2017-02-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sympatiskt
Vi kunde väl gått samman på foret för att få denna tjpcka äckliga gubben att stämpla bidrag i Spanien.

Kontakta de han har misshandlat, kontakta myndigheter för hans äckliga hygien.
Sen tror jag han fifflar ekonomiskt också.

Skulle blivit mycket glad om detta tjockot fick uppsöka sin sanna arbetsplats Samhall.

I senaste videon ringde han upp en kille som mordhotat honom han snackar om ip sökning av polisen...
Lol

Mordhot är mindre smart men att han själv får fortsätta är utom mitt förstånd

Btw : ja jag vet att kunder är det som håller tjockisen över vattenytan. Därför äcklas jag än mer av hans kunder, de betalar för äcklets fetma.Dessa människor får anses vara wt, om de inte är det finns det inte wts.

Extra: Han lagade bilen hos en blatte som inte ens kunde svenska, så nej han är inte sd:are, han har förmodligen inga principer alls, förutom pengar.
Kanske svartverkstad?

Så mycket hat att du tar dig tid att regga ett konto för att få skriva av dig. Är det inte bara lättare att inte titta på hans stream och kanske ta en omväg runt hans vagn. Så slipper du han i ditt liv.
2017-02-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Håller med fullt ut. OT hans dryga livestream lär göra mer folk triggade till att gå dit och jävlas än att dra dit för att käka

Nej Livestream och Facebook har inte "triggat" någon att gå dit, han har ju sänt sedan förra våren utan några större bekymmer. Däremot återstår det väl att se om det blir mer stök nu när han sänder på Youtube.
2017-02-22, 13:58
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Köpte mat hos han i somras, förbannat god hamburgare! Han va trevlig mot mig men jag såg att han va lite speciell mot folk haha. Minns att en brud frågade om han hade vegetariska korvar och då va hon en fitta och kunde gå till häcken och käka blad istället.

Men jag tycker definitivt att han gjorde helt rätt när han dammade av pannan på idioten som spottar ut maten.
Folk som kallar den lilla högernäven och nypet med grillgaffeln för misshandel kan inte ha varit med om mycket i sitt liv haha. Snowflakes hela högen

Ja, det verkar ju vara enbart Snowflakes som handlar där. Människor som gillar att bli kränkta går dit. Jag väntar då han spelar "spelet" som han själv säger med fel människa. Då kommer folk fortsätta skratta åt honom, om än inte mer. Fast av andra skäl.

Jag kommer gå dit om jag befinner mig i den delen av världen någon gång. Men inte för att njuta av korven. Utan för att se om han krossar linjen.
Senast redigerad av Kravallen 2017-02-22 kl. 14:01.
2017-02-22, 14:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har kollat lagboken, och vad jag har förstått sedan länge är att man just inte får lägga filmmatrial på nätet, på andra människor.

Personen har absolut sina rättigheter att polisanmäla, om filmaren inte tagit ner filmen, efter att han/hon bett personen ta ner filmen. Det kan till och med bli en polissak, utan att personen kontaktat filmaren. För man skall själv vara medveten över att man faktiskt inte får filma hur som helst.

Dessutom skall Jesper tidigare fått tagit ner sin livestream, och bli undersökt av polisen, eftersom han livestamde utan tillstånd.

Men kameran lämnades tillbaka. Jag kommer inte exakt ihåg av det stod i media. Men någonting om att det är ett brott som är väldigt svårt att behandla eller något liknade. Så visst är det nog olagligt att filma personer och sedan lägga ut det på nätet. Visst, om personen tycker det är okej, så är det ju ingen brott. Men om personen könner sig kränkt av att bli filmad och sedan läggs matrialet ut på nätet är ju en helt annan femma.

Det var därför jag bad dig att skicka en källa, eftersom jag läst och hört tidigare att det faktiskt är ett brott. Så fort personen inte vill bli filma, och läggas ut på nätet. Så skall man lyssna på det. Gör man inte det, så gör man skyldig sig till brott, så har jag alltid trott det i alla fall. Och tror på det fortfarande tills någon kan skicka källa på något annat.

Dessutom känns det mer rimligt att det är olagligt att filma någon och sedan lägga ut på nätet.

Än att det skulle vara rimligt att filma/knäppa kort på någon/några och sedan lägga ut det. För att man är "upphovsman" och har stora rättigheter.

Återigen, om personen tycker det är okej, så är det en annan femma.

Det finns ingen lag som inskränker livestreaming på allmän plats. Man får filma folk på allmän plats utan vidare, men om man använder filmen för t.ex. reklam så måste man ha de medverkandes tillstånd. Det gör att korvgubben inte kan använda sitt streamande material med okända personer i t.ex. tv-reklam, men kan lägga upp det på sin hemsida utan problem om det inte sker i marknadsföringssyfte (det är här gränsen är lite oklar). Filman man i syfte att dokumentera etc så behövs inga tillstånd av de som medverkar i filmen och det är ju främst i detta syfte som han filmar.

Att han fick ta ner kameran berodde på att anmälaren trodde att det var frågan om automatisk kameraövervakning vilket inte var fallet och anmälan därför lades ner.
2017-02-22, 22:49
Medlem
Kravallens avatar
Jag fick PM:

Citat:
Tja
Jag har nytt konto så kan inte posta i Korvgubbetråden, så vore fint om du kunde posta detta.

