2016-09-08, 13:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/

"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.

Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.

Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.

Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.

Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."

Har hon rätt?

Texten var ett flummigt svammel, skriven av någon (med ring i näsan) som verkar både förvirrad och (förmodligen) psykiskt instabil.

Citat:
Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.

Om man stryker "ett visst parti" så lyder meningen så här:

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för att ändra invandringen."

Det är tämligen självklart för alla med fler än två hjärnceller, att en invandring av våldtäktsmän, krigsförbrytare och andra våldsbrottslingar omgående bör förändras.

Skribentens "motargument" (eller vad man nu ska kalla det), att det inte skulle "lösa" alla (!) samhälleliga problem är sanslöst korkat.
Citera
2016-09-08, 13:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ni blandar ihop "lösa problemet" med "att minska problemet".

Enligt flera i tråden så finns det inte en enda svenne som begår vålds/sexbrott.

Nej, finns inte en jävel som tror så. Enbart halmdocka från vänstern.
Citera
2016-09-08, 13:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Hon har rätt:

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.
Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning."

Det är precis så SD och deras löjliga anhängare beter sig, man använder människor till sin egen fördel, i det här fallet sexualbrotts offer.

Ett ganska äckligt beteende, mhm?

"Ensam kan man inte göra mycket, men tillsammans måste vi börja någonstans."

Respekt utbildning utveckling.
Föräldrar och skola.

Är du helt bakom flötet, jag är väl en av dessa anhängare som du menar utnyttjar sexutsatta människor för att vinna politiska poäng och till sin egen fördel? Tolkar jag rätt? Hur ska vi få bukt med sexbrotten som just invandrare är överrepresenterade i? Låtsas som att det inte är så och att det inte finns ett problem där, just bara för att det är invandrare och att man inte vill bli stämplad som rasist. Det där beteendet är så ute nu. Jag tillhör den skara människor som aktivt vill att sexbrotten slutar. Du tror att bullar, saft och lite sexualkunskap i skolan räcker. Många av de som kommit som ensamkommande har inte fått lära sig det i skolan från sina hemländer, har inte med sina föräldrar och lärs inte i svensk skolan hur man respekterar kvinnor och att kvinnor klär sig hur de vill. I Norge satsade man på den typen av utbildning och sexbrotten minskade plötsligt rejält. Men såna som dig är helt enkelt för rädda och svaga för att ta tag i det...

Sedan vill jag också klargöra att du har jävligt fel angående att vi SD'anhängare egentligen inte bryr oss och att vi använder offer till vår egen vinning för vår politiska ståndpunkt, vad det nu betyder..Jag bryr mig och vill få ett stopp på det för att jag är extremt rädd att någon i min direkta närhet ska utsättas för ett oprovocerat sexbrott utomhus, i badhus, festival eller vilken tillställning det nu kan vara. Om vi nu har personer som befinner sig i vårt samhälle och som har en annan syn på lättklädda kvinnor är det viktigt att belysa det, men om du vill vara tyst om såna saker är det ditt och endast ditt problem.
Citera
2016-09-08, 13:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hon har rätt:

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning."

Det är precis så SD och deras löjliga anhängare beter sig, man använder människor till sin egen fördel, i det här fallet sexualbrotts offer.

Ett ganska äckligt beteende, mhm?

"Ensam kan man inte göra mycket, men tillsammans måste vi börja någonstans."

Respekt utbildning utveckling.
Föräldrar och skola.

Det är helt BISARRT att som du anse, att de som drabbas av importerad brottslighet måste stå ut med det, eftersom SD motsätter sig det inflöde av våldtäktsmän, krigsförbrytare och andra våldsbrottslingar, som de övriga riksdagspartierna gemensamt orkestrerar.

"Äckligt beteende" förslår inte för att beskriva din vidriga inställning.
Citera
2016-09-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/

"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.

Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.

Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.

Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.

Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."

Har hon rätt?
Den manliga befolkningen i Sverige består (fortfarande) främst av svenska män.
Om våldäkterna i Sverige begås av främst utländska män, så har dom en stor överrepresentation
Om alla utländska män skulle utvisas så skulle naturligtvis alla våldtäkter i fortsättningen begås av enbart svenska män.
Men!!! Våldtäkter per 1000 invånare skulle sjunka drastiskt.

Man blir så trött på sådana idiotiska inlägg om att ifall det inte fanns invandrare skulle alla våldtäkter begås av svenskar, man blundar ju då för volymen och skiter fullständigt i att många fler tjejer än nödvändigt riskerar att få sin sexualitet förstörd för all framtid
Citera
2016-09-08, 14:00
Avslutad
Ungefär som att svamla fram att alla IS-terrorister är människor och därför ska alla människor utbildas i det dåliga med terrorism.
När det de facto är islam och muslimer som är de gemensamma nämnarna bakom IS och alla andra terrorgrupper med islamisk inriktning. Problemet som sådant finns inte inom alla människor utan mer inom specifika folkgrupper av kulturer, trosuppfattningar och värderingar.

Det är så jävla lömskt att hålla på som vänstern gör, för de spär bara på problemen och gör kvinnor ännu mer utsatta. Och skyddar gärningsmännen(=patriarkatet).
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-08 kl. 14:03.
Citera
2016-09-08, 14:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Enligt flera i tråden så finns det inte en enda svenne som begår vålds/sexbrott.

Det finns många svenskar som begår vålds och sexbrott, men om vi alla hade delat ditt tankesätt skulle du vara ok med att dessa svenskar får möjlighet att resa/flytta till andra länder och bete sig precis så som de invandrare som begår sexbrott gör här, utan att utredas för sin syn på kvinnor. Om du skulle haft svart och vitt på statistik att 9/10 av de människor som överfallsvåldtar i t.ex. Frankrike var etniska svenska män, hade du haft samma problem med att man i Frankrike påpekade just invandrande svenskars benägenhet att sexofreda?

För att minska sexbrotten i det landet måste man ju gå till roten med vad det är som gör att de sker, till en början föra statistik över härkomst/kulturell bakgrund. Sedan jobba med den gruppen som är överrepresenterad för att få bukt med problemet.

Men ni har ingen lösning, det är ju männen som våldtar...Sedan stoppar ni huvudet i sanden ännu mer och tar inte till er av nån fakta överhuvudtaget.
Citera
2016-09-08, 14:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Hur menar du? Antisociala beteenden kan bara minimeras, aldrig lösas. Det är bara Stalin, Hitler och en och annan feminist som tror på en "Endlösung".

Det tog flera generationer med tuffa beslut att minska problemet med män födda i Sverige. Men det går väldigt fort att göra det arbetet ogjort med att föra in helt ofiltrerade personer igen.
Citera
2016-09-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hur menar du? Antisociala beteenden kan bara minimeras, aldrig lösas. Det är bara Stalin, Hitler och en och annan feminist som tror på en "Endlösung".

Det tog flera generationer med tuffa beslut att minska problemet med män födda i Sverige. Men det går väldigt fort att göra det arbetet ogjort med att föra in helt ofiltrerade personer igen.

Tydligen gick det så bra att vi blev "tråkiga" så nu måste det in lite nytt friskt testosteronhaltigt primitivt folk som inte låter svensk "kultur" och svenska värderingar inte stå i vägen för deras lustar och och syn på kvinnor.

Ibland tror jag på riktigt att det är just detta som en stor del av kvinnorna i landet ärligt vill ha och vill se.
Citera
2016-09-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är du helt bakom flötet, jag är väl en av dessa anhängare som du menar utnyttjar sexutsatta människor för att vinna politiska poäng och till sin egen fördel? Tolkar jag rätt? Hur ska vi få bukt med sexbrotten som just invandrare är överrepresenterade i? Låtsas som att det inte är så och att det inte finns ett problem där, just bara för att det är invandrare och att man inte vill bli stämplad som rasist. Det där beteendet är så ute nu. Jag tillhör den skara människor som aktivt vill att sexbrotten slutar. Du tror att bullar, saft och lite sexualkunskap i skolan räcker. Många av de som kommit som ensamkommande har inte fått lära sig det i skolan från sina hemländer, har inte med sina föräldrar och lärs inte i svensk skolan hur man respekterar kvinnor och att kvinnor klär sig hur de vill. I Norge satsade man på den typen av utbildning och sexbrotten minskade plötsligt rejält. Men såna som dig är helt enkelt för rädda och svaga för att ta tag i det...

Sedan vill jag också klargöra att du har jävligt fel angående att vi SD'anhängare egentligen inte bryr oss och att vi använder offer till vår egen vinning för vår politiska ståndpunkt, vad det nu betyder..Jag bryr mig och vill få ett stopp på det för att jag är extremt rädd att någon i min direkta närhet ska utsättas för ett oprovocerat sexbrott utomhus, i badhus, festival eller vilken tillställning det nu kan vara. Om vi nu har personer som befinner sig i vårt samhälle och som har en annan syn på lättklädda kvinnor är det viktigt att belysa det, men om du vill vara tyst om såna saker är det ditt och endast ditt problem.

Om du med det fetade egentligen menar "Hur ska vi minska dessa brott" så kan man enkelt utvisa ickesvennar som begår våldtäkt och andra brott, brott som ger 2 år eller mer i fängelse (eller liknande gräns).
Varför det inte utvisas fler vet inte jag.

Men det gör inte automatiskt att svennar slutar våldta.
Våldtäkt i hemmet t.ex.

Nej jag är inte så rädd, jag är en av få som har ryggrad nog att säga/skriva vad jag tycker och stå för det.
Jag är en av få här på flashback som går emot SD-svansen trots all skit som kastas och slängs så fort man bara erkänner att man inte röstar SD, för att inte tala om vad som skrivs när man erkänner att man står på den rödgröna sidan.
Citera
2016-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det finns många svenskar som begår vålds och sexbrott, men om vi alla hade delat ditt tankesätt skulle du vara ok med att dessa svenskar får möjlighet att resa/flytta till andra länder och bete sig precis så som de invandrare som begår sexbrott gör här, utan att utredas för sin syn på kvinnor.

Ja hupp..hur fick du ihop det?
Citera
2016-09-08, 14:24
Bannlyst
Adel borgare bönder präster har ersatt av en regering riksdag som styrs av bilderberg nwo-Jag är så trött på att den vita svensken inte längre styr sitt eget land. Först och främst måste vi få bort det värdsliga judiska monopolet på media låt oss börja i Sverige. Våra fiender är Bonnier Hjörne och Schibstedt och deras Orcher ute i lokalblaskorna anfall dem. Sen måste banksystemet över hela världen göras om så vi kan återföra kroknäsorna till skomakerijobb och liknande typ zigenarjobb fast då inte i Sverige.
Senast redigerad av chimon 2016-09-08 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in