Citat:
Ursprungligen postat av
BraidsMamma
Vad tror ni om Jonnas chanser att ta u-23 tröjan i år?
Bello har ju sett väldigt stark ut så här långt men med lite fristilssprintar på programmet kanske Jonna kan knapra lite. En hel del hänger på tourer och enskilda toppar så klart men det vore kul om vi kunde ta tröjan även detta mellanår innan Ebba får kliva in och ta ansvar ;-)
Jag tog upp U23-cupen för några sidor sedan, innan Lillehammer. Kan väl säga att jag kände att det var ganska kört efter fredagen, när Sundling missade kvalet och Belorukova återigen visade klass i heaten. Sedan kom distansloppen, bevisen för Sundlings utveckling och helt plötsligt känns det som det blir ett race mellan Sundling och Belorukova. Det känns nästan som Jonna borde ha en fördel givet hur bra hon åkte distans nu i helgen, men vi har inte sett Belorukova köra skejtsprint än - har hon tagit ett likadant kliv där som i klassisk sprint kanske hon är jämn med Sundling i den övningen, och då räknar jag ändå med att Jonna ska ha gått framåt lite där också. Får se hur det blir med tour-deltagande.
Victoria Carl hade en dålig helg, har topparna men verkar helt sakna stabiliteten. Sedova saknar än så länge topparna men är stabil, bör få svårt dock mtp att hon inte kan sprinta.
På herrsidan har Kläbo avgjort det hela.