2016-08-27, 00:01
Medlem
brutenbryggas avatar
Sedan är jag ju väldigt skeptisk till det dataunderlag som ligger till grund i forskningsundersökningar om brott i Sverige idag. Särskilt då i stökiga förortsområden. Och anledningen till att jag är så skeptisk är att ett jävligt stort antal av alla brott (som människor upplever till vardags) INTE anmäls. Mörkertalet i statistiken är förmodligen jävligt stort och resultaten i undersökningarna är därför med stor sannolikhet ordentligt snedvridna. Edit: Vilket så klart och med glädje utnyttjas av nuvarande vänsterfärgade forskare. Det är julafton varje dag för en forskare med vänstertoning i Sverige just nu.
Senast redigerad av brutenbrygga 2016-08-27 kl. 00:07.
Citera
2016-08-27, 00:04
Moderator
OYs avatar
Hur kan JS veta allt detta, vilket underlag har han i sin forskning, vad jag känner till så registreras inte etnicitet i samband med en brottsanmälan? Hur vet JS vilka brott som har begåtts av invandrare?
Citera
2016-08-27, 00:05
Bannlyst
Han är väl en jude?

Det förklarar allt.
Citera
2016-08-27, 00:08
Medlem
Den idioten borde beläggas med förbud att ens yppa något om kommande väder än mindre om kopplingar om invandring och brott.

Sista siffran jag hörde gällande antalet invandrare i fängelser kontra etniska landsmän var för tex Frankrike 85% kontra 15%.
Norge tror jag hade 50/50.

Så med denne idiots logik så skulle alltså Frankrikes 85% invadrarfängelsekunder varit fransoser om de inte hade haft någon invandring?

Vad som är värst är dock inte att denne snicksnackare och riksmongot arnstrad släpps in i media utan att det sitter politiker och myndighetschefer runt om i landet som läser gojan och inte protesterar (trots att de har faktan) utan bara "tiger o samtycker".
Senast redigerad av MrStreamer 2016-08-27 kl. 00:19.
Citera
2016-08-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jerzy Sarnecki har rätt. Det finns flera studier i detta område både ur sociologisk och ekonomisk aspekt. Att antalet brott inte är högt koncentrerat bland invandrartätta områden bekräftas bland annat av professor Stefan Fölster (Reforminstitutet)
http://www.dn.se/debatt/sociala-problem-vanligast-i-orter-med-fa-invandrare/

Den artikeln har redan sågats här på flashback.

(FB) Stefan Fölster: ”Sociala problem vanligast i orter med få invandrare"

Felet är, vilket de flesta efterhand insåg, att
1. Man inte kan jämföra tidigare bruksorter där det INTE FINNS JOBB och folk flyttar bort från (även invandrare) med orter där det FINNS jobb och folk (inkl invandrare) flyttar till.
2. Att Fölster klumpar ihop alla kranskommuner till storstäderna med huvudkommunen, och därmed sopar bort förortsproblemen.

Du MÅSTE ju känna till den här kritiken om du är intelligent nog att leta fram artikeln, vilket får mig att misstänkta att du är ett troll.

Ange ljugar-jerzy funderar jag f ö över
1. Anmälningsbenägenheten. Anmäler man en misshandel om man går i Tensta och blir nerslagen? I det område jag bodde var det väldigt sällan någon anmälde misshandel, jag visste faktist inte att misshandel var olagligt tills jag var runt 16-17 år.
2. Typ av brottslighet. Klumpar man ihop all brottslighet är nog sannolikt att svenskar blir fällda lika ofta som utlänningar. Typ för bokföringsbrott, eller att ha anmält VAB felaktigt eller rattonykterhet. Medan överrepresentationen för utomeuropéer vad gäller våldtäkt är 10-20 gånger högre (beroende på land).
3. Klumpa ihop alla "invandrare". Som sagt i punkt 2 har utomeuropéer betydligt högre våldtäktsbenägenhet. Däremot har t.ex. inte finnar och polacker alls lika hög överrepresentation. Finnar var tidigare vår största invandringsgrupp (kanske är fortfarande), vilket påverkar totalen om man klumpar ihop alla "invandrare". Men svenskar har aldrig haft så särskilt mycket emot de finländska invandrarna, det är inte finnar vi är rädda för när vi är ute och går på kvällen, det är inte finnar som kastar sten på ambulanser eller gruppvåldtar eller misshandlar svenskar 'för att de är svennar'.

Äsch, gruppen PK-Sveriges Fanboys är ständigt krympande oavsett. Intelligenta fritänkande människor har tappat tron på ljugarna. En liten grupp godhetsapostlar delar dessa vinklade artiklar mellan sig och håller uppe skenet, men ingen utomstående blir längre övertygad.

Ljugar-jerzy gör detta debattinlägg för att bemöta kritiken om varför det inte går att få tag på statistik på invandrares överrepresentation vad gäller brottslighet. Man hänvisar till socioekonomiska faktorer. Men varför kastar inte svenska fattiga barn sten på ambulanser eller gruppvåldtar? Jag vill återigen hänvisa till min punkt 2. TYP AV BROTTSLIGHET.
Samt punkt 1. Inte fan går du och anmäler nån från områdets lokala gäng. Polisen är den SISTA man går till om det händer nåt i utanförskapsområdet.
Citera
2016-08-27, 00:35
Medlem
Aurochss avatar
Varför får komiker som Jerzy Sarnecki och Henrik Schyffert så stor uppmärksamhet i media när de yttrar sig om saker de inte förstår sig på? Jag tycker de kan gå tillbaka till att gästa parlamentet eller vilket humorprogram pöbeln nu ser på.
Citera
2016-08-27, 00:38
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Varför får komiker som Jerzy Sarnecki och Henrik Schyffert så stor uppmärksamhet i media när de yttrar sig om saker de inte förstår sig på? Jag tycker de kan gå tillbaka till att gästa parlamentet eller vilket humorprogram pöbeln nu ser på.

Därför de säger vad som förväntas av dem. Vad dem säger har ingenting med verkligheten att göra utan enbart propaganda för att Europa ska ta emot så många från MENA som möjligt så det blir motsättningar.
Citera
2016-08-27, 00:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Vart ska vi utvisa Jerzy Sarnecki till?, när dagen kommer.
Citera
2016-08-27, 00:45
Medlem
Flammarions avatar
Här ser ni lösningen på problemet med överrepresentationen och vems ansvaret är, det handlar om att samhället inte "integrerat" problemet.

"Förr eller senare kommer de som har invandrat hit, deras barn eller barnbarn att skaffa sig utbildning och arbete och lämna den fattiga förorten. Hastigheten på denna process beror i stor utsträckning på samhällets förmåga att integrera de människor som kommer hit."
Citera
2016-08-27, 01:04
Medlem
Jag är så trött på denna typ av Kalle Anka-forskning som utförs av personer som saknar kunskap av statistik och som drar slutsatser utifrån ett personligt perspektiv som de har redan studien utförs.

Som i det här fallet så har "forskaren" redan sin utgångspunkt klar innan studien utförs: "Invandrare begår inte fler brott". Sedan hittar man något nonsenssamband som stödjer ens ansats och känner sig nöjd med sin studie.

Detta är ren lobbyforskning, beställt av PK-vänstern och har inget med verkligheten att göra.
Citera
2016-08-27, 01:06
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloaksajtaren
Är myten om risk för ökad invandringsbrottslighet för alltid begravd?

Innebär detta vetenskapliga bevis att vi lugnt kan öka invandringen?

Övriga tankar om vetenskapen i artikeln?

På enkel svenska: Tesen är alltså att vissa invandrare inte är överrepresenterade i grov brottslighet för att de är invandrare utan för att det bland dem finns ett koncentrat av trasproletariat, missanpassade och socialfall.

Oavsett vilket blir ju slutsatsen rimligen att man inte gärna vill ha sådana personer i Sverige eller hur? Blir deras beteende mindre provocerande och samhällskadligt om det förklaras av klass och socioekonomi?

Jerzy S ägnar sig åt att producera sofismer mot betalning.

Jag struntar i förklaringsmodellen. Jag nöjer mig med att konstatera att folk troligen inte vill ha den här skitkriminaliteten på gatorna. Oavsett vad den beror på.

Jag har ett förslag: börja screeena inflödet för att sortera bort de värsta exemplaren - Elin Krantz mördare var när han anhöriginvandrade redan dömd i USA. Hittar man på något jävelskap här bör man ut tämligen omgående. Bestämmelser som inskränker möjligheterna att utvisa utländska brottslingar bör upphävas.

Ändring:

Den där om dödligt våld igen. Fler överlever med svåra trauman och som grönsaker eftersom akutvården gör framsteg, helikoptrarna är fler och snabbare och alla kan ringa 112 med en mobil. Som indikator på ett tryggare och mindre brottsligt samhälle är och förblir det skit.
Senast redigerad av NSO 2016-08-27 kl. 01:31.
Citera
2016-08-27, 02:31
Medlem
Folk törs inte ens gå ut på kvällarna i invandrartäta områden och jag som bor i ett svenskt område oroar mig inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in