2021-12-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
För mig ser det som om Lars är panikslagen och springer så fort han kan för att komma ut från flygplatshallen.

Både Kostov och den andre personen kan ha varit hotfulla men varför? Väl utanför flygplatshallen lugnar han dock ner sig något men fortsätter tyvärr att lämna något eller någon bakom sig. Vad var detta? Var det ALLT? När han ankommer flygplatsen verkar allt bara men efter 46 minuter råder det fullt kaos. Han fruktar för sitt liv och anser att på flygplatsen finns ingen hjälp att få.

Jag tror att LM bör ha sett redan på långt avstånd att på andra sidan staket fanns en solrosodling. Vad hände natten, som skulle bli hans sista i Bulgarien, mot den 8 juli på Hotel Color? Kanske blev det Mittanks sista i livet? Jag kan inte få ihop alla dessa puzzelbitar men jag tror att dessa hör ihop på något sätt. Jag delar din uppfattning att det som kom att hända på dr Kostovs mottagning och med den okände mannen som tittade så har detta att göra med vad Mittank hade hållit på med. Måste ha ansetts som mycket viktigt och ärendet som känsligt. Inne på Kostovs mottagning var det kanske dags att göra upp "räkenskapen" för Mittanks del? Något MYCKET obehagligt och skrämmande måste ha inträffat där.

Vad som än hände Lars Mittank vet inte. Ej heller varför men jag tror att han, åtminstone delvis, hade sig själv att skylla. Han gick runt och muckade gräl med andra vilket inte hans reskamrater gjorde. Märkligt sätt att börja sin semester eller hur? Att gå runt och reta upp okända människor kan sluta med en ända med förskräckelse. Hur många muckade han gräl med? Vilka var dessa?

Ja man undrar vad som försigick i hans huvud när han kom ut där, lugnade ner sig och tittade sig omkring.
Hmm vart tar jag vägen nu...? Bäst att jogga mot stängslet, gömma mig bakom en sandhög och fundera över hur jag tar mig över. Skitsamma att väskor, telefon m.m inte är med...
Det som talar för hot och panik inne hos läkaren är ju förstås det faktum att han sprang iväg som han gjorde. Så långt är jag med. Men om nu detta hot låg bakom honom (dvs inne i byggnaden) så är det ju extremt märkligt att han inte en endaste gång vänder sig om. Eller kan det vara så att han faktiskt gör det i en sekvens som är "bortplockad"? Faktum kvarstår att Lars har ett helt annat förhållningssätt väl ute. Precis som du skriver, först allt lugnt - sen fullt KAOS. Och mitt i detta kaos tycks han ändå kunna tänka och överlägga med sig själv om vad nästa steg är.
Normalt sett brukar man kanske kontakta typ säkerhetspersonal om man känner ett direkt hot på en plats och man inte kan reda ut det själv.
Det säkraste för honom i det ögonblicket var att fly.
Det stämmer, Lars gick runt och muckade gräl med alla. Jag tror att han verkligen retade upp andra människor till den grad att någon eller några tog väldigt illa upp. På ett sånt ställe där alkoholen flödar och det är allmän partystämning, så brukar även komma folk som inte enbart har goda avsikter. Jag tror att Lars, redan innan kvällen "med örat" hade kommit i kontakt med fel personer. Den kvällen då hela gänget var i en bar och kollade på fotboll, och Lars återigen hamnade i bråk, var nog så att säga själva höjdpunkten på tidigare dagars provokationer. Någon eller några fick nog.
Hur detta är kopplat till natten på Color behöver inte vara så långsökt. Däremot är kopplingen till dr Kostov märkligare...men absolut inte utesluten.
De han muckade med kan ha haft inflytande i kretsar som sträckte sig långt utanför strand-och partylivet.
Citera
2021-12-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Varför fanns det inte bilder i från doktors rum eller gör det? Jag vet inte hur det fungerar på flygplatser. De kanske inte har det i läkarens rum p g a patientens integritet? Kan det ha mörkats något i från flykten över staketet? Det hela verkar så skumt. Finns det ljudupptagningar i från doktorsrummet? Finns det foton i från hotellet?

Dessvärre tror jag inte att det finns ljudupptagningar/ film från insidan på läkarrummet. Däremot ska det ha funnits övervakningskamera utanför ingången till rummet. Det hade alltså varit fullt möjligt att se den personen som öppnade dörren. Av någon mystisk orsak så gick dessa inte att se....Redan där blir det skumt.
Från hotellet kunde man se Lars på övervakningsfilmen. Han gick fram och tillbaka i en korridor. Dessutom försökte han gömma sig i en hiss. Några andra "mystiska män" sågs inte till någonstans... (Han hade ju sagt till sin mamma att han var förföljd av 4 män) Eller har något mörkats här också, precis som på flygplatsen?
Citera
2021-12-18, 17:47
Medlem
Citat:
Kan det vara några som har förföljt honom från hotellet och ett samband med flygplatsläkaren? Allt är en gåta? Vet mamma Sandra mer än hon säger, mörkar hon något? Jag får den känslan.

Ja man får en märklig känsla av mamman. Hon vill inte riktigt se den sidan av Lars som de andra såg. Det som fick honom att hamna i trubbel i första taget. Enligt henne så har Lars ingen egen del i det som hänt...han är helt och hållet offer för en rad olyckliga omständigheter

Jag håller det inte alls för omöjligt att Lars blev förföljd till flygplatsen. Det är inte speciellt långt
Citera
2021-12-18, 17:54
Medlem
Citat:
Frågan är vem personen var som kom in i läkarens rum? Det är väl inte klarlagt?

Nej det är inte klarlagt. Tyvärr gick det ju ej att se något från övervakningen
Därför tror många att denne person har en nyckelroll i hela mysteriet. Kan han ev. varit en av de personer som var efter Lars??
Man har aldrig lyckats identifiera honom.
Citera
2021-12-18, 19:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem vet vilka personer Lars muckade gräl med?

Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ja man får en märklig känsla av mamman. Hon vill inte riktigt se den sidan av Lars som de andra såg. Det som fick honom att hamna i trubbel i första taget. Enligt henne så har Lars ingen egen del i det som hänt...han är helt och hållet offer för en rad olyckliga omständigheter

Jag håller det inte alls för omöjligt att Lars blev förföljd till flygplatsen. Det är inte speciellt långt

Man får det ja.

Mamma Sandra har betett sig på ett märkligt sätt gällande sonen. Hon har velat tysta andra som har velat hjälpa till men som har haft en annan uppfattning om honom än hon själv. Dessa reskamrater vet förstås bättre än Sandra eftersom de var tillsammans med Lars och upplevde själva vad han höll på med. Det var inte hon. Under sitt mycket märkliga och underliga beteende att gå omkring och mucka gräl med okända människor så kan han mycket väl ha stött på någon eller några som tog verkligen illa upp.

En eller flera av dessa personer som han muckade gräl med skulle mycket väl ha kunnat haft kopplingar till inflytelserika personer eller grupperingar. Kanske var mannen som tittade in till dr Kostov en av de personer Lars hade bråkat med? I ett mycket korrupt land som Bulgarien kan det mesta vara möjligt. Lars kan mycket väl ha blivit förföljd till flygplatsen och väl där hölls han under uppsikt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-18 kl. 19:50.
Citera
2021-12-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Sälj otroliga mängder Döner i små härliga saftiga bitar i Bulgarien varje dag, avverka 1st vuxen karl borde ta 1 vecka, fördelat på 2000 döner som säljs (ca 300/dag) Om du har 1 ställe.

Det går fort när människan väl är dödad. Precis som att slakta ett Djur.

Oj har du räknat på detta.
Det längsta jag kan sträcka mig i den här något surrealistiska diskussionen, är att Lars blev mördad och därefter lämnades kvarlevorna till djur. För mig är detta inte ett otänkbart scenario. Dock får man inte glömma att mänskliga kvarlevor som ben, tänder o dylikt kan ligga gömda i skog o annan terräng i åratal.
Nyligen hittades ett ben (skelett) från en kvinna i Tyskland som hade varit försvunnen sen 1995.
Jag tror ju, tyvärr, att om Lars någon gång hittas så är det i den formen. Men om det andra scenariot stämmer (eller t.o.m om din horribla teori skulle stämma) så är det förstäs omöjligt.
Citera
2021-12-19, 15:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle LM ev. anträffas blir det nog på det här sättet.