" Nu har korvgubben polisanmält en snubbe och lagt ut hans uppgifter på facebook! Han är för dum för att förstå att killen har rätt men lade ändå upp klippet https://www.youtube.com/watch?v=ghZPKG8t0fA Om gubben vill ha krig låt han få krig anmält ALLT som ni kan tänka er både till Polisen.se och Livsmedelsverket.se Your going down gubbjävel! "
2017-02-23, 00:34
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag fick PM:

Bäst vore nog att försöka få honom att bli av sin försäljningsplats. T ex dokumentera att han inte städar ordentligt efter sig innan han lämnar platsen eller att han använder "sexistiska, homofoba och rasistiska" tillmälen mot sina kunder.

Utan sin försäljningsplats skulle han ha stora problem att klara sin försörjning, inte på många ställen man kan bedriva ocker på det där viset.
2017-02-23, 10:27
Medlem
Rokushikis avatar
Video där vår kära korvgubbe beter sig ganska äckligt mot en tjej som är hälften så gammal som han själv:

https://www.youtube.com/watch?v=XKwKzhSnoKI

"Du kan köra in korven i vilket stort hål som helst"
"Ta av dig tröjan så jag får se om du har några pattar hehe"
När tjejen frågar hur stor korven är "det största du någonsin fått hehe"

2017-02-23, 13:05
Medlem
kanelipullas avatar
Han är alltså 44 år eller? Men hur han pratar.. gör han mer som en 13 åring i hjärnan. Hans sätt att prata är enormt omoget och man skulle kunna tro att han fastnat i den åldern som en 13 åring.

Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Vet inte vilket klipp du letar efter, men detta är upplagt igår.
1:20 in torkar han upp vad någon spillde och kletar av det på en annan kunds burgare.
https://www.youtube.com/watch?v=nbO9EYpLe0k

Den där korvgubben är såå obehaglig så det finns inte. Att han får fortsätta på det där sättet.. hittar jag inga ord på. Ven faan har gett han rätten att röra någon på det där sättet?

Sen rör han i varje bröd med sina händer.. ska man inte använda papper eller handskar när man rör i någons mat?
Senast redigerad av Gromgutten 2017-02-24 kl. 08:45. Anledning: Trippelpost, använd "Citera flera"-funktionen.
2017-02-23, 13:23
Medlem
Deus-Culpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Sen rör han i varje bröd med sina händer.. ska man inte använda papper eller handskar när man rör i någons mat?

Du har aldrig käkat på en hamburgerrestaurang eller? Tror inte det finns någon kedja i Sverige där man inte tar i maten utan handskar när man lagar den.
2017-02-23, 13:27
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deus-Culpa
Du har aldrig käkat på en hamburgerrestaurang eller? Tror inte det finns någon kedja i Sverige där man inte tar i maten utan handskar när man lagar den.

Man anväder handskar i alla hamburgerrestaurager i Sverige! Kolla bara på MAX och Mcdonalds. Alla dom använder handskar!
2017-02-23, 13:51
Medlem
Deus-Culpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Man anväder handskar i alla hamburgerrestaurager i Sverige! Kolla bara på MAX och Mcdonalds. Alla dom använder handskar!

Man använder bara handskar när man tar i frysta råvaror som kött och kyckling. När man tillagar maten använder man inte handskar av den enkla anledningen att händerna är minst lika rena. Skillnaden mellan korvgubben och en hamburgerrestaurang är att de senare tvättar händerna flera gånger per timme.
2017-02-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns ingen lag som inskränker livestreaming på allmän plats. Man får filma folk på allmän plats utan vidare, men om man använder filmen för t.ex. reklam så måste man ha de medverkandes tillstånd. Det gör att korvgubben inte kan använda sitt streamande material med okända personer i t.ex. tv-reklam, men kan lägga upp det på sin hemsida utan problem om det inte sker i marknadsföringssyfte (det är här gränsen är lite oklar). Filman man i syfte att dokumentera etc så behövs inga tillstånd av de som medverkar i filmen och det är ju främst i detta syfte som han filmar.

Att han fick ta ner kameran berodde på att anmälaren trodde att det var frågan om automatisk kameraövervakning vilket inte var fallet och anmälan därför lades ner.
Jag tror fortfarande att det är en olaglig handling i det han gör. Man får inte filma någon för att sedan lägga upp matrialet på nätet. Så som jag förstått det så är det okej att filma på allmänplats, råkar någon synas är det okej så länge man inte lägger upp matrialet på nätet eller så.

Jag kommer fortsätta tronpå det, förens du eller någon kan bevisa att jag har fel. Som jag tillfrågat tidigare till dig, så vill jag gärna ha källa på det du snackar om. Jag kan nämligen inte hitta det själv, på det du säger är lagligt.

Och som jag sagt det tidigare, så känns det mer rimligt att man inte har rätten att lägga upp film matrial på nätet när någon syns, utan människornas tillstånd.

Det är låter bara knäppt att kunna filma på allmänplats, och människor syns på kameran. Människan skall inte akta sig och springa iväg bara för att någon filmar. Filmaren skall anpassa sig och respektera när någon ber om att ta ner kameran, om denne inte vill vara med på deras filmning.

Lyssnar inte personen och dessutom lägger upp matrialet på nätet. Har man absoluta rättigheter att polisanmäla händelsen.

Du får gärna skicka källa på det du pratar om. Skriv inte anledningar varför det är lagligt, utan skicka bara en enkel källa, så läser jag därifrån.

Sen är det självfallet en frågetecken ifrån min sida att ingen anmält händelsen angående hans filmning. Kanske är det så att ingen har något emot att han filmar än så länge?

Jag skall söka lite runt ännu mer, för att se om det stämmer det du säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in