoffer i annat syfte..ett rasistiskt syfte?
Citera
2016-09-10, 02:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ja du är verkligen genomgod som står upp för alla kvinnliga sexoffer, för det är ju därför du röstar precis som du gör..eller?
För inte är det väl så att du använder sexbrottsoffer i annat syfte..ett rasistiskt syfte?

Attackerna på kvinnor är viktig i sig så klart, men det är en av flera aspekter på ett ockupantbeteende - det är så den beter sig som vet att han kan komma undan med nästan vad som helst och vill befästa sin maktposition över de underkuvade. Sådana skall ut ur Sverige!

Fö är det inte alls säkert att jag röstar i nästa val. Det finns inte så många partier att rösta på som inte är vänsterinfluerade i någon form.
Citera
2016-09-10, 09:30
Medlem
Citat:
Du klarar ju fortfarande inte av att förstå vad tjejen menar trots att jag har pekat ut med små korta enkla citat, och detsamma har jag gjort för att försöka få dig att se hur jävla fel du har när du citerar mig, men det fungerar inte.

Om DU inte förstår så måste DU antingen läsa om tills det blir rätt i din korkade rasse-skalle eller ge fan i att skriva.
Sluta nu att återigen gömma dig bakom "du förstår inte"-tramset och svara på de resterande delarna av inlägget? För du försöker väl inte undvika att behöva svara på det, blev det lite svårt att svara kanske?

Har du någon liten ryggrad och stolthet i kroppen så gör du ditt bästa för att försöka bemöta samtliga citeringar i det här inlägget: (FB) Vi löser inte problemet genom att utvisa män, debattartikel i Expressen

Jag förstår vad hon menar, vilket tydligt framgår av tidigare inlägg men att jag förstår vad hon menar betyder ju inte att jag köper det hon menar. Mina inlägg handlar om att smula sönder hennes (och dina...) tankar, lösningar och åsikter. Ni har inga argument för er sak, ni har inte ens ett enda konkret förslag på en bättre lösning än den lösning som ni förkastar med argumentet att det inte löser hela problemet.

"Rasse-skalle" säger du, vad i mina inlägg till dig är rasistiskt?
Senast redigerad av Foolson 2016-09-10 kl. 10:02.
Citera
2016-09-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/

"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.

Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.

Det får stå för experessen

Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.

Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.

Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."

Har hon rätt?

Det får stå för Expressen
Citera
2016-09-10, 09:46
Medlem
Vad skulle hända om svenska män samlades i grupper och gick ut och sökte upp muslimska kvinnor, spöade deras ledsagande man och sedan våldtog? Nu inser jag ju att det skulle vara ytterst svårt att samla ett gäng svenskar som skulle delta i ett sådant projekt, närmast omöjligt.. men ändå.. hur skulle rubrikerna och artiklarna se ut?
Värt att tänka på...

Mvh
Citera
2016-09-10, 10:49
Avslutad
Det är intressant med denna typ av texter, att författarna alltid lyckas få det till att handla om SD. SD har ju inte ens skapat 1% av det kaos och våldtäkts-Sverige vi ser i dag. Om något, ska ju alla bekymrade kvinnor och unga tjejer vända sina frågor och tankar mot partierna de själva röstat på. Och medierna de väljer att publicera sina texter i. Det är de verkligt ansvariga.
Citera
2016-09-10, 14:19
Medlem
Norrlands.gulds avatar
En korkad och svag människa om tror att hon är smart. Som om ingen kört den gamla valsen utvisa svenska män förut? Sverige hade ju klarat sig utan alla invandrarmän, mer specifikt alla MENA-män, men utan alla svenska män? Så jo, nog fan löser man detta problem eller minskar det avsevärt med upp till 90-95 % iaf.
Citera
2016-09-10, 16:41
Medlem
volvo 240s avatar
Nej, då svenska män inte är alls så våldtäktsbenägna så skulle tryggheten i samhället öka. Och de svenska kräk som våldtar ska in i våra fängelser, gärna efter en uthänging i media.

För för svensken är et ett stigma att våldta, det är inte accepterat av den överväldigande majoriteten.

Det är tvärtom i MENA.

Vi borde enbart släppa in kvinnor och möjligen barn. Män ska avivsas vid gränsen. FÖr könsfördelningen i det här landet håller påatt gå åt helvete den med.

I värsta fall får vi snart börja massimportera thai och östtjejer.
Citera
2016-09-10, 16:49
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ni blandar ihop "lösa problemet" med "att minska problemet".

Enligt flera i tråden så finns det inte en enda svenne som begår vålds/sexbrott.
Det är det ingen som skrivit.
Citera
2016-09-11, 08:19
Medlem
När känsloargumenten är slut och man tvingas stå till svars inför riktiga argument så lämnar alltid trasdockorna tråden med svansen mellan bena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in