Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 12:10
  #1
Medlem
http://ec.europa.eu/consumers/consum...g/index_en.htm

http://www.inquisitr.com/3458500/no-...-of-play-time/

Tyckte spelet var roligt de första timmarna, som många andra. Sedan vart de bara utför. Har inte tagit mig till "Centrum av universum" men tydligen ska det vara riktigt jävla dåligt "slut" på spelet.

Som andra länken lyder så har de 3 företagen böjt på sina regler kring Refunds för detta spelet.


Kan mediamarkt ta tillbaka spelet tro? Obviously öppnat & använd skiva...


(Vet inte om detta blir rätt ställe att lägga tråden, flytta gärna rätt den om det blev fel)
Citera
2016-08-28, 12:22
  #2
Medlem
Min erfarenhet är att dom relativt hårda på media märkt. Repa skivan och gå tillbaka och säg att spelet inte fungerade och nu är du intresserad av ett nytt då en bekant köpt ett likadant som du fått. Kräv att få häva köpet.
Citera
2016-08-28, 12:27
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Fråga dem, de verkar inte ha någon officiell "refund" policy för detta spelet specifikt som t.ex Steam har. Detta är helt frivilligt och inget man kan kräva av en handlare.

Deras standard för återbetalning är (fetat):

https://mm-se-se.custhelp.com/app/an.../a_id/4667/c/9

Citat:
Jag är inte nöjd med min produkt, får jag returnera den?
Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss på Media Markt. När du handlar i vår webbshop räknar vi 30 dagar från den dag du tog emot din produkt.

Återbetalning sker alltid på samma sätt som vid köptillfället. Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten och dess förpackning är i nyskick.*

Produkten kan returneras i ditt närmaste varuhus. Läs mer om hur du returnerar en hemlevererad produkt här.

*Öppet köp gäller ej på abonnemangsknutna produkter, värdebevis, hygienprodukter, förbrukningsvaror och specialbeställningar. Mjukvara, spel, film, musik och mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning. Ångerrätt enligt konsumentköplagen gäller inte försäljning till företag
Citera
2016-08-28, 12:28
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Flyttar till juridik då frågan snarare handlar om konsumenträtt än spel.

Spel: Allmänt --> Juridik
/Moderator
Citera
2016-08-28, 12:29
  #5
Medlem
Ringde till deras kundsupport & frågade, nämnde då att Sony och Steam har böjt på sina regler om detta. Hon svarade att det är möjligt att det går då, men att jag får åka dit & fråga.
Citera
2016-08-28, 12:29
  #6
Medlem
Min erfarenhet är att dom relativt hårda på media märkt. Repa skivan och gå tillbaka och säg att spelet inte fungerade och nu är du intresserad av ett nytt då en bekant köpt ett likadant som du fått. Kräv att få häva köpet.
Citera
2016-08-28, 13:32
  #7
Medlem
Står i kö för reklamation nu på mediamarkt, vi får se vad dom säger.

Hoppas vara personen jag får prata med kan någonting om spel...
Citera
2016-08-28, 13:49
  #8
Medlem
Uppdatering: jag vet inte om jag hade tur eller vad det va, men det var en turk som hade hand om returer osv. Så fråga dom om någon bara skulle ha återköp dvs jag.

Behövde inte förklara någonting om lagar eller att Sony, steam osv tar tillbaka spelen och ger pengar tillbaka.

Tror denna turk inte orkade diskutera bara.

Men pengarna får jag iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback