Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-13, 21:40
Medlem
http://springlfa.se/grym-insats-av-18-ariga-ebba-andersson/

Håller på en del med löpning när man läser detta om Ebba blir man väldigt imponerad.

Jag tror inte hon slår Kalla med fler på en lätt 3mil men blir det en riktigt tuff bana så tror jag hon kan överaska rejält.
2016-12-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Håller med dig i stort. Hon hade kanske haft bättre chans på 10km klassiskt än skiathlonen fast vila ska inte underskattas som du är inne på.

Tycker faktiskt att hon har en plats redan och att hon är den störste talangen sedan Per Elofsson bör ju ge henne en viss gräddfil.

Att ha en plats betyder inte att hon ska få välja sin race. Jag kan redan nu säga att Haag, Falk och Ingemarsdotter är 100% klara för VM också, men inte vad dom kommer få åka.

Men hursomhelst är jag riktigt spänd på att se vad hon kan göra på en tremil.

Det finns också logik i att låta henne köra slutet på mästerskapet, då det ger längst förberedelser efter JVM och hon kan hålla på toppningen längre än några konkurrenter/lagkamrater.
Senast redigerad av frankkk 2016-12-13 kl. 21:44.
2016-12-13, 21:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Nu kanske ledningen gör andra övervägande än bara utgår från att hon nu är rankad 2-3 på distans i Sverige. Hon kommer heller inte åka SM och där förlorar man ett viktig måttstock. Dessutom har hon varit i USA på JVM precis före JVM och kanske behöver få in en ny formtopp.
2016-12-13, 21:49
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Att ha en plats betyder inte att hon ska få välja sin race. Jag kan redan nu säga att Haag, Falk och Ingemarsdotter är 100% klara för VM också, men inte vad dom kommer få åka.

Men hursomhelst är jag riktigt spänd på att se vad hon kan göra på en tremil.

Det finns också logik i att låta henne köra slutet på mästerskapet, då det ger längst förberedelser efter JVM och hon kan hålla på toppningen längre än några konkurrenter/lagkamrater.

Nu har jag inte koll på datumen när det gäller J-VM.

Fast poängen är att är man klar 2-3:a bland svenskor generellt så tycker jag att det finns fog för att välja och vraka.

Absolut, en tremil är man spänd på
Senast redigerad av rainbowia 2016-12-13 kl. 21:52.
2016-12-13, 21:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Fast poängen är att är man klar 2-3:a bland svenskor generellt så tycker jag att det finns fog för att välja och vraka.

Nu är det väl Grip som tar ut laget och inte åkarna själva.
2016-12-13, 21:53
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu är det väl Grip som tar ut laget och inte åkarna själva.

Har jag påstått något annat?
2016-12-13, 22:01
Medlem
Citat:

Absolut, en tremil är man spänd på

Bara 2½ vecka från sista JVM-loppet till 10km, men däremot 3½ vecka till stafetten och 4 veckor till till tremilen. Om man tänker att första veckan efter JVM går till att återhämta sig och lättare träning, kanske det blir lite tight att åka första halvan på mästerskapet.

Nu har inte JVM sådär mördande distanser precis för en sån som Ebba, men ändå, flygturen är desto längre.
2016-12-13, 22:05
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bara 2½ vecka från sista JVM-loppet till 10km, men däremot 3½ vecka till stafetten och 4 veckor till till tremilen. Om man tänker att första veckan efter JVM går till att återhämta sig och lättare träning, kanske det blir lite tight att åka första halvan på mästerskapet.

Nu har inte JVM sådär mördande distanser precis för en sån som Ebba, men ändå, flygturen är desto längre.

Ja, vi får se hur hennes upplägg blir. Vill hon köra t ex 10km så finns det plats för henne.
2016-12-13, 22:06
Medlem
Hur motiverar ni ett Ebba är bra på 3 mil? är de nå resultat ni har att gå på eller eran egen känsla...

10 km loppet tror jag ligger bra till att hon får åka... om inte Stina åker får ju nästan alla andra i truppen chansen vi har ändå 5 platser..
2016-12-13, 22:12
Medlem
rainbowias avatar
Angående Ebbas J-VM betyder det att 15 fritt i Falun är uteslutet, och då att Ulricehamns 10 klassiskt intervall blir Ebbas enda WC-start innan VM?

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hur motiverar ni ett Ebba är bra på 3 mil? är de nå resultat ni har att gå på eller eran egen känsla...

10 km loppet tror jag ligger bra till att hon får åka... om inte Stina åker får ju nästan alla andra i truppen chansen vi har ändå 5 platser..

Ja, det är nog mest en känsla att hon kan mala på i all oändlighet Det vimlar ju inte resultat över 10km för Ebba.
Senast redigerad av rainbowia 2016-12-13 kl. 22:17.
2016-12-13, 22:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Angående Ebbas J-VM betyder det att 15 fritt i Falun är uteslutet, och då att Ulricehamns 10 klassiskt intervall blir Ebbas enda WC-start innan VM?

Nu har man switchat distanser mellan Ulricehamn och Falun så att det är fristil i Ulricehamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Ju längre och tuffare desto bättre för Ebba. Dessutom har detta ju diskuterats tidigare i denna tråd.
Senast redigerad av Alkibiades 2016-12-13 kl. 22:20.
2016-12-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu har man switchat distanser mellan Ulricehamn och Falun så att det är fristil i Ulricehamn.

Ju längre och tuffare desto bättre för Ebba.

vad har du som stryker de? eller åxå bara en känsla...

SM för två år sedan blev hon 14 på 3 milen och i WC loppet i Östersund 16... men klart har gått två år av träning nu
Senast redigerad av Johanhaa 2016-12-13 kl. 22:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in