Citat:
Nyligen hittades ett ben (skelett) från en kvinna i Tyskland som hade varit försvunnen sen 1995.
Jag tror ju, tyvärr, att om Lars någon gång hittas så är det i den formen.

Skulle Lars Mittank ev. påträffas någon gång så tror jag också att det blir på samma sätt som med kvinnan som hade varit försvunnen sedan 1995. Det kommer då att bli ett skelett eller delar av ett sådant. Fast om han skulle anträffas så är det inte säkert att allmänheten skulle få reda på att det var LM.
Citera
2021-12-19, 19:54
Medlem
Citat:
Skulle Lars Mittank ev. påträffas någon gång så tror jag också att det blir på samma sätt som med kvinnan som hade varit försvunnen sedan 1995. Det kommer då att bli ett skelett eller delar av ett sådant. Fast om han skulle anträffas så är det inte säkert att allmänheten skulle få reda på att det var LM.

https://youtu.be/MVFX7b5ctno
Här finns en kille som har gjort en video (tyska med speciell dialekt, tyvärr) om vad han tror hände Lars.
Han menar att det är mycket osannolikt att Lars hann mycket längre än till just solrosfältet. Max 3 dagar efter flykten, men säkert inte ens det.
Blödande efter taggtråden. Antingen blev han ”omhändertagen” av några som verkligen var efter honom (och lämnad åt vildsvinen) eller så avled han av att han sjönk ihop, uttorkad och svag. Man får komma ihåg att det var mellan 35-40 grader denna tid. En svag, sannolikt blödande person blir ett lätt byte för både vildsvin och gatuhundar. Likaså en redan avliden människa tas om hand av dessa djur.
Killen i videon säger att ingen skulle anmäla ifall man hittar ett par söndertrasade shorts och t shirt.. och precis som du skriver, Skaraborg2, så är exempelvis en bit av ett ben inget som man idag skulle göra stor affär av..
Vidare har han tydligen gjort sig osams med familjen Mittank som envisas med att fortsätta leta efter Lars och även samla in pengar för detta sök.
Han menar att de borde förlika sig med tanken på att Lars är död, istället för att sprida ut budskapet att han säkert vandrar omkring i Europa som hemlös.
Citera
2021-12-20, 17:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände i solrosfältet den 8 juli 2014?

Citat:
https://youtu.be/MVFX7b5ctno
Här finns en kille som har gjort en video (tyska med speciell dialekt, tyvärr) om vad han tror hände Lars.
Han menar att det är mycket osannolikt att Lars hann mycket längre än till just solrosfältet. Max 3 dagar efter flykten, men säkert inte ens det.
Blödande efter taggtråden. Antingen blev han ”omhändertagen” av några som verkligen var efter honom (och lämnad åt vildsvinen) eller så avled han av att han sjönk ihop, uttorkad och svag. Man får komma ihåg att det var mellan 35-40 grader denna tid. En svag, sannolikt blödande person blir ett lätt byte för både vildsvin och gatuhundar. Likaså en redan avliden människa tas om hand av dessa djur.
Killen i videon säger att ingen skulle anmäla ifall man hittar ett par söndertrasade shorts och t shirt.. och precis som du skriver, Skaraborg2, så är exempelvis en bit av ett ben inget som man idag skulle göra stor affär av..
Vidare har han tydligen gjort sig osams med familjen Mittank som envisas med att fortsätta leta efter Lars och även samla in pengar för detta sök.
Han menar att de borde förlika sig med tanken på att Lars är död, istället för att sprida ut budskapet att han säkert vandrar omkring i Europa som hemlös.

Tack för länken och jag har nu sett litet på den här videon.

Mycket möjligt att LM mötte sitt öde i det här solrosfältet. Vet inte hur stort detta kan ha varit. Jag tror inte att han levde så länge som tre dagar. Tror att han kom att avlida samma dag som han försvann. I Bulgarien finns det rikligt med gatuhundar. Fanns det verkligen vildsvin i den här solrosodlingen? Dessa bökar ju omkring och förstör grödor. Båda orsakerna kan vara möjliga. Om han blev "omhändertagen" av någon/några som var efter honom, så tror jag inte att hans kropp lämnades kvar där. Han kan då ha blivit flyttad till något närliggande område där vildsvinen "tog hand" om kroppen. Mittank kan också själv stapplat iväg från detta område och slutligen föll ihop bl. a. med tanke på den starka värmen som rådde.

Det förstår jag att han har gjort sig till ovän med Sandra. Den här teorin är ingen hon vill se framförd. Med den allra största sannolikhet är tyvärr LM avliden i samband med att han försvann. Att han skulle vandra runt i Europa som kanske hemlös och tiggare tror jag inte på fast hoppet är ju det sista som överger en människa. Jag kan förstå varför Sandra enbart accepterar den teorin.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-20 kl. 17:32.
Citera
2021-12-20, 23:57
Medlem
Citat:
Tack för länken och jag har nu sett litet på den här videon.

Mycket möjligt att LM mötte sitt öde i det här solrosfältet. Vet inte hur stort detta kan ha varit. Jag tror inte att han levde så länge som tre dagar. Tror att han kom att avlida samma dag som han försvann. I Bulgarien finns det rikligt med gatuhundar. Fanns det verkligen vildsvin i den här solrosodlingen? Dessa bökar ju omkring och förstör grödor. Båda orsakerna kan vara möjliga. Om han blev "omhändertagen" av någon/några som var efter honom, så tror jag inte att hans kropp lämnades kvar där. Han kan då ha blivit flyttad till något närliggande område där vildsvinen "tog hand" om kroppen. Mittank kan också själv stapplat iväg från detta område och slutligen föll ihop bl. a. med tanke på den starka värmen som rådde.

Det förstår jag att han har gjort sig till ovän med Sandra. Den här teorin är ingen hon vill se framförd. Med den allra största sannolikhet är tyvärr LM avliden i samband med att han försvann. Att han skulle vandra runt i Europa som kanske hemlös och tiggare tror jag inte på fast hoppet är ju det sista som överger en människa. Jag kan förstå varför Sandra enbart accepterar den teorin.
Visst finns det olika scenarier. Jag tycker också att det låter lite konstigt med vildsvin i solrosfältet. Det ser ut att vara väldigt stort på flygfotona, och direkt inhägnat var det inte heller.
Den här killen i videon säger också att Lars troligen blev så törstig att han förmodas ha druckit ur första bästa pöl, och därigenom blivit förgiftad. Själv tror jag inte heller att han ens hann till dag 2 eller dag 3. I så höga temperaturer blir man visserligen törstig snabbt, men Lars' problem med att undkomma någon var större än att hitta vatten just den 8 juli...
Som mamma vill man självfallet inte ge upp. Eftersom det har påträffats män i passande ålder (t.ex han i Brasilien) där även utseendet stämde in, så är det där Sandra sätter sitt fokus. Det verkar som om killen i videon irriterar sig på att Mittanks fortfarande vill att detektiver letar efter Lars i dessa miljöer. Som sagt, jag tror inte heller att han lever som tiggare sen 7,5 år.
Någonting mycket otäckt skrämde honom. Inte ens flygplatsen med alla människor och securityfolk fick honom stt känna sig säker. Som anhörig hade jag velat gå till botten med vad det var. Det är ju själva nyckeln till mysteriet Lars Mittank.
Citera
2021-12-21, 22:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hör händelserna på Hotel Color och flygplatsen ihop?

Citat:
Visst finns det olika scenarier. Jag tycker också att det låter lite konstigt med vildsvin i solrosfältet. Det ser ut att vara väldigt stort på flygfotona, och direkt inhägnat var det inte heller.
Den här killen i videon säger också att Lars troligen blev så törstig att han förmodas ha druckit ur första bästa pöl, och därigenom blivit förgiftad. Själv tror jag inte heller att han ens hann till dag 2 eller dag 3. I så höga temperaturer blir man visserligen törstig snabbt, men Lars' problem med att undkomma någon var större än att hitta vatten just den 8 juli...
Som mamma vill man självfallet inte ge upp. Eftersom det har påträffats män i passande ålder (t.ex han i Brasilien) där även utseendet stämde in, så är det där Sandra sätter sitt fokus. Det verkar som om killen i videon irriterar sig på att Mittanks fortfarande vill att detektiver letar efter Lars i dessa miljöer. Som sagt, jag tror inte heller att han lever som tiggare sen 7,5 år.
Någonting mycket otäckt skrämde honom. Inte ens flygplatsen med alla människor och securityfolk fick honom stt känna sig säker. Som anhörig hade jag velat gå till botten med vad det var. Det är ju själva nyckeln till mysteriet Lars Mittank.

Jag tror att de som hade hand om det stora solrosfältet inte ville ha dessa vildsvin springande omkring där och böka och förstöra det som odlades.

Dessa solrosor måste ha varit en inkomstkälla och då behövde denna odling skyddas. Jag undrar om LM ens kom ut från detta solrosfält med livet i behåll? Han kan mycket druckit från första pöl han träffade på för att släcka törsten. Jag förstår varför Sandra håller fast vid sin teori. Hon vill helt enkelt inte ge upp.

Ja någonting skrämde Lars. Detta började när han var på Hotel Color. När han kom till flygplatsen, då man ser honom, så verkar han vara lugn och 46 minuter senare så är han återigen otroligt uppskrämd och agerar i panik när han rusar iväg. Något måste ha utspelat sig inne på dr Kostovs mottagning. Kan det som hände där ha något att göra med Hotel Color? Hör dessa händelser på något sätt ihop?
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-21 kl. 22:12.
Citera
2021-12-21, 23:26
Medlem
Citat:
Jag tror att de som hade hand om det stora solrosfältet inte ville ha dessa vildsvin springande omkring där och böka och förstöra det som odlades.

Dessa solrosor måste ha varit en inkomstkälla och då behövde denna odling skyddas. Jag undrar om LM ens kom ut från detta solrosfält med livet i behåll? Han kan mycket druckit från första pöl han träffade på för att släcka törsten. Jag förstår varför Sandra håller fast vid sin teori. Hon vill helt enkelt inte ge upp.

Ja någonting skrämde Lars. Detta började när han var på Hotel Color. När han kom till flygplatsen, då man ser honom, så verkar han vara lugn och 46 minuter senare så är han återigen otroligt uppskrämd och agerar i panik när han rusar iväg. Något måste ha utspelat sig inne på dr Kostovs mottagning. Kan det som hände där ha något att göra med Hotel Color? Hör dessa händelser på något sätt ihop?

Man kan verkligen undra precis vad som hände efter att Lars hade landat på andra sidan. Ingenting förutom kläderna hade han. Vad han kände efter i fickan är det ingen som vet. Pass och de cash han hade i plånboken samt mobil lämnades ju kvar i bagaget hos dr Kostov.
Han har egentligen noll förutsättningar för att kunna klara sig länge utanför fältet (inte innanför heller...vad ska han äta? Solroskärnor)?
Jaa trots att logiken säger motsatsen, vill inte Sandra se det. Om man tänker efter...hur skulle det ha gått till att ens klara sig en vecka?? Man hittar andra hemlösa och får leva med dem på gatan? Och sen bara går dagarna och man har levt så i 7,5 år??
I stekande hetta hade han behövt vatten rätt snabbt. Det låter väl inte helt orimligt att han drack något från marken...om det nu hann gå så långt.. Man undrar hur Sandra har föreställt sig det hela faktiskt. Hur han ens kom in till stan igen och fick mat osv.

Somliga tror att läkarna som Lars var hos (3 st sammanlagt) var "allierade" med varandra. Att de krävde honom på mer pengar än han hade. Inte omöjligt...men visste de första två läkarna att Lars var på hotel Color? Kan de ha förvarnat dr Kostov? Å andra sidan var det ju faktiskt Sandra som sa åt Lars att gå till flygplatsläkaren. Det är någonting här som inte stämmer. Jag får en underlig känsla av att Sandra har lite större del i det här än vad som är känt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in