2005-04-14, 18:01
Medlem
Klickens avatar
Spelar igen större roll var jag sitter. Brukar försöka hitta en plats så jag får sitta själv, vanligtvis brukar det vara ganska långt fram i bussen eller ungefär i mitten. Brukar aldrig sätta mig långt bak.
Citera
2005-04-14, 18:06
Medlem
rebbans avatar
Jag sitter alltid över bakaxeln vid mittgången.
Det är den säkraste platsen i bussen.
Har för mycket erfarenhet och varit på seminarium om tung räddning där det fansn statestik om vilka plaser i bussen som va farligast bla.

Föredrar bil före buss
Citera
2005-04-14, 18:19
Medlem
__olofs avatar
Där jag behagar, gillar inte blyga människor som gör allt för att undvika kontakt med folk som dom inte känner, skulle det döda att säga ett ord för mycket eller? (ja om vi inte pratar om ett ord för mycket till folk som lasermannen etc)

edit: Måste ju berätta om en rolig sak som hände när jag åkte buss.

Jag kliver in i bussen där endast 2 människor sitter innan mig (En bebis i en barnvagn som står där dom brukar, en fader till bebisen som står med ryggen mot mig och pysslar med sin unge.) Jag tar platsen ovanför barnvagnsplatsen i tron om fadern sitter bredvid sin unge, men icke! Efter 1 minuts pysslande sätter han sig bredvid mig, han såg inte att jag satt där utan blev lite förvånad när vi delar ett dubbelsäte, helt ensamma förutom bebisen och chaffören, känner inte varandra heller.
Citera
2005-04-14, 18:21
Medlem
-jOE!s avatar
Har egentligen ingen betydelse alls.. men jag sitter helst nära en utgång, av praktiska skäl.
Citera
2005-04-14, 18:30
Medlem
_herman_s avatar
Oftast i mitten av den bakre sektionen på höger sida. Vet ej riktigt varför, det har bara blivit så.
Citera
2005-04-14, 19:46
Medlem
mamma mus avatar
Längst fram...
Allra längst fram eftersom jag är bussförare
Åker annars aldrig buss..
Citera
2005-04-14, 21:23
Medlem
linuxs avatar
Man får ju knappt plats med benen nånstans i bussen dessa dagar, dom spar ner på allt, letar bara efter en rymlig plats, vid en tvärnit kan man ju få benen krossade
Citera
2005-04-14, 21:48
Medlem
Knudsons avatar
Sitter helst precis bakom dörren i mitten. Annars föredrar jag främrd delen .
Citera
2005-04-14, 22:06
Medlem
Har nyss hört att det är farligast att sitta på höger sida vid fönstret. Iume att bussen kan köra av vägen och tippa åt det hållet och du kläms ihjäl!

Där sitter man aldrig igen...
Citera
2005-04-14, 22:11
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weezor
Har nyss hört att det är farligast att sitta på höger sida vid fönstret. Iume att bussen kan köra av vägen och tippa åt det hållet och du kläms ihjäl!

Där sitter man aldrig igen...

Det är lika farligt att sitta på vänster sida vid fönstret.
Då rasar man ner och landar på fönstret på högersida och slår sönder den med kroppen.
Varit på seminarium på rosersberg om bussolyckor och då hade dom statestik på vilka platser som flest omkomm på.

Om du tänker platserna från vänster 1.2 Mittgång 3.4

Så är plats 4 farligast sen kommer 1 och efter det 2 och sist 3.
Sitter man vid bakaxeln nånstans så satt man bäst när det gäller var i bussens längdriktning man kan sitta.

Ska se om jag hittar mina papper från det seminariumet och kolla om jag hittar exakt info. Faktan va från dom allvarligaste bussolyckerna i sverige under ett gäng år.
Citera
2005-04-14, 22:21
Medlem
Jag sitter överallt förutom den där trånga platsen bakom föraren. Jag sätter mig förövrigt närmast fönstret utan att lägga ngt på platsen närmast gången ! Jag hatar själviska idioter som "bokar upp" 2 sittplatser helt själva ! Ett par gånger har jag satt mig brevid sådana idioter bara för att djävlas...

Mvh...
Citera
2005-04-15, 07:41
Medlem
Jag sätter mig oftast längst bak om jag ska åka långt. Med lokalbussen spelar det ingen roll för mig var jag sätter mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in