Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Hur får du det till att inte Stina visat kapacitet på distans hon har ju varit rätt nära vinna två lopp i år på distans har även visat att hon klarat av tuffa banor i år och förra..så kapacitet banor kan hon fixa och Lahtis banen är inte tuffare än Lillehemmer och Ruka... Stina håller även på distans ...
Stina är för mig klar i stafett laget. Men någon kapacitet åkare är hon ännu inte i mina ögon det är klart att hon har kapacitet men lever inte på en grym motor som Ebba/Kalla/Johaug gör..
Stina är mer en snabb tekniker och troligen starkaste skallen i svenska landslaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
blir du inte lite blind när du i ditt skrivande om Ebba när dom flesta inlägg är om henne och hur bra hon är? .... bra är hon men har ännu inte i år mött dom bästa
Enda gången jag sett henne möta Stina denna vinter vann Ebba med 12sek på just 5km Fristil.
Det jag är mest imponerad över är vad hon har gjort i löparspåret utan att satsa på löpning har hon tex:
Vid terräng-SM 2013 vann Ebba (16år) guld i F 17 på en tid som hade räckt till brons i seniorloppet, hennes tid var till och med snabbare än Charlotta Fougbergs.
Löpning är en mycket större sport än skidor när det gäller antal utövare och är man så bra på löpning och dessutom åkt skidor sedan barnsben ja då har man en enorm potential.
Kanske att man är lite blind, men jag har ingen personlig vinning att det går bra för just Ebba utan jag vill att svenska laget ska ha så stora framgångar som möjligt och tycker när en yngre åkare är lika bra som en som är 10år äldre bör man satsa på den yngre.