2016-08-27, 15:03
Medlem
Förvånad att denna feta ursäkt till människa inte fått smaka knytnäve ännu.

Man betalar och äter visserligen korven på eget bevåg, det enda rätta vore att sluta handla av aset, men det är folk för dumma och för fulla för att göra.

En vanlig, trött korv kostar 50 kr och en fryspuck (hamburgare) tar den giriga juden 100(!)kr för.

Jesper Levin, heter han för övrigt.
Senast redigerad av Ritinkin 2016-08-27 kl. 15:08.
2016-08-27, 15:03
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
För att han är en try-hard. Han går på 18-åringar som är mindre än min lill-tå. Han står och svingar med näven bakom sin vagn och tror att han är skyddad.

Som sagt: en dag börjar han tjafsa med fel snubbe.

Jag var tvungen att stänga av när han började prata som en random blatte. Sjukt pinsamt.
2016-08-27, 15:04
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Hur menar du? Det är ju från hans kamera, skitsamma om det är hans 160-kilos flickvän eller han själv som lägger upp det. Tror inte han har övervakningstillstånd från länsstyrelsen. Jag har kollat 5-6 klipp på youtuben, blir förbannad på hans vidrighet och översittarattityd. Skulle vilja dra ner honom i bakluckan och köra ut han i skogen och trycka korv efter korv ner i hans stora fula käft

Det står att han har livestream på facebook, så går man dit har man accepterat avtalet. Annars får man köpa av en annan korvgubbe. Att han får filma där är ju uppenbart, du kan fråga han igen annars om så får du svaret att han har tillstånd.

Sen hans attityd är ju såklart förjävlig många gånger, men de flesta vet om den attityden, så går man dit får man ju räkna med att bli skojad på. Annars finns det flera 100 ställen till i Stockholm att äta på.
2016-08-27, 15:05
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
I den här videon bråkar han med en kvinna som vill ha tillbaka pengarna. Hon tycker att 50 spänn för en korv med bröd är för dyrt och det har hon rätt i. Hon får inget kvitto och senare i videon sprutar han ketchup mot kunden och kallar henne dumma jävla kärring.

Att en så här pajsare får ha tillstånd är förvånande.

https://www.youtube.com/watch?v=5yEVDuAVQL8

Hon beställer en korv med bröd. Han säger priset och hon ger honom pengarna. Han trycker in det i kassan och frågar minst två gånger om hon vill ha ett kvitto, vilket hon svarade nej på. Sen försökte hon sno med sig alla såserna när hon gick iväg.

Jag har blivit än mer förbannad om jag haft sådana kunder.

Hon lät ganska full också, svårt att resonera med en sådan kund
2016-08-27, 15:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det står att han har livestream på facebook, så går man dit har man accepterat avtalet. Annars får man köpa av en annan korvgubbe. Att han får filma där är ju uppenbart, du kan fråga han igen annars om så får du svaret att han har tillstånd.

Sen hans attityd är ju såklart förjävlig många gånger, men de flesta vet om den attityden, så går man dit får man ju räkna med att bli skojad på. Annars finns det flera 100 ställen till i Stockholm att äta på.

Nej, det är inte alls uppenbart. Att han får filma i sin vagn är uppenbart, men inte att han får filma kunder och människor som går och står framför vagnen.
2016-08-27, 15:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Hon beställer en korv med bröd. Han säger priset och hon ger honom pengarna. Han trycker in det i kassan och frågar minst två gånger om hon vill ha ett kvitto, vilket hon svarade nej på. Sen försökte hon sno med sig alla såserna när hon gick iväg.

Jag har blivit än mer förbannad om jag haft sådana kunder.

Hon lät ganska full också, svårt att resonera med en sådan kund

Han är SKYLDIG att ge kunden kvitto. Han tjänar nog mycket svart på denna verksamhet. Jag hoppas att Skatteverket granskar tjockisen.
2016-08-27, 15:11
Medlem
skippers avatar
Citat:
Nej, det är inte alls uppenbart. Att han får filma i sin vagn är uppenbart, men inte att han får filma kunder och människor som går och står framför vagnen.

Nej, en jävla gråzon kring det där med filmning. Skulle han hålilt i kameran eller haft den på huvudet hade allt varit i sin ordning, men anses kameran som fast monterad gäller andra regler.
2016-08-27, 15:12
Medlem
skippers avatar
Citat:
Han är SKYLDIG att ge kunden kvitto. Han tjänar nog mycket svart på denna verksamhet. Jag hoppas att Skatteverket granskar tjockisen.

Du är skyldig att erbjuda kunden kvitto, det finns ingen lag att du måste ge kunden kvittot om hon inte vill ha. Han verkar köra iZettle så det här är nog inte så mkt svartförsäljning heller. Det behövs ju inte heller med de priserna och ställen/tider han säljer på.
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Nej, en jävla gråzon kring det där med filmning. Skulle han hålilt i kameran eller haft den på huvudet hade allt varit i sin ordning, men anses kameran som fast monterad gäller andra regler.

Kameran är fastmonterad och då får man inte filma som han gör.
Medlem
Ferhs avatar
Verkar vara en riktigt otrevlig och narcissistisk skithög med aggressionsproblem, den typ av person man inte vill komma i kontakt med överhuvudtaget. Hade han varit anställd av någon annan så skulle han nog ha fått sparken rätt snabbt för sitt omogna beteende, så kanske är därför han är egenföretagare? Är väl bara en tidsfråga innan han retar upp fel person (dvs någon som är ungefär som han själv) och blir nedslagen och hamnar på sjukhus med, och det skulle han gott förtjäna precis som alla andra som beter sej på det där sättet mot folk.
2016-08-27, 15:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Du är skyldig att erbjuda kunden kvitto, det finns ingen lag att du måste ge kunden kvittot om hon inte vill ha. Han verkar köra iZettle så det här är nog inte så mkt svartförsäljning heller. Det behövs ju inte heller med de priserna och ställen/tider han säljer på.

Bara för att att han kör iZettle eller andra metoder betyder inte att det går lagligt till.
2016-08-27, 15:15
Medlem
skippers avatar
Citat:
Kameran är fastmonterad och då får man inte filma som han gör.

Då gäller regler att det skall markeras att det är kamerövervakad samt en viss gräns, kan inte exakta cm, hur långt ut på gatan du filmar. Med tillstånd får du ha en kamera som visar ett entréområde till exempel.

Det är många lagar som måste harmoniseras med alla de nya mobila försäljningsvägarna, helt klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in