2007-04-06, 22:49
Medlem
Foqnaxs avatar
Kan det inte vara så att det handlar om bekvämlighet att ha väskan bredvid sig, och att man sedan inte inser att någon annan vill sitta?
Citera
2007-04-06, 23:05
Medlem
Rizados avatar
Visst är det irriterande, men inget mot småungarna som inte vågar gå längre bak än till mitten trots att det finns lediga platser längre bak så man blir fastklämd mellan en tjockis och en stinkande alkis det sprutar ut en dl tjära ur varje gång han hostar. Det värsta är nog de rökande alkisarna

Apropå ta upp två säten. En annan sak som är jobbig är när det kommer någon som egentligen tar upp två säten och sätter sig brevid än.

(You know what really grinds my gear...)

Citat:
Ursprungligen postat av Foqnax
Kan det inte vara så att det handlar om bekvämlighet att ha väskan bredvid sig, och att man sedan inte inser att någon annan vill sitta?
Om man inte inser att någon annan vill sitta då hela bussen är full och folk står hela vägen...
Citera
2007-04-06, 23:34
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Visst är det irriterande
Hur jobbigt är det egentligen att bara fråga?
Citera
2007-04-06, 23:45
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.jäger
Hur jobbigt är det egentligen att bara fråga?
Öhhhh? Hur jobbigt är det att inte lägga sin väska på sätet brevid? Okej om man har massor med packning och grejer med sig men det brukar ju vara en tom väska som ligger på halva sätet. Vadå social fobi? Om man ska åka buss får man fan ta å övervinna den.
Citera
2007-04-06, 23:57
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Öhhhh? Hur jobbigt är det att inte lägga sin väska på sätet brevid? Okej om man har massor med packning och grejer med sig men det brukar ju vara en tom väska som ligger på halva sätet. Vadå social fobi? Om man ska åka buss får man fan ta å övervinna den.
Socialfobi?? har du läst mitt inlägg?

För mig känns det rätt naturligt att bara lägga väskan bredvid sig.. å inte fan är det jobbigt att fråga det om något är väll socialfobi?
Citera
2007-04-07, 00:07
Medlem
filofaxs avatar
Sätter du dig på folks väskor? Är det inte mycket trevligare att fråga "ursäkta, är det ledigt här?"

Har också lagt märke till fenomenet. Brukar ta undan väskan om fler människor går på och sittplatsen behövs.
Citera
2007-04-07, 00:08
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Socialfobi?? har du läst mitt inlägg?

För mig känns det rätt naturligt att bara lägga väskan bredvid sig.. å inte fan är det jobbigt att fråga det om något är väll socialfobi?
Fan va du verkar känna dig träffad. Någon skrev om socialfobi så jag skrev vad jag tyckte om det. Mitt första inlägg handlade ju inte ens om väskor på sätet brevid och var inte riktad mot dig öht.
Citera
2007-04-07, 00:10
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag sätter mig längst ut & placerar min väska på det andra sätet för att slippa frottera mig med folk. Har lättare bacillfobi plus att jag hatar att trängas brevid någon.
Men blir det fullpackat så är det klart att jag flyttar på min väska.
Citera
2007-04-07, 00:11
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Sätter du dig på folks väskor? Är det inte mycket trevligare att fråga "ursäkta, är det ledigt här?"
+1

Citat:
Fan va du verkar känna dig träffad. Någon skrev om socialfobi så jag skrev vad jag tyckte om det. Mitt första inlägg handlade ju inte ens om väskor på sätet brevid och var inte riktad mot dig öht.
Men tråden handlar ju om sätet bredvid..
Citera
2007-04-07, 00:13
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
+1
Hm.. Så vi är i samma lag? Du verkar lite väl okänslig, tycker jag när jag läser det du har skrivit. Ibland tycker jag att det är läskigt att prata med främmande människor och rösten kan stocka sig när jag generat frågar om sätet är ledigt. Skulle ju vara snällt av dig att känna av om det faktiskt är så att sätet behövs och då gör plats.
Citera
2007-04-07, 00:17
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Hm.. Så vi är i samma lag? Du verkar lite väl okänslig, tycker jag när jag läser det du har skrivit. Ibland tycker jag att det är läskigt att prata med främmande människor och rösten kan stocka sig när jag generat frågar om sätet är ledigt. Skulle ju vara snällt av dig att känna av om det faktiskt är så att sätet behövs och då gör plats.
jo, det e klart att man gör det ibland när man ser att det blir fullt.. men ibland sitter man ju i andra tankar. det enda man behöver säga är ju egentligen ursäkta.. då brukar ju dom flesta fatta vad man menar..

anledningen till att jag reagerade så starkt va att man ska va så himla "svensk" aldrig inte äns det minsta komma i närheten att öht störa någon annan så att den blir tvungen att prata med en.. för det vore ju jätte läskigt.. som mitt exempel tex.
Citera
2007-04-07, 00:20
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
jo, det e klart att man gör det ibland när man ser att det blir fullt.. men ibland sitter man ju i andra tankar. det enda man behöver säga är ju egentligen ursäkta.. då brukar ju dom flesta fatta vad man menar..

anledningen till att jag reagerade så starkt va att man ska va så himla "svensk" aldrig inte äns det minsta komma i närheten att öht störa någon annan så att den blir tvungen att prata med en.. för det vore ju jätte läskigt.. som mitt exempel tex.
Ja, jag förstår vad du menar.

Då är vi överens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in