Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-24, 06:55
  #1
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
I den antirasistiska rörelsen finns många smygrasister. De bor oftast på Södermalm eller i Täby. Egentligen är de rasister eftersom de anser att områden med mycket invandrare är otrygga, detta grundar sig på fördomar om invandrare. Faktum är att det anmäls flest brott i innerstan där de bor och det är lika mycket kriminalitet i Täby som i Alby fast den kriminaliteten syns inte.

Jag börjar bli trött på dessa smygrasister, det är så många svenskar som är det så det är därför jag har sagt upp bekantskapen med många svenska vänner då de flesta faktiskt är rasister även om de är antirasister enligt de själva.

Jag kommer ihåg en polare jag kände som åkte hem till mig. När hon väl träffade och pratade med min dåvarande inneboende, en stackars pojke från Afghanistan så såg jag hur obekväm hon var. Nåväl, vi åt middag och efter några glas vin erkände hon för mig att hon inte gillar invandrare om de inte är svennifierade.
Jag vet inte vad lösningen på detta problem är men det är som en cancer inom antirasiströrelsen och jag antar att vi måste in i cancercellen och förstöra den därifrån, det vill säga in i rasisten och bomba hen med fakta och kunskap, de bör även bo i alla våra mångkulturella oaser i Stockholm. Högdalen räknas inte utan det ska vara riktigt mångkulturella områden som där jag bor, Norsborg.

Att bo i Norsborg och umgås med invandrare nästan hela tiden fick mig att bli den mångkulturalist jag är idag. Men den stora frågan är HUR dessa smygrasister ska bli mer invandringsvänliga. Några tips och idéer?
Citera
2016-08-24, 07:31
  #2
Medlem
WaCo2006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
I den antirasistiska rörelsen finns många smygrasister. De bor oftast på Södermalm eller i Täby. Egentligen är de rasister eftersom de anser att områden med mycket invandrare är otrygga, detta grundar sig på fördomar om invandrare. Faktum är att det anmäls flest brott i innerstan där de bor och det är lika mycket kriminalitet i Täby som i Alby fast den kriminaliteten syns inte.

Jag börjar bli trött på dessa smygrasister, det är så många svenskar som är det så det är därför jag har sagt upp bekantskapen med många svenska vänner då de flesta faktiskt är rasister även om de är antirasister enligt de själva.

Jag kommer ihåg en polare jag kände som åkte hem till mig. När hon väl träffade och pratade med min dåvarande inneboende, en stackars pojke från Afghanistan så såg jag hur obekväm hon var. Nåväl, vi åt middag och efter några glas vin erkände hon för mig att hon inte gillar invandrare om de inte är svennifierade.
Jag vet inte vad lösningen på detta problem är men det är som en cancer inom antirasiströrelsen och jag antar att vi måste in i cancercellen och förstöra den därifrån, det vill säga in i rasisten och bomba hen med fakta och kunskap, de bör även bo i alla våra mångkulturella oaser i Stockholm. Högdalen räknas inte utan det ska vara riktigt mångkulturella områden som där jag bor, Norsborg.

Att bo i Norsborg och umgås med invandrare nästan hela tiden fick mig att bli den mångkulturalist jag är idag. Men den stora frågan är HUR dessa smygrasister ska bli mer invandringsvänliga. Några tips och idéer?

Du är en idiot! Om du vill leva med invandrare kan du inte flytta till deras land då i stället för att försöka förstöra Sverige?
Citera
2016-08-24, 08:37
  #3
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Hur ska vi få smygrasister på Södermalm att bli mer invandringsvänliga?
Kanske den dagen våldtäckter, bilbränder, våld och stenkastning upphör i förorterna?
Citera
2016-08-24, 09:13
  #4
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaCo2006
Du är en idiot! Om du vill leva med invandrare kan du inte flytta till deras land då i stället för att försöka förstöra Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Kanske den dagen våldtäckter, bilbränder, våld och stenkastning upphör i förorterna?

TS, trodde du verkligen att du skulle få konstruktiva svar på din frågeställning? Här på flashback?


OT: Låter som hårklyverier från din sida. Den antirasistiska rörelsen är knappast i behov av det.

Okej, du har en kompis som säger sig tycka illa om "ickesvennifierade" invandrare:
Varför väljer du inte att då diskutera t ex. rasismens strukturer med din kompis och tillsammans försöker ta reda på varför detta ogillande.
Varför väljer du att bara helt sonika säga upp bekantskapen?
__________________
Senast redigerad av oskrivnaodds 2016-08-24 kl. 09:16.
Citera
2016-08-24, 09:30
  #5
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
I den antirasistiska rörelsen finns många smygrasister. De bor oftast på Södermalm eller i Täby. Egentligen är de rasister eftersom de anser att områden med mycket invandrare är otrygga, detta grundar sig på fördomar om invandrare. Faktum är att det anmäls flest brott i innerstan där de bor och det är lika mycket kriminalitet i Täby som i Alby fast den kriminaliteten syns inte.

Konstigt. jag bor i Täby men har inte sprungit på några smygrasister "vad jag vet". Vad är det för brott du talar om som inte syns?

Finns det någon som helst fakta bakom dina uttalanden? förutom att du har en kompis som är rasist.
Citera
2016-08-24, 09:48
  #6
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
I den antirasistiska rörelsen finns många smygrasister. De bor oftast på Södermalm eller i Täby. Egentligen är de rasister eftersom de anser att områden med mycket invandrare är otrygga, detta grundar sig på fördomar om invandrare. Faktum är att det anmäls flest brott i innerstan där de bor och det är lika mycket kriminalitet i Täby som i Alby fast den kriminaliteten syns inte.

Jag börjar bli trött på dessa smygrasister, det är så många svenskar som är det så det är därför jag har sagt upp bekantskapen med många svenska vänner då de flesta faktiskt är rasister även om de är antirasister enligt de själva.

Jag kommer ihåg en polare jag kände som åkte hem till mig. När hon väl träffade och pratade med min dåvarande inneboende, en stackars pojke från Afghanistan så såg jag hur obekväm hon var. Nåväl, vi åt middag och efter några glas vin erkände hon för mig att hon inte gillar invandrare om de inte är svennifierade.
Jag vet inte vad lösningen på detta problem är men det är som en cancer inom antirasiströrelsen och jag antar att vi måste in i cancercellen och förstöra den därifrån, det vill säga in i rasisten och bomba hen med fakta och kunskap, de bör även bo i alla våra mångkulturella oaser i Stockholm. Högdalen räknas inte utan det ska vara riktigt mångkulturella områden som där jag bor, Norsborg.

Att bo i Norsborg och umgås med invandrare nästan hela tiden fick mig att bli den mångkulturalist jag är idag. Men den stora frågan är HUR dessa smygrasister ska bli mer invandringsvänliga. Några tips och idéer?

Jag håller helt med och jättebra att du säger upp bekantskapen med vänner som inte förmår hänga med i hyperkänsliga och lättkränkta svängar som ändras från dag till dag, hens som inte är "rätt" och har dagsfärsk stämpel av politisk approval måste en göra sig av med. Deras förlust brosister!

Nu är det kanske inte så lätt att navigera korrekt i kulturmarxismens ständigt föränderliga och paradoxala landskap. Vissa skulle kalla landskapet kollektiv schizofreni och intellektuell implosion, vilket tas som en komplimang då alla stigmata bör lyftas upp och hyllas!
Det som var rätt igår är fel imorgon. Något som sägs eller inte sägs kan vara både rasistiskt och anti-rasistiskt beroende på vem som säger det. Ja, som sagt här behövs fast handledning av någon som dig.

Jag tror att en ingång för dig är att skriva en hipster-bok i ämnet: "Cultural Marxism for Dummies" kan den heta. Sälj och distribuera den på Södermalm. Låt det bli en så kallad cafébok som lite nonchalant ligger uppfläkt på bord bland alla lattesörplande Södermalmssmygrasister. Det ska brännas i blicken för de som vägrar läsa den.

I samband med lansering av boken kan du ju köra en kampanj av chock-terapi mot smygrasisterna på Södermalm; de får köpa sin bok i förorten och uppleva allt det fantastiska du skriver om i boken. Kanske får någon södermalmstransa köpa sin bok i en källarmoské?

Blir projektet lyckat kan du utvidga och anordna multikulturella resor till RIKTIGT mångkulturella områden som Syrien eller Iran - PK World Tours - låt hela regnbågens färger följa med och exponeras! ......Ehrm vänta nu....
Citera
2016-08-24, 11:14
  #7
Medlem
Jag har bott i Täby, och det finns invandrarrika områden även där. Bland annat Hägernäs, Grindtorp, Gribbylunds centrum..

Kanske inte som Rosengård, men på flygkårsvägen i hägernäs bor det endast invandrare.. Förstår inte varför folk runt om i landet ser Täby som Lidingö, Djursholm eller Östermalm.. Finns kanske 1-2 områden i Täby som anses som fina resten är lika illa som alla andra kommuner.. Fullt med invandrare.

Södermalm är ju ett av de områden i Sverige som är de mest invandrarvänliga..Detta är pågrund av att de själva inte behöver leva i samma mångkultur som i tex Rosengård. ENDÅ finns det många där som är väldigt emot invandring. Detta är såklart en possitiv utveckling och jag gör allt jag kan för att prata på ett PK sätt i alla sammanhang men är underförstått invandringskritisk. Har lyckats förvandla miljöpartister/Vänster/socialdemokrater till Sverigedemokrater cirka 15 ggr. Ännu enklare är det att få högerpartier till SD..

Det vi ser i dagens Sverige är positivt allt fler börjar inse att det är självmord att bedriva en generös flykting politik. Snart kommer vi förmodligen att se ett återvandringsprogram för de invandrare som kommit de senaste cirka 10 åren.
Citera
2016-08-27, 11:48
  #8
Medlem
Fanns en artikel i en av lokaltidningarna nyligen om hur få invandrare som bodde
på Södermalm. Kanske kan leta upp den. Men det stora antalet smålägenheter kan
förklara fenomenet, åtminstone till viss del.

Men frågeställningen är lite sådär ...
Citera
2016-08-27, 12:55
  #9
Medlem
Mjälls avatar
Vårt samhälle är i snabb förvandling, bubblan spricker och fåren kommer att tvingas erkänna sin underlägsenhet. Det finns inget annat val än att börja värdera intelligens. Vi kan inte hålla på och leka relativism och avslappnat välkomna alla åsikter. Sådan lyx saknar nu täckning.
Citera
2016-08-27, 13:04
  #10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Fanns en artikel i en av lokaltidningarna nyligen om hur få invandrare som bodde
på Södermalm. Kanske kan leta upp den. Men det stora antalet smålägenheter kan
förklara fenomenet, åtminstone till viss del.

Men frågeställningen är lite sådär ...

Här är artikeln:
https://mitti.se/manga-unga-men-fa-invandrare-pa-soder/

Med tanke på Söders rykte som mångfaldens och toleransens stadsdel är det kanske lite förvånande att andelen med utländsk bakgrund är lägst i hela Stockholm. Bara 19 procent har det, att jämföra med snittet för staden som ligger på 32 procent

– Södermalm har många smålägenheter. 64 procent av alla lägenheter i Södermalm är ettor och tvåor vilket är den näst högsta andelen efter Kungsholmen med 69 procent.


Inte vill invandrarna BO här, dom rynkar på näsan åt de gamla husen och saknar affärer med sina hemlandsvaror.
Inga muslimska dagis. Inga centrumtorg att sitta och fördriva ledigheten på. Inga lägenheter för de 12 barnen.

Hit åker man bara för att tigga, ragga och råna.
__________________
Senast redigerad av LaScala 2016-08-27 kl. 13:20.
Citera
2016-08-27, 17:13
  #11
Medlem
stahlhelm1916s avatar
du kan inte hindra folk från att vara människor.
dom "invandrare" du umgås med är säkert dom största rasisterna världen nånsin har skådat,
men du väljer att inte se det
Citera
2016-08-28, 11:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Här är artikeln:
https://mitti.se/manga-unga-men-fa-invandrare-pa-soder/

Med tanke på Söders rykte som mångfaldens och toleransens stadsdel är det kanske lite förvånande att andelen med utländsk bakgrund är lägst i hela Stockholm. Bara 19 procent har det, att jämföra med snittet för staden som ligger på 32 procent

– Södermalm har många smålägenheter. 64 procent av alla lägenheter i Södermalm är ettor och tvåor vilket är den näst högsta andelen efter Kungsholmen med 69 procent.


Inte vill invandrarna BO här, dom rynkar på näsan åt de gamla husen och saknar affärer med sina hemlandsvaror.
Inga muslimska dagis. Inga centrumtorg att sitta och fördriva ledigheten på. Inga lägenheter för de 12 barnen.

Hit åker man bara för att tigga, ragga och råna.

Inflyttningen av ensamkommande på det f ö (skandalomsusade) äldreboendet
kan dock tänkas sätta sina avtryck på denna lugna och inte så krogtäta del av
Södermalm. Vet ej hur långt man har kommit än ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback