2005-12-13, 08:00
Medlem
East Clintwoods avatar
Värst på offentliga kommunikationsmedel är tyvärr inte barn, det är alla 15-25-åringar som sitter med fötterna på sätet, som skriker, luktar illa, talar högt och ljudligt i mobilen, svär i var och varannan mening och säger "typ, "ba", "liksom", pekar på folk et cetera. Och sitter de i grupp är det etter värre. Små barn gör ju fel för att de inte vet bättre men dessa degenererade tonåringar och äldre de har ingen hyfs, vett, stil eller profil alls, de är bara drägg. Och visst, tjejerna är värst ljudmässigt, men att smutsa ned och ta plats där är killarna värst. FÖRBJUD ungdomar på bussar, tåg, tunnelbanor et cetera.

Ahhh, vad skönt att få lätta på trycket.
Citera
2005-12-13, 13:58
Medlem
Squalos avatar
Ja, ibland måste man lätta på trycket. Jag tycker inte fjortisbrudarna är så mycket att hänga upp, däremot är killarna med skorna på sätet värre. Men jag tycket sällan de gör något större väsen av sig i andra fall... Nä, småungar mellan 0 och 15 år är då värre. Enligt min mening.
Citera
2005-12-13, 14:03
Medlem
Don Cribiaris avatar
Äsch.. Det mesta av det som nämnts är saker man väljer utsätta sig för då man frivilligt transporterar sig med kollektivtrafik. Trivs man inte med situationen finns alternativ i taxi eller bil, eller att avskärma sig med hjälp av mp3.. Trivs man inte bland folk kanske man bör överväga att bosätta sig någonstans där chansen att stöta på folk är mindre, typ Norrland..
Citera
2005-12-13, 14:14
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
Äsch.. Det mesta av det som nämnts är saker man väljer utsätta sig för då man frivilligt transporterar sig med kollektivtrafik. Trivs man inte med situationen finns alternativ i taxi eller bil, eller att avskärma sig med hjälp av mp3.. Trivs man inte bland folk kanske man bör överväga att bosätta sig någonstans där chansen att stöta på folk är mindre, typ Norrland..

Jag trivs bara inte med en viss sorts folk. Typ små folk, som gör mycket ljud.

När man åker kollektivt ska man sitta ner och hålla käften, för allas trevnad.

Idag när jag åkte buss kom en gammal kärring och satte sig bredvid mig. Tanten, som var minst 75, hade grå mjukisbyxor, svarta sportskor med rosa skosnören, stickade vantaro ch mössa, och en stor svart päls! Fy fan va vidrigt!
Citera
2005-12-13, 18:08
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Får att jämna ut energin mellan ont och gott kan jag ju säga att jag också tagit hand om ett fyllo som höllpå i samma stil och som fick stryk av 4 killar när han gick av spårvagnen efter att ha kallat dom blattesvin. .

Dom sparkade ner honom rätt så illa. Alla satt och flämtade och tyckte det var så hemskt. Men var det någon som gick ut för att se hur det gick med honom? Nä knappast.

Skulle nog inte heller hjälpt det där fyllot i den situationen.
Citera
2005-12-13, 20:17
Medlem
Barn på bussen är det absolut värsta som finns. Råkade ut för en liten jävla illbatting som var helt galen. Satt ganska långt bak i bussen, och tror ni inte att den lilla illaluktande vandalen på 8-9 år sätter sig brevid mig?
Han frågar vad jag heter, xxxxxxx svarade jag och stoppade in hörlurarna i öronen och hoppades innerligt att han skulle låta mig vara då jag haft en lång jobbig dag och dessutom hade jag en bultande huvudvärk. Jag fäster blicken på en telefonstolpe utanför fönstret för att slippa titta på ungen.

Och vet ni vad ungen gör nu? Han rycker ut en av mina hörlurar och fortsätter skrika i mitt öra. Jag säger till honom vänligt men bestämt att han ska ge fan i mig, stoppar i pluggen i örat igen och drar luvan över huvudet på mig själv för att slippa se på skiten. Då ser jag att en polare hoppar på bussen så jag går och sätter mig brevid honom istället.

Ungen går du till några andra killar på bussen som han envist kallar "fuling" och "pucko" hela vägen hem.

Under platsförflyttningen tappade jag en av gummipluggarna på mina dyra hörlurar och detta märker jag inte förens jag hoppat av vid min hållplats.

Äckliga småbarn, det borde finnas burar på bussar och tåg för såna.
Citera
2005-12-13, 21:52
Medlem
3dos avatar
jag o min komis satt i bussen för nåra dagar sedan, då kommer det in en dagmamma med nåra små äckel (5 år kanske) och ställer sig brevid där vi sitter. då får en unge helt damp o börjar sjunga o dansa Då trycker min kompis sitt pekfinger rakt mellan ungens revben och ungen skriker till sedan blir han tyst .. han dagmamma märkte ingenting
Citera
2005-12-16, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3do
jag o min komis satt i bussen för nåra dagar sedan, då kommer det in en dagmamma med nåra små äckel (5 år kanske) och ställer sig brevid där vi sitter. då får en unge helt damp o börjar sjunga o dansa Då trycker min kompis sitt pekfinger rakt mellan ungens revben och ungen skriker till sedan blir han tyst .. han dagmamma märkte ingenting

Lyckades han få tyst på en kille som är 5 år. Det var starkt. "ngr små äckel" kul om du skulle använda samma fras när du själv får barn. (om du kan). Skulle vilja se din reaktion när jag kliver fram mot ditt barn och trycker in ngr fingrar i bröstkorgen. Då bjuder du på nästa bira? Fy fan vad vidrigt att vara stolt över tilltaget. Såg inte Dagmamman. Sprang ni och gömde er efteråt.
Citera
2005-12-16, 08:54
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3do

Tufft.

Den dagen jag får barn och du skulle göra samma sak mot mitt barn skulle dina revben endast bestå av flisor kan jag vänligen meddela.
Citera
2005-12-16, 15:27
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. B. A:son
Lyckades han få tyst på en kille som är 5 år. Det var starkt. "ngr små äckel" kul om du skulle använda samma fras när du själv får barn. (om du kan). Skulle vilja se din reaktion när jag kliver fram mot ditt barn och trycker in ngr fingrar i bröstkorgen. Då bjuder du på nästa bira? Fy fan vad vidrigt att vara stolt över tilltaget. Såg inte Dagmamman. Sprang ni och gömde er efteråt.
Men vafan, hur dumma är ni?
Ungjäveln började ju!

Även om det kanske var lite väl mycket med att skada barnet då han bara störde de andra lätt.
Citera
2005-12-16, 15:52
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Tufft.

Den dagen jag får barn och du skulle göra samma sak mot mitt barn skulle dina revben endast bestå av flisor kan jag vänligen meddela.

För att han petade på ungen? Varför ska vi behöva lida för att vissa människor inte har fungerande preventivmedel?
Citera
2005-12-16, 19:34
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
För att han petade på ungen? Varför ska vi behöva lida för att vissa människor inte har fungerande preventivmedel?

För att vi andra tvingas lida för att somligas föräldrar inte hade det...

Allvarligt talat, barn är barn och dom provar sig fram. Är det någon man kan beskylla för att vissa av dom är jobbiga så är det deras föräldrar. Dom har ALLT ansvar för hur ungen beter sig. Jag tror iofs att många kommer att ändra åsikt ang. barn när dom själva inte längre är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in