2016-08-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du får också filma på offentlig plats.
Helt utan tillstånd.
Behövs ingen länsstyrelse där inte.
I det här fallet är det ingen övervakningskamera det handlar om.

Skriv inte när du inte har en aning om vad du talar om. Hans kamera är fast monterad och den filmar ett område dit allmänheten har tillträde. Vad du kallar kameran har ingen betydelse.
2016-08-29, 18:30
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
https://www.youtube.com/watch?v=AUKTS-7tBGo

Här fifflar Jesper 100 kr för en sketen kniv..
Detta är ju för fan det lägsta någonsin
Retardet vet ju dessutom om att han blir filmad
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2016-08-29 kl. 18:37.
2016-08-29, 22:20
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Finns folk som har torskat för att ha filmat från balkongen med stativ (fäst i fäcket så att dom inte behöver hålla kameran stilla medan dom filmar) och gått ifrån kameran för att göra nåt snabbt inne, såfort kameran lämnas utan uppsikt (så att den filmar automatiskt på egen hand) så blir det olaga kameraövervakning.

Källa på det tack. Har nämligen filmat på liknande sett för ett antal å sedan, när jag försökt fånga blixtar på film.

Har köpt korv av honom några gånger (aldrig harakiri dock) och har alltid blivit trevligt bemött. Kan bero på att jag alltid är artig och trevlig oavsett sinnestillstånd.
Om du börjar tjafsa så kommer han alltid att ha sista ordet. Han ser till att få det, och då kan det sväras rejält
Tjurskalle, visst, men att ha nästan enbart fyllskallar som kunder kan inte vara lätt
2016-08-29, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Åt den här korven som jag köpte av den väldigt otrevlige säljaren på Södermalmstorg i Stockholm.

Det är en jävla scam. Totalt oätligt. Korven i sig är inte stark, den är delad itu och fylld med diverse livsfarliga chilisar som gör att den är så extremt stark.

Harakirikorven är en bluff!

Varför så jävla otrevlig? Blev bemött likadant. Som du säger så är det bara en korv fylld med chilli...

Bitter
2016-08-30, 02:46
Medlem
Om det nu är så att korven i sig inte är stark utan att han enbart skär ett snitt och häller på sin egen special blandning med tex california reaper chilin som är starkaste i världen.
Och marknadsförd den som världens starkast korv, då skulle jag vilja påstå att detta är falsk marknadsföring.
Marknadsföringslagen skyddar dig mot vilseledande, aggressiv och annan otillbörlig marknadsföring.
I detta fall " vilseledande ".

Som att hälla ketchup på en korv och sedan sälja den som den magiska röda korven.

I detta fall så tror man som konsument att hettan/kryddan/chilin det starka gjort tillsammans med framställningen av korven, att korven har framställts från grunden i ett kök med köttblandning och kryddor.
INTE att man häller en stark sås.
Att hälla california reaper chilin sås på en korv och sedan kalla den för världens starkast korv är ju lurendrejeri!
2016-08-30, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Om det nu är så att korven i sig inte är stark utan att han enbart skär ett snitt och häller på sin egen special blandning med tex california reaper chilin som är starkaste i världen.
Och marknadsförd den som världens starkast korv, då skulle jag vilja påstå att detta är falsk marknadsföring.
Marknadsföringslagen skyddar dig mot vilseledande, aggressiv och annan otillbörlig marknadsföring.

Som att hälla ketchup på en korv och sedan sälja den som den magiska röda korven.

I detta fall så tror man som konsument att hettan/kryddan/chilin det starka gjort tillsammans med framställningen av korven, att korven har framställts från grunden i ett kök med köttblandning och kryddor.
Att hälla california reaper chilin sås på en korv och sedan kalla den för världens starkast korv är ju lurendrejeri!

*Carolina Reaper.

Jag vet dock inte om det är just CR tjockjuden använder. Kan lika gärna vara någon annan stark chili. Finns ju massvis.
2016-08-30, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan

Håller med, kanske konsumentombudsmannen bör rådfrågas i detta ärende?
2016-08-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Håller med, kanske konsumentombudsmannen bör rådfrågas i detta ärende?

Han får ju sälja precis vad han vill så länge han inte lurar sina kunder.
Och det är precis det han gör, vilseleder och lurar dom.

Han bör vara tydlig i vad han säljer till sina kunder. I detta fall är det vanlig korv med vad han själv påstår är världens starkaste sås.
Det är inte KORVEN som är stark, utan såsen han häller på.
Den informationen får aldrig kunderna.

Så ja, det här är ett solklart fall av vilseledande marknadsförning.

Jag skulle kunna börja sälja världen grönaste korv bredvid han som består av korv med gurkmajonäs på.

Och den där såsen han har kokat ihop själv hemma över diskbänken, har han någon innehållsförteckning på den?
Ifall någon blir allvarligt sjuk eller får en allergisk chock?
2016-08-30, 18:45
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Källa på det tack. Har nämligen filmat på liknande sett för ett antal å sedan, när jag försökt fånga blixtar på film.

Har köpt korv av honom några gånger (aldrig harakiri dock) och har alltid blivit trevligt bemött. Kan bero på att jag alltid är artig och trevlig oavsett sinnestillstånd.
Om du börjar tjafsa så kommer han alltid att ha sista ordet. Han ser till att få det, och då kan det sväras rejält
Tjurskalle, visst, men att ha nästan enbart fyllskallar som kunder kan inte vara lätt
Vad tycker du om faktumet att han säljer knivar under disk till förortsgrabbar?
2016-08-30, 19:30
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vad tycker du om faktumet att han säljer knivar under disk till förortsgrabbar?
Riktigt jävla illa om det nu skulle vara så!

Kollade knivklippet nu och jag tvivlar på att köparen skulle använda kniven emot någon, köparen ville ju använda den till något och sedan lämna tillbaka den.
Sen har jag jävligt svårt att se var folk bor utifrån ett litet filmklipp

Hur många anmälningar har han samlat på sig tro? Lär vara några stycken iom det temperamentet...
2016-08-30, 19:52
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Riktigt jävla illa om det nu skulle vara så!

Kollade knivklippet nu och jag tvivlar på att köparen skulle använda kniven emot någon, köparen ville ju använda den till något och sedan lämna tillbaka den.
Sen har jag jävligt svårt att se var folk bor utifrån ett litet filmklipp

Hur många anmälningar har han samlat på sig tro? Lär vara några stycken iom det temperamentet...
Ja men herregud, om en sån snubbe kommer fram en utekväll och frågar efter en kniv, tror man då uppriktigt på att han ska skära bröd om han säger det?
Vad fan skulle han annars ha kniven till? Raka benen?
2016-08-30, 20:20
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja men herregud, om en sån snubbe kommer fram en utekväll och frågar efter en kniv, tror man då uppriktigt på att han ska skära bröd om han säger det?
Vad fan skulle han annars ha kniven till? Raka benen?
Han kanske hade uppsikt över uteplatserna och såg ett sällskap som skulle dela en pizza, vattenmelon, kropp() eller vad fan som helst. Han kanske kände personen ifråga?

Du och jag har inte en jävla aning, så jag tycker vi lägger ner spekulationerna kring kniven.
Men om någon känner sig manad, så får gärna denna någon försöka köpa en kniv av dåren. Tror det blir svårt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in