Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 00:10
  #1
Medlem
sommarlovs avatar
Efter att ha lyssnat på några avsnitt av SR Radionovellen undrar jag om det finns en dold agenda.
Varenda avsnitt verkar handplockat för att handla om invandrade nya Svenskar.

Speciellt "Det är midsommarafton" av och med Neftali Milfuegos är otäckt hemsk.
Han berättar i klartext hur de nya Svenskarna ska nästla sig in i samhället och ta över i kriget som kommer.
Vad man inte hör på nätet är inledningen, just denna hörde jag i direktsändning, det var som högläsning ur Mein Kampf (men tvärt om så klart), för att använda de styrandes ordval!

Vill SR att det verkligen ska skapas olika grupperingar i samhället?

Lyssna på några avsnitt på http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4736 och kommentera...
Citera
2016-09-03, 09:03
  #2
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Efter att ha lyssnat på några avsnitt av SR Radionovellen undrar jag om det finns en dold agenda.
Varenda avsnitt verkar handplockat för att handla om invandrade nya Svenskar.

Det är väl ingen dold agenda, allt annat utom "flyktingar" och HBTQ är bisaker de fortfarande känner sig tvungna att rapportera om.
Jag tycker jag hör ändringar i tonfallet som glädje var gång de hur än långsökt det är, lyckas komma in på sina 2 favoritämnen.

Så agenda ja, men dold nej, det går inte många minuter mellan var propagandasändning så jag har gått över till ljudböcker.
Citera
2016-09-03, 09:08
  #3
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Det är väl ingen dold agenda, allt annat utom "flyktingar" och HBTQ är bisaker de fortfarande känner sig tvungna att rapportera om.
Jag tycker jag hör ändringar i tonfallet som glädje var gång de hur än långsökt det är, lyckas komma in på sina 2 favoritämnen.

Så agenda ja, men dold nej, det går inte många minuter mellan var propagandasändning så jag har gått över till ljudböcker.

Håller med, sen finns det ju en del poddar som inte är pk skadade...

slutade med p1 (och sr radio) för nåt drygt halvår sen, blev lika lobotomerande som om man läst aftonbladet typ...

Men var bra att få veta att de fortsatt på vägen mot noll lyssnare...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2016-09-03 kl. 09:12.
Citera
2016-09-03, 09:23
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Håller med, sen finns det ju en del poddar som inte är pk skadade...

slutade med p1 (och sr radio) för nåt drygt halvår sen, blev lika lobotomerande som om man läst aftonbladet typ...

Men var bra att få veta att de fortsatt på vägen mot noll lyssnare...
Ja men har de alltid varit så här??
Eller har vi standard-svenskar förändras?
Citera
2016-09-03, 11:43
  #5
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja men har de alltid varit så här??
Eller har vi standard-svenskar förändras?

Jag vet inte har lyssnat på p1 rätt mycket de senaste tio åren, under dessa år har jag fått från sosse till moderat till SD , på senare tid har jag radikaliseras ganska mycket, tycker tex att alla invandrare borde skickas hem igen, alla på SR och SVT få sparken. Alla journalister få sparken på osv...

Den enda på p1 jag kan komma på som är en normal människa är Nordegren... de andra är på permission från nån slutenvård nånstans typ...

Men jag tror definitivt sr har ändrat sig ganska radikalt också...

Jag har inte saknat sr en enda gång sen jag slutade eller fått några återfall till missbruk...
Citera
2016-09-03, 18:53
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag vet inte har lyssnat på p1 rätt mycket de senaste tio åren, under dessa år har jag fått från sosse till moderat till SD , på senare tid har jag radikaliseras ganska mycket, tycker tex att alla invandrare borde skickas hem igen, alla på SR och SVT få sparken. Alla journalister få sparken på osv...

Den enda på p1 jag kan komma på som är en normal människa är Nordegren... de andra är på permission från nån slutenvård nånstans typ...

Men jag tror definitivt sr har ändrat sig ganska radikalt också...

Jag har inte saknat sr en enda gång sen jag slutade eller fått några återfall till missbruk...
Tack för svaret.

Kan vi 2 ha det gemensamt att vi båda gillade och såg fram emot "Sommarpratarna" men idag struntar helt i det programmet??
Citera
2016-09-03, 19:36
  #7
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tack för svaret.

Kan vi 2 ha det gemensamt att vi båda gillade och såg fram emot "Sommarpratarna" men idag struntar helt i det programmet??

Ja!

Jag lyssnade på en del sommarpratare förra året (givetvis lyssnade jag på fler program tidigare år), ett par stycken gick att lyssna på typ Clara Henry, Zara Larsson (väldigt pk) Alice Teodoresco I år har jag inte lyssnat på en enda, istället har jag börjat lyssna på sommarpratarna här https://soundcloud.com/ingridochconrad

Tex Jan Sjunneson, Dan Park, Lars Vilks, Karl Olov Arnstberg och Julia Ceasar tex är 20 st program, har inte hunnit med så många ännu men har laddat mp3 spelaren med dem...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2016-09-03 kl. 19:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback