Barn på bussen är det absolut värsta som finns. Råkade ut för en liten jävla illbatting som var helt galen. Satt ganska långt bak i bussen, och tror ni inte att den lilla illaluktande vandalen på 8-9 år sätter sig brevid mig?
Han frågar vad jag heter, xxxxxxx svarade jag och stoppade in hörlurarna i öronen och hoppades innerligt att han skulle låta mig vara då jag haft en lång jobbig dag och dessutom hade jag en bultande huvudvärk. Jag fäster blicken på en telefonstolpe utanför fönstret för att slippa titta på ungen.
Och vet ni vad ungen gör nu?
Han rycker ut en av mina hörlurar och fortsätter skrika i mitt öra.
Jag säger till honom vänligt men bestämt att han ska ge fan i mig, stoppar i pluggen i örat igen och drar luvan över huvudet på mig själv för att slippa se på skiten. Då ser jag att en polare hoppar på bussen så jag går och sätter mig brevid honom istället.
Ungen går du till några andra killar på bussen som han envist kallar "fuling" och "pucko" hela vägen hem.
Under platsförflyttningen tappade jag en av gummipluggarna på mina dyra hörlurar och detta märker jag inte förens jag hoppat av vid min hållplats.
Äckliga småbarn, det borde finnas burar på bussar och tåg för såna.