2016-08-27, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Jag vet inte om han har tillstånd men jag är insatt i regelverket och skulle bli extremt förvånad om länsstyrelsen i Stockholm gett honom ett tillstånd till kameraövervakning då vem som helst kan gå förbi hans korvkiosk och bli filmad.

Han vore också skyldig att ha skyltar som talar om att det finns en övervakningskamera uppsatt om han hade tillstånd.
Nån som känner sig manad att skicka ett mejl till länsstyrelsen?
2016-08-27, 22:38
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=AUKTS-7tBGo

Här fifflar Jesper 100 kr för en sketen kniv..
2016-08-27, 22:54
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=CoOSX-Edx4A

Jesper kallar en av sina kunder för bög.
2016-08-27, 23:20
Medlem
I klippet där kvinnan vill ha tillbaka sina pengar så säger Jesper klart och tydligt att det inte går för att de redan är inslagna.

I ett annat klipp så kastar han pengarna på en kille som han inte gillar långt efter att denne har betalat, vad är skillnaden?

https://www.youtube.com/watch?v=2_iRJNikioo
2016-08-28, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Nån som känner sig manad att skicka ett mejl till länsstyrelsen?

Du får också filma på offentlig plats.
Helt utan tillstånd.
Behövs ingen länsstyrelse där inte.
I det här fallet är det ingen övervakningskamera det handlar om.
2016-08-28, 17:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du får också filma på offentlig plats.
Helt utan tillstånd.
Behövs ingen länsstyrelse där inte.
I det här fallet är det ingen övervakningskamera det handlar om.

Iom att kameran är fast monterad (dvs han håller inte i den och han verkar inte alltid vara närvarande när den filmar) så är det en rejjäl gråzon.
2016-08-28, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Iom att kameran är fast monterad (dvs han håller inte i den och han verkar inte alltid vara närvarande när den filmar) så är det en rejjäl gråzon.

Gråzon kan tyckas.
Men maila ni också till Länstyrelsen för att få samma svar som alla andra innan er.

Ni kan också helt enkelt strunta i att köpa harakirikorv så slipper ni bekymra er.
2016-08-28, 22:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Gråzon kan tyckas.
Men maila ni också till Länstyrelsen för att få samma svar som alla andra innan er.

Ni kan också helt enkelt strunta i att köpa harakirikorv så slipper ni bekymra er.

Finns folk som har torskat för att ha filmat från balkongen med stativ (fäst i fäcket så att dom inte behöver hålla kameran stilla medan dom filmar) och gått ifrån kameran för att göra nåt snabbt inne, såfort kameran lämnas utan uppsikt (så att den filmar automatiskt på egen hand) så blir det olaga kameraövervakning.
2016-08-28, 22:55
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Finns folk som har torskat för att ha filmat från balkongen med stativ (fäst i fäcket så att dom inte behöver hålla kameran stilla medan dom filmar) och gått ifrån kameran för att göra nåt snabbt inne, såfort kameran lämnas utan uppsikt (så att den filmar automatiskt på egen hand) så blir det olaga kameraövervakning.

Det är förvisso en lagöverträdelse men jag vill gärna ha ett domslut på när detta hänt. Det låter lite för otroligt i min hjärna.
2016-08-28, 23:05
Medlem
hippilis avatar
Hade varit roligt att se Sveriges otrevligaste korvgubbe så är jag i Stockholm någon gång så måste jag leta efter han. Men maten får han behålla!
2016-08-29, 03:51
Medlem
Åt den här korven som jag köpte av den väldigt otrevlige säljaren på Södermalmstorg i Stockholm.

Det är en jävla scam. Totalt oätligt. Korven i sig är inte stark, den är delad itu och fylld med diverse livsfarliga chilisar som gör att den är så extremt stark.

Harakirikorven är en bluff!
2016-08-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Åt den här korven som jag köpte av den väldigt otrevlige säljaren på Södermalmstorg i Stockholm.

Det är en jävla scam. Totalt oätligt. Korven i sig är inte stark, den är delad itu och fylld med diverse livsfarliga chilisar som gör att den är så extremt stark.

Harakirikorven är en bluff!

Verkar faktiskt som att du har rätt, i det här klippet häller en medelålders kvinna av såsen och äter korven utan större problem. Sen att korvgubben är en fifflande pajas som kallar sina kunder för bögar, zigenare och fittor gör det hela än mer osmakligt och idiotiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=NP_cYzu6h3Q

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in