Citat:
För mig ser det som om Lars är panikslagen och springer så fort han kan för att komma ut från flygplatshallen.
Både Kostov och den andre personen kan ha varit hotfulla men varför? Väl utanför flygplatshallen lugnar han dock ner sig något men fortsätter tyvärr att lämna något eller någon bakom sig. Vad var detta? Var det ALLT? När han ankommer flygplatsen verkar allt bara men efter 46 minuter råder det fullt kaos. Han fruktar för sitt liv och anser att på flygplatsen finns ingen hjälp att få.
Jag tror att LM bör ha sett redan på långt avstånd att på andra sidan staket fanns en solrosodling. Vad hände natten, som skulle bli hans sista i Bulgarien, mot den 8 juli på Hotel Color? Kanske blev det Mittanks sista i livet? Jag kan inte få ihop alla dessa puzzelbitar men jag tror att dessa hör ihop på något sätt. Jag delar din uppfattning att det som kom att hända på dr Kostovs mottagning och med den okände mannen som tittade så har detta att göra med vad Mittank hade hållit på med. Måste ha ansetts som mycket viktigt och ärendet som känsligt. Inne på Kostovs mottagning var det kanske dags att göra upp "räkenskapen" för Mittanks del? Något MYCKET obehagligt och skrämmande måste ha inträffat där.
Vad som än hände Lars Mittank vet inte. Ej heller varför men jag tror att han, åtminstone delvis, hade sig själv att skylla. Han gick runt och muckade gräl med andra vilket inte hans reskamrater gjorde. Märkligt sätt att börja sin semester eller hur? Att gå runt och reta upp okända människor kan sluta med en ända med förskräckelse. Hur många muckade han gräl med? Vilka var dessa?
Både Kostov och den andre personen kan ha varit hotfulla men varför? Väl utanför flygplatshallen lugnar han dock ner sig något men fortsätter tyvärr att lämna något eller någon bakom sig. Vad var detta? Var det ALLT? När han ankommer flygplatsen verkar allt bara men efter 46 minuter råder det fullt kaos. Han fruktar för sitt liv och anser att på flygplatsen finns ingen hjälp att få.
Jag tror att LM bör ha sett redan på långt avstånd att på andra sidan staket fanns en solrosodling. Vad hände natten, som skulle bli hans sista i Bulgarien, mot den 8 juli på Hotel Color? Kanske blev det Mittanks sista i livet? Jag kan inte få ihop alla dessa puzzelbitar men jag tror att dessa hör ihop på något sätt. Jag delar din uppfattning att det som kom att hända på dr Kostovs mottagning och med den okände mannen som tittade så har detta att göra med vad Mittank hade hållit på med. Måste ha ansetts som mycket viktigt och ärendet som känsligt. Inne på Kostovs mottagning var det kanske dags att göra upp "räkenskapen" för Mittanks del? Något MYCKET obehagligt och skrämmande måste ha inträffat där.
Vad som än hände Lars Mittank vet inte. Ej heller varför men jag tror att han, åtminstone delvis, hade sig själv att skylla. Han gick runt och muckade gräl med andra vilket inte hans reskamrater gjorde. Märkligt sätt att börja sin semester eller hur? Att gå runt och reta upp okända människor kan sluta med en ända med förskräckelse. Hur många muckade han gräl med? Vilka var dessa?
Ja man undrar vad som försigick i hans huvud när han kom ut där, lugnade ner sig och tittade sig omkring.
Hmm vart tar jag vägen nu...? Bäst att jogga mot stängslet, gömma mig bakom en sandhög och fundera över hur jag tar mig över. Skitsamma att väskor, telefon m.m inte är med...
Det som talar för hot och panik inne hos läkaren är ju förstås det faktum att han sprang iväg som han gjorde. Så långt är jag med. Men om nu detta hot låg bakom honom (dvs inne i byggnaden) så är det ju extremt märkligt att han inte en endaste gång vänder sig om. Eller kan det vara så att han faktiskt gör det i en sekvens som är "bortplockad"? Faktum kvarstår att Lars har ett helt annat förhållningssätt väl ute. Precis som du skriver, först allt lugnt - sen fullt KAOS. Och mitt i detta kaos tycks han ändå kunna tänka och överlägga med sig själv om vad nästa steg är.
Normalt sett brukar man kanske kontakta typ säkerhetspersonal om man känner ett direkt hot på en plats och man inte kan reda ut det själv.
Det säkraste för honom i det ögonblicket var att fly.
Det stämmer, Lars gick runt och muckade gräl med alla. Jag tror att han verkligen retade upp andra människor till den grad att någon eller några tog väldigt illa upp. På ett sånt ställe där alkoholen flödar och det är allmän partystämning, så brukar även komma folk som inte enbart har goda avsikter. Jag tror att Lars, redan innan kvällen "med örat" hade kommit i kontakt med fel personer. Den kvällen då hela gänget var i en bar och kollade på fotboll, och Lars återigen hamnade i bråk, var nog så att säga själva höjdpunkten på tidigare dagars provokationer. Någon eller några fick nog.
Hur detta är kopplat till natten på Color behöver inte vara så långsökt. Däremot är kopplingen till dr Kostov märkligare...men absolut inte utesluten.
De han muckade med kan ha haft inflytande i kretsar som sträckte sig långt utanför strand-och partylivet.