Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-15, 09:14
  #1
Medlem
Citat:
Jag har fått nog av alla jävla förseningar, och inte får man någon ersättning alls ifall det händer någonting, I går vart jag tre timmar!!! sen på pendeln, och inte ens en smörgås fick man av snålSJ!!!!!!!=(
Nej, det blir nog svårt att få ersättning (eller smörgåsar) av SJ. Försök med SL istället...

Citat:
SLs resegaranti

Ibland händer saker i trafiken som inte borde hända. Genom vår resegaranti kan du få ersättning för taxiresa om du riskerar att bli mer än 20 minuter försenad.
http://www.sl.se/
Citera
2003-07-15, 10:07
  #2
Medlem
Quektimas avatar
SJ är ett stort skämt som kommer at konka i december.
Den 1 december inför de en resegaranti som innebär att man får sina pengar tillbaka om tåget är försenat enligt följande:

Restid Försening
<60 min minst 20 min
60-120 min minst 40 min
>120 min minst 60 min

Fast de kanske klarar sig eftersom de har en ny affärsstrategi:
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Forsberg VD i SJ AB
- Om vi ska kunna få SJ lönsamt och vässa vår konkurrenskraft måste vi göra rejäla förändringar.
Vi ska till exempel bli bättre på att köra tåg när folk vill åka.

8O Lysande Sickan!
Citera
2003-07-15, 11:19
  #3
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Har inte SJ börjat med något som att man har garanti att man verkligen ska hinna fram i tid.

Dvs, om man blir alltför försenad så kan man kräva genom SJ t.ex. en taxi som skjutsar en till sin ändstation..
Citera
2003-07-15, 11:22
  #4
Medlem
colds avatar
nej inte det...de kommer de inte att göa heller, utan man får ersättning iaf resan blir föesenad, se inlägg ovan
Citera
2003-12-27, 05:38
  #5
Medlem
TWATEs avatar
Kollektivtrafik och spörsmål däromkring [sammanfogad /mod]

Tjenare!
Har en mycket enkel, å kort fråga, nån som vet om det är 230V innuti tunnelbanorna? Allts, till lampor etc.
Min första tanke är att det är det, men egentligen kan dom ju transformeraom strömmen till vad som hällst.. Aja.. Nån som vet...?
Citera
2004-01-01, 02:39
  #6
Medlem
det är vanlig spänning där 380 /220 .. men tåget går på 600 volt lik om ja inte misstar mig om det inte är ändrat
Citera
2004-01-02, 18:33
  #7
Medlem
700V likström i strömskenan. I tåget vet jag faktiskt inte.
Citera
2004-05-13, 22:27
  #8
Medlem
paulie_walnutss avatar
roligt i tunnelbanan

är det nån som har en länk till en intervju gjord av en invandrare med en spärrvakt. Det är en klassiker men jag hittar ingen länk till den. Är det nån som kan hjälpa?
Citera
2004-05-13, 23:27
  #9
Medlem
Jaggers avatar
Var har du hört den? Vi fick höra den i plugget och det var enligt radioläraren en stor grej, för det var inte många som hade hört det där. Lite känsligt som han sa eftersom kllen inte var etnisk svensk. Han ljög väl då. Anledningen till att den där killen låter som att ha är efterbliven är att han inte kopplat bort återljudet till öronen. Alltså hör han vad han själv säger med en halv sekunds fördröjning. Av någon cerebral anledning ställer det till det i hjärnan till den grad att man inte själv hör att man pratar som om man fått i sig ett helrör. Kul grej faktiskt men jag vet inte var man kan få tag i den, eller föresten, bryt dig in på JMK:s radioavdelning, det är det enda råd jag kan ge .
Citera
2004-05-29, 02:11
  #10
Medlem
Vem distribuerar alla tiggarlappar i tunnelbanan?

Hej!
Jag vet inte om detta är rätt ställe men jag postar här ändå.

Som rubriken lyder undrar jag vart alla dessa lappar som tiggarna lämnar på sätena i Stockholms tunnelbana kommer ifrån, är det någon som vet?

Det händer tamigfan varje dag att någon lämnar en sådan lapp på sätet där man sitter, en lapp som är skriven på mer eller mindre perfekt svenska men när man sen ska säga något till tiggaren förstår denne inte ett ord av vad man säger. Tiggarna är inte heller konsekventa, jag har sett samma tiggare med olika sorters lappar.

Finns det något företag som distribuerar dessa lappar, och i så fall, hur fan tjänar de några pengar på det...tiggarna går ju oftast tomhänta av t-banevagnarna.

Ganska idiotisk tråd, men jag vill verkligen veta.

Tack
Citera
2004-05-29, 03:35
  #11
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Vitt vad jag har hört så ska det vara typ rumäner eller något.
shit, jag hörde att det var skåningar, det är därför man inte fattar vad dom säger trots att svenskan är bra skriven på lapparna.
Citera
2005-01-12, 23:57
  #12
Medlem
Bademjoons avatar
SJ:s resegaranti

Någon som vet om man kan få pengar om tåget ställs in pga stormen?

Köpte biljett, tåget ställdes in, blev ombokad för nästkommande dag. Jag undrar om ag kan få cash från SJ nu - eller om det inte gäller vid "force major".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback