2016-08-27, 02:34
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Gud vad skönt att veta annars hade det ju varit ute med sverige. Jag undrar jag vad som är anledningen. Var det inte någon som nämnde vädret?
Citera
2016-08-27, 04:37
Medlem
Pungsvings avatar
"Få skulle emellertid hävda att försörjningsstöd orsakar brott."

Nej, men det ökar sannolikheten för brottslighet. Man är inte oattraktiv på arbetsmarknaden av en slump. Sedan, om man inte behöver gå till jobbet så har man mycket energi över till annat, och lite störd ovanpå det. Tex att begå brott kan vara ett tidsfördriv. Det ser man i förorten. Det håller vänstern med om också. Arbetslöshet, frustration, inget att göra... Synd bara att det man gör alltid blir att begå brott. Vem ser arbetslösa frivilligt plocka skräp? Det har jag gjort som arbetslös. Skulle aldrig falla mig in att slå ner pensionärer. Men, tja, om de är sossar så...
Citera
2016-08-27, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Framförallt är det glädjande att varje invandrare räddar drygt två svenskar från kriminalitet, eftersom kriminaliteten inte ökar trots att invandrare är mer än dubbelt så brottsbenägna.

Ergo - kriminella invandrare räddar svenskar på marginalen som annars skulle begått brott. Vilket glädjebesked!

Länkarna i min signatur kan också rekommenderas för den som vill ha mer glädjebesked kring hur det alltså egentligen INTE är.

Beror på att invandrare är brottsingenjörer.
Så ligger dom alltid steget före den svenske bilbrännaren som ej har utbildning i området.

Frågan är vad som kommer hända när våra svenska kriminella står arbetslösa pga dålig utbildning?
Citera
2016-08-27, 05:08
Avstängd
wtfuks avatar
Rätt dumt sagt.
Fler människor (oavsett ursprung) leder naturligtvis till fler brott.
(beroende lite på vad som definieras som brott)
Citera
2016-08-27, 06:57
Medlem
Bara-Robins avatar
Det faller ju på sin egen rimlighet. Nu tror jag att expertprofessorvetaren syftar till brott per invånare, eftersom det endast är per invånare man skulle kunna få se en någorlunda horisontell kurva. Men i och med att de som kommer har en högre brottsbenägenhet så är det helt omöjligt att det inte skulle leda till ett ökat antal brott. Vare sig i absoluta tal eller per capita.
Citera
2016-08-27, 07:02
Medlem
cacas avatar
Det är ju självklart, de flesta mäniskor som kommer är skötsamma, sen finns det alltid undantag men så är det även om man gör ett tvärsnitt bland Svenskar, majoritet skötsamma men även här finns det undantag som inte sköter sig! Ingen skillnad!
Citera
2016-08-27, 07:24
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag är så trött på denna typ av Kalle Anka-forskning som utförs av personer som saknar kunskap av statistik och som drar slutsatser utifrån ett personligt perspektiv som de har redan studien utförs.

Som i det här fallet så har "forskaren" redan sin utgångspunkt klar innan studien utförs: "Invandrare begår inte fler brott". Sedan hittar man något nonsenssamband som stödjer ens ansats och känner sig nöjd med sin studie.

Detta är ren lobbyforskning, beställt av PK-vänstern och har inget med verkligheten att göra.
Vad bra att du istället ger ett skolexempel på ett välunderbyggt resonemang, utan förutfattade meningar.
Citera
2016-08-27, 07:37
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jerzy Sarnecki har rätt. Det finns flera studier i detta område både ur sociologisk och ekonomisk aspekt. Att antalet brott inte är högt koncentrerat bland invandrartätta områden bekräftas bland annat av professor Stefan Fölster (Reforminstitutet)
http://www.dn.se/debatt/sociala-problem-vanligast-i-orter-med-fa-invandrare/

Diskussionen handlar inte om invandrartäta områden rent geografiskt. Fel topic.

Varför skulle kriminella per automatik begå brott vid bostaden för övrigt?
Citera
2016-08-27, 07:40
Medlem
BWV639s avatar
Jerzy är så jävla pinsam för oss som är judar.
Citera
2016-08-27, 07:58
Medlem
Linnaeusss avatar
Detta är ungefär lika troligt som "mytkrossaren" om att svenskar aldrig kommer att vara i minoritet, hur mycket MENA-folk och afrikaner som än väller in i landet. Dvs inte alls.
Citera
2016-08-27, 08:19
Medlem
SeanPenns avatar
"Invandrares överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte tolkas som att invandring orsakar en hög brottsnivå. Den kan enligt forskningen förklaras med att en större andel av dem har vuxit upp i familjer med lägre socioekonomisk status samt i segregerade områden, skriver kriminologen Jerzy Sarnecki."

Är inte denna mening extremt motsägelsefull?
Citera
2016-08-27, 08:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
"Invandrares överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte tolkas som att invandring orsakar en hög brottsnivå. Den kan enligt forskningen förklaras med att en större andel av dem har vuxit upp i familjer med lägre socioekonomisk status samt i segregerade områden, skriver kriminologen Jerzy Sarnecki."

Är inte denna mening extremt motsägelsefull?

ja den saknar all form av logiskt tänkande, vilket inte är så värst förvånande... (civilingenjör)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